Přeskočit navigaci

Vzdělávací program: 26-41-N/12  Elektrodiagnostika a diagnostika silničních vozidel


Obor vzdělání: 26-41-N/.. Elektrotechnika


Škola: Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola dopravní, Praha 1, Masná 18



Charakteristika vzdělávacího programu

Pojetí a cíle vzdělávacího programu

Vzdělávací program Diagnostika silničních vozidel je zaměřen na rozvoj tvůrčího a samostatného přístupu studentů k technické práci. Cílem je, aby si studenti osvojili komplexní znalosti v oblastech elektrotechniky, diagnostiky, konstrukce, servisu a oprav silničních vozidel, a to včetně navazujících oblastí. Program vychází z reálných potřeb trhu práce v regionu a klade důraz na praktickou připravenost absolventů.

Výuka probíhá prostřednictvím přednášek, seminářů, workshopů, odborné praxe, exkurzí a konzultací, přičemž je plně využíváno materiálního vybavení školy. Důraz je kladen také na rozvoj jazykových a ekonomických kompetencí studentů. Studenti se učí pracovat s odbornou literaturou v cizím jazyce a aplikovat odbornou terminologii v prezentacích. V oblasti ekonomických předmětů se klade důraz na týmovou spolupráci, samostatnost a kreativitu. Cílem programu je vybavit studenty znalostmi a dovednostmi potřebnými pro kvalifikovaný výkon povolání a úspěšné uplatnění na trhu práce.

Charakteristika obsahu vzdělávacího programu

Vzdělávací program Diagnostika silničních vozidel nabízí komplexní výuku pokrývající odborné, ekonomické a všeobecně vzdělávací předměty, přičemž pořadí a obsah předmětů je pečlivě navržen tak, aby studenti získali ucelené znalosti a dovednosti pro své budoucí uplatnění.

Všeobecně vzdělávací předměty tvoří základ pro další specializaci. Studenti se vzdělávají v oblastech matematiky, ekologie, psychologie a právního systému České republiky a Evropské unie. Jazykové vzdělávání je zaměřeno na odbornou terminologii z oblasti automobilové techniky a dopravy, přičemž součástí je práce s anglickou odbornou literaturou a využití informačních a komunikačních technologií v cizím jazyce. Tato znalostní základna je klíčová pro úspěšné zvládnutí profilujících odborných a ekonomických předmětů.

Následně se studenti zaměřují na odborné předměty, které zahrnují Elektrotechniku, Energetiku, Mechaniku, Strojnictví a technologii, Aplikaci výpočetní techniky, Logistiku, Analytiku silničních nehod a Oceňování motorových vozidel. Tyto předměty pokrývají široké spektrum technických znalostí potřebných pro práci v automobilovém průmyslu. Studenti se učí využívat výpočetní techniku, pracovat se standardním programovým vybavením, analyzovat dopravní nehody a oceňovat motorová vozidla. Důležitou součástí je i bezpečnost elektrických zařízení a podniková logistika, která zahrnuje také ekonomické aspekty.

Profilujícími odbornými předměty jsou Diagnostika silničních vozidel, Konstrukce silničních vozidel, Elektrická zařízení silničních vozidel, Elektrické pohony silničních vozidel a Elektrická a diagnostická měření. V těchto předmětech si studenti osvojí hluboké znalosti v diagnostice motorů, podvozků, elektrických pohonů a dalších systémů vozidel. Dále se zaměřují na konstrukci vozidel, jejich jednotlivých částí, elektrické a elektronické systémy a jejich využití v praxi. Výuka zahrnuje nejnovější technické poznatky, aby byli studenti připraveni čelit výzvám měnícího se světa automobilového průmyslu.

Ekonomické předměty, jako jsou Obchodně podnikatelská činnost a Marketing, poskytují studentům znalosti nezbytné pro porozumění fungování podniků a organizací. Studenti se učí o založení a organizaci podniku, jeho hospodaření, marketingových aktivitách a strategii. Důraz je kladen na samostatnost, tvůrčí přístup a týmovou spolupráci, která se často realizuje formou projektové výuky.

Celý vzdělávací program je koncipován tak, aby studenti nejen získali odborné znalosti, ale také rozvíjeli své dovednosti v oblasti komunikace, týmové spolupráce, sebereflexe a samostatného myšlení. Cílem je, aby absolventi byli dobře připraveni pro kvalifikovaný výkon povolání, úspěšně se uplatnili na trhu práce a byli schopni celoživotního vzdělávání.


Zpět