Ing. Jana Trhlíková
Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, Praha 2018, 56 stran.
Publikace přináší pohled na situaci absolventů založený na osobních studijních i pracovních zkušenostech a jejich hodnocení. Sleduje dráhu absolventů středních škol z roku 2015, tedy tři roky od ukončení studia na střední škole a navazuje na první etapu šetření, která se zabývala situací studentů v závěru studia a jejich výhledy do budoucnosti.
Analýza se zaměřuje zejména na srovnání kategorie absolventů s výučním listem (kategorie H) a absolventů oborů zakončených maturitní zkouškou (kategorie M). Přináší informace o reflexi volby studia na střední škole, o vymezení faktorů, které volbu oboru ovlivnily, o hodnocení spokojenosti absolventů se zvoleným oborem, úrovní vzdělání a získanými kompetencemi, o realizaci pracovních a studijních záměrů absolventů, o souladu mezi studovaným oborem a pracovním uplatněním. V závěru se studie věnuje současnému pracovnímu uplatnění absolventů, spokojenosti a stabilitě v zaměstnání a analyzuje i slabá místa školní přípravy ve vztahu k požadavkům trhu práce.
F-9.0.153_Prechod_absolventu_strednich_skol_na_trh_prace__II._etapa__srovnani_situace_absolventu_uce.pdf
Kliknutím na tuto ikonu si můžete publikaci ve formátu PDF buď otevřít nebo uložit. Pokud nemáte Acrobat Reader, lze jej získat zde.