Ing. Jana Trhlíková
Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, Praha 2018, 39 stran.
Publikace se zaměřuje na identifikaci specifických rizikových faktorů předčasných odchodů žáků ze vzdělávání a vymezení základních profilů ohrožených žáků. Materiál se snaží přispět k možnostem identifikace žáků ohrožených předčasným odchodem, přehlednému vymezení jejich typologie a orientaci v možnostech, jak s nimi pracovat a jaké intervenční nástroje využít. Cílem je zejména zefektivnění jak intervenčních, tak i kompenzačních opatření na úrovni škol a poradenského systému a rovněž i poskytnutí námětů pro řešení předčasných odchodů z pohledu centrálních institucí.
Publikace shrnuje výsledky a doporučení řady předchozích šetření a projektů, zejména vychází z analýz Národního ústavu pro vzdělávání, sebraných příkladů dobré praxe (infoabsolvent), doporučení a námětů CEDEFOPu i dalších projektů (Stop Drop-out).
F-9.0.159_Metodicka_doporuceni_pro_praci_se_zaky_ohrozenymi_odchodem_ze_vzdelavani_bez_dostatecne_kv.pdf
Kliknutím na tuto ikonu si můžete publikaci ve formátu PDF buď otevřít nebo uložit. Pokud nemáte Acrobat Reader, lze jej získat zde.