Přeskočit navigaci

Vzdělávací program: 26-47-N/28 Síťové a zabezpečovací technologie


Obor vzdělání: 26-47-N/.. Informační technologie


VOŠ informačních studií a SŠ elektrotechniky, multimédií a informatiky, Novovysočanská 280/48, 190 00 Praha 9 





Charakteristika vzdělávacího programu


Vzdělávací program Síťové a zabezpečovací technologie je určen všem absolventům středního vzdělání s maturitní zkouškou, kteří prokázali zdravotní způsobilost pro práci s elektrickými zařízeními a splnili podmínky přijímacího řízení. Studenti mohou mít všeobecné znalosti získané např. v gymnáziu či lyceu, nebo specifické odborné znalosti získané ve střední odborné škole.

Obsahem 1. ročníku je učivo, které umožní sjednotit znalosti a dovednosti jak všeobecné, tak odborné. Na konci 1. ročníku dosáhnou všichni studenti srovnatelných znalosti. K realizaci uvedeného záměru je k dispozici menší počet vyučovacích hodin než ve střední škole, předpokladem je aktivní přístup studentů ke vzdělávacímu procesu a samostudiu. Vyučující používají efektivní a moderní vyučovací metody, přistupují k výuce jednotlivých studentů diferenciovaně, v závislosti na znalostech studentů, které se odvíjejí od typu absolvované střední školy.

Učivo 2. a 3. ročníku navazuje na učivo 1. ročníku a poskytuje další a podrobnější znalosti, které uplatní absolventi především při řešení praktických úloh ve svém povolání.

Zvláštní důraz je kladen na schopnost absolventa správně komunikovat v anglickém jazyce. Studenti jsou připravování využívat technické prostředky moderních komunikačních technologií. Tyto schopnosti jsou nutné pro další všestranný rozvoj absolventů a pro všechny pracovní činnosti a pozice, pro které jsou tímto vzdělávacím programem připravováni. Studenti jsou vedeni k tomu, aby porozuměli roli sociálních partnerů.

Matematika poskytuje studentům znalosti funkcí, diferenciálního a integrálního počtu, řešení algebraických a diferenciálních rovnic. Tyto znalosti jim umožní pochopit teoretický základ datového přenosu, síťové infrastruktury, elektrotechniky. Využijí je též jako návrháři, projektanti a technici síťových infrastruktur.

Předměty elektrotechnické mají zásadní význam pro profesní orientaci absolventů. Zvláštní pozici zaujímají předměty, jejichž součásti jsou základy internetu věcí a zabezpečovací technika.

Praxe doplňuje studentům znalosti a dovednosti získané v ostatních odborných předmětech a zaměřuje se na jejich aplikace. Součásti praktické přípravy je také praxe ve firmách a na odborných pracovištích.

Odborná praxe má exkluzivní postavení. Je vlastně přirozeným mostem mezi školním vzděláváním a praktickým uplatněním na trhu práce. Jejím hlavním cílem je právě tento přechod absolventům ulehčit.

Další odborné předměty poskytují studentům znalosti ekonomiky a základů práva. Absolventi jsou seznamováni se základy ekonomiky, s vedením účetnictví firmy, rozumí mnoha dalším ekonomickým činnostem, chápou význam práva v elektrotechnice, podnikání a informatice.

Pojetí vzdělávacího programu:

Hlavním cílem tohoto vzdělávacího programu je připravit absolventy v co nejkratší době na samostatné plnění praktických úkolů v praxi. Tomuto hlavnímu cíli je podřízena struktura celého vzdělávacího programu: metody výuky, struktura a obsah učiva, organizace vzdělávání atd.

Učitelé kladou při výuce důraz především na rozvíjení schopnosti studentů učit se, pracovat, vnímat a posuzovat i zdánlivě nesouvisející vlivy, hledat nová řešení, pracovat a samostatně řešit úkoly, jsou vedeni k týmové spolupráci.

Učivo předmětů vzdělávacího programu je zaměřeno na využiti získaných dovednosti v praxi.

Při výuce využívají učitelé moderní výukové metody, které nuti studenty k samostatnému uvažování, posuzování získaných poznatků, posuzování důsledků aplikovaných rozhodnuti a použitých řešení.

Cíle vzdělávacího programu:

Vzdělávací program Síťové a zabezpečovací technologie má vliv pro formování odborníků, kteří budou schopni plnit náročné úkoly v oblasti přenosových či bezpečnostních systémů. Program poskytuje nejen technické znalosti a dovednosti, ale naplňuje také řadu společenských ukazatelů, které jsou nezbytné pro rozvoj moderní informatické společnosti.

  • odborný růst a celoživotní učení – cílem je vytvořit pevný základ znalosti a dovednosti, který umožní studentům nejen být špičkou na trhu práce, ale budou je schopni dále rozvíjet a učit se novým technologiím a postupům,
  • rozvoj osobnostních schopnosti – jedná se o podporu celkového rozvoje osobnosti studenta, a to na bázi intelektuálního, emocionálního, fyzického a sociálního růstu, který pomáhá studentům sebevědomě aplikovat získané dovednosti a návyky,
  • komunikace a spolupráce – podpora rozvoje komunikačních dovednosti studentů je nezbytnosti, neboť schopnost efektivní komunikace a týmová spolupráce je klíčová pro úspěšnou integraci absolventů programu do pracovního procesu.


Zpět