Ing. Jana Trhlíková
Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, Praha 2017, 67 stran.
Publikace úzce souvisí s analýzou Přechod absolventů středních škol na trh práce – III. etapa – šetření 2015, která mapovala přechod na trh práce a do terciárního vzdělávání šest let od ukončení studia na základě dotazníkového šetření. V návaznosti na tuto analýzu bylo uskutečněno na vybraném vzorku podrobnější telefonické dotazování s cílem získat plastičtější obraz o vzdělávací a profesní dráze absolventů a identifikovat používané strategie. Publikace uvádí výsledky analýz ve vztahu ke škole, její volbě, průběhu studia a reflexe a dále výsledky analýz ve vztahu k pozici a uplatnění na trhu práce. Významná je specifikace strategií úspěchu při volbě vzdělání a přechodu na trh práce i závěrečné shrnutí přístupů a strategií přechodu, které byly předtím doprovázeny podrobnými úryvky z výpovědí respondentů.
Přílohou je vedle návodu k rozhovoru i devět rozsáhlých popisů studijních a pracovních drah respondentů zpracovaných s důrazem na základní zlomové body a motivační faktory, které jednotlivé respondenty ovlivňovaly. Tyto popisy jsou doplněny grafickým znázorněním vzdělávacích a pracovních drah respondentů.
F-9.0.148_Prechod_absolventu_strednich_skol_na_trh_prace__Vzdelavaci_a_profesni_draha.pdf
Kliknutím na tuto ikonu si můžete publikaci ve formátu PDF buď otevřít nebo uložit. Pokud nemáte Acrobat Reader, lze jej získat zde.