Ing. Jana Trhlíková
Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, Praha 2019, 52 stran.
Publikace přináší pohled na situaci absolventů založený na osobních studijních i pracovních zkušenostech a jejich hodnocení. Sleduje dráhu absolventů středních škol z roku 2015 a zaměřuje se na srovnání vybraných skupin maturitních i učebních oborů. Sleduje tyto rozdíly z hlediska kariérového rozhodování žáků, spokojenosti s různými aspekty studia i se získanými kompetencemi a rovněž z pohledu jejich dalších pracovních a studijních plánů, zejména zájmu pracovat v oboru. Analýza navazuje na studii z roku 2018 a zaměřuje se na srovnání absolventů vybraných skupin oborů kategorie vzdělání s výučním listem (kategorie H) a absolventů vybraných skupin oborů zakončených maturitní zkouškou (kategorie M). Přináší informace o reflexi volby studia na střední škole, vymezení faktorů, které volbu oboru ovlivnily, hodnocení spokojenosti absolventů se zvoleným oborem, úrovní vzdělání a získanými kompetencemi. Studie se dále zaměřuje na realizaci pracovních a studijních záměrů absolventů a soulad mezi studovaným oborem a pracovním uplatněním a analyzuje i slabá místa školní přípravy ve vztahu k požadavkům trhu práce. V závěru se studie jsou vytvořeny profily jednotlivých skupin oborů shrnující hlavní zjištění šetření.
F-9.0.166_Prechod_absolventu_strednich_skol_na_trh_prace__II._etapa__vybrane_skupiny_maturitnich_a_u.pdf
Kliknutím na tuto ikonu si můžete publikaci ve formátu PDF buď otevřít nebo uložit. Pokud nemáte Acrobat Reader, lze jej získat zde.