Vojtěch J., Kuzmová T.
Národní pedagogický institut České republiky, Praha 2023, 51 stran.
Publikace informuje o vývoji vzdělanostní struktury středního vzdělávání prostřednictvím vývoje počtů a podílů nově přijatých žáků do 1. ročníků (u víceletých gymnázií v ročnících odpovídajících 1. ročníku SŠ) a o vývoji počtů přijatých žáků do nástavbového a vyššího odborného vzdělávání, a to vše i v rozlišení dle krajů. Materiál poskytuje rovněž údaje o vývoji oborové struktury středního a vyššího vzdělávání v členění podle skupin oborů, vč. grafů a tabulek pro roky 2017 až 2022.
Druhá část publikace je věnována porovnávání podílů nově přijatých do odborného vzdělávání v ČR a zemích EU a podílů absolventů v třídění podle ISCED. Dále ukazuje stav a vývoj vzdělanosti v zemích EU na základě podílů mladých lidí podle stupně vzdělání.
Poslední kapitola je věnována vzdělávání k udržitelnému rozvoji, které si klade za cíl poskytnout příštím generacím možnost vytvořit ekologicky zdravou a sociálně férovou budoucnost a rozvíjet kompetence přispívající k tomuto směřování.
F-9.0.185_Vyvoj_vzdelanostni_a_oborove_struktury_zaku_a_studentu_ve_strednim_a_vyssim_odbornem_vzdel.pdf
Kliknutím na tuto ikonu si můžete publikaci ve formátu PDF buď otevřít nebo uložit. Pokud nemáte Acrobat Reader, lze jej získat zde.