Vzdělávací program: 39-08-N/01 Řízení bezpečnosti práce
Obor vzdělání: 39-08-N/.. Požární ochrana a bezpečnost práce
Škola: Vyšší odborná škola a Obchodní akademie, Na Valech 690, Chotěboř
Charakteristika vzdělávacího programu
Jazykové vzdělávání
Vyučování cizího jazyka má cíl komunikativní a vzdělávací. První z nich sleduje získání a prohloubení jazykových znalostí, aby žáci mohli cizí jazyky používat v soukromém životě i v povolání. Druhý cíl sleduje rozšíření vědomostí studentů. Student povinně studuje dva cizí jazyky, z toho alespoň jeden ve skupině pokročilých, kde je zaměření na odbornou stránku jazyka.
Rozvoj tělesné kultury
Předmět TV učí studenty aktivně využívat volný čas tak, aby byla posílena tělesná kondice a zajištěna rovnováha s psychickou zátěží. Zároveň poskytuje náměty jak správně relaxovat a tím brání studentům řešit krizové situace v pracovním i osobním životě užíváním návykových látek. U absolventa oboru je důležité nejen dostatečné odborné vzdělání , ale i vzhled a příjemné vystupování, které odrážejí zdravý životní styl mladého člověka. K němu jsou žáci v předmětu TV nenásilně vedeni.
Odborné vzdělávání
Odborné vzdělávání tvoří tři okruhy:
Informační technologie
Výuka je zaměřena na využívání výpočetní techniky, na zvládnutí nejrozšířenějších programů obecně používaných v oblasti BOZP, na využívání konkrétních informačních a databázových zdrojů pro BOZP. V předmětu informační technologie získá student vědomosti a dovednosti, které bude využívat v ostatních předmětech, především v předmětech informační zdroje a statistika.
Obecný základ studijního oboru
Předměty, které rozšiřují a prohlubují vědomosti a dovednosti získané studiem na střední škole a představují základní východiska pro studium předmětů vztahujících se k BOZP(ekonomika, právo, statistika, matematika, organizace a řízení, základy řízení výroby).
Učivo vztahující se k BOZP
Předměty, které vytvářejí předpoklady pro studium oboru se zaměřením na řízení bezpečnosti práce, které rozšiřují znalosti a dovednosti studentů a zároveň jim napomáhají vidět problematiku řízení bezpečnosti práce v dalších souvislostech:
Při sestavování učebního plánu jsme blok odborných předmětů řadili tak, aby byla zajištěna jejich bezchybná návaznost ve všech ročnících vyššího studia.