Přeskočit navigaci

Vzdělávací program: 63-41-N/11 Firemní ekonomika


Obor vzdělání: 63-41-N/.. Ekonomika a podnikání


Vzdělávací program má schváleno více škol. Vzdělávací základ je vždy stejný, programy se však mohou lišit zaměřením, předměty nebo jejich rozsahem aj.


Detailní informaci získáte porovnáním charakteristik vzdělávacího programu těchto škol:

Vyšší odborná škola ekonomická, sociální a zdravotnická, Obchodní akademie, Střední pedagogická škola a Střední zdravotnická škola, Zd. Fibicha 2778, Most

Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola, U Stadionu 1166, Rychnov nad Kněžnou




Charakteristika vzdělávacího programu


Vyšší odborná škola ekonomická, sociální a zdravotnická, Obchodní akademie, Střední pedagogická škola a Střední zdravotnická škola, Zd. Fibicha 2778, Most


Vzdělávací program připravuje flexibilního ekonomického pracovníka v soukromých i státních firmách na všech manažerských úrovních jako je ekonomický referent v dílčí oblasti firmy, odborný vedoucí pracovník či majitel firmy a to tak, aby byl schopen realizovat ekonomické poznatky v reálné praxi. Pro firemní praxi musí být vybaven poznatky všeobecnými i odbornými, aby zvládal řešení běžných pracovních úkolů a problémů a aby samostatně vyhledával a zpracovával informace, které by vhodně používal v procesu řízení a chodu firmy.

Teoretická báze výuky je aplikována do konkrétních praktických dovedností při plnění úkolů v terénu v rámci výuky firemní praxe. Cílem vzdělávání je, aby teoretické poznatky byly neustále konfrontovány s praxí, a tím byla naplňována odbornost studenta.

Propojení teorie s praxí je na takové úrovni, že umožňuje absolventovi na základě získaných kompetencí ve firemní ekonomice se ihned zapojit do samostatných podnikatelských aktivit nebo být výkonným pracovníkem v ekonomické sféře. Kompetence jsou získané v oblasti občanské, všeobecné a odborné neexistují samostatně, ale navzájem se prolínají a doplňují. Studenti si je osvojují a prohlubují v průběhu celého vzdělávání.


Charakteristika obsahu vzdělávacího programu

Základ vzdělávání tvoří samostatné povinné, povinně volitelné a volitelné modulové bloky, které obsahují všeobecně vzdělávací moduly a moduly odborné. Modul představuje předmět a modulový blok je souhrn obsahově provázaných modulů. Základ povinných modulů je doplněn povinně volitelnými a volitelnými moduly, mezi kterými si student v průběhu vzdělávání postupně vybírá dle svého zájmu či plánovaného uplatnění na trhu práce. Hodinová dotace jednotlivých modulů je rozepsána v učebním plánu. Rozložení vybraných modulů v blocích, jejich obsah, formy, metody výuky a formy hodnocení cíleně směřují k absolutoriu. Obsah učiva je rozepsán v rámcovém rozpisu učiva.

Základní strukturu vzdělávacího programu tvoří 10 modulových bloků, které jsou obsahově provázány a jako celek tvoří náplň vzdělání. Modulové bloky jsou uspořádány podle typu zaměření – všeobecného a odborného. Nutnou součástí vzdělávání je samostudium studenta a spolupráce s učiteli v konzultačních hodinách mimo vlastní výuku.

Modulové bloky

§  Jazykový modulový blok

§  Všeobecně teoretický modulový blok

§  Komunikační modulový blok

§  Modulový blok ICT

§  Ekonomika a podnikání

§  Finance

§  Právo

§  Účetnictví

§  Blok praktických modulů

§  Blok povinně volitelných modulů



Charakteristika vzdělávacího programu


Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola, U Stadionu 1166, Rychnov nad Kněžnou


Vzdělávací program připravuje studenty pro uplatnění v soukromých firmách i státních organizacích v útvarech finančních, investičních, účetních, daňových, marketingových, obchodních a prodejních.


Absolventi mohou také pracovat ve firmách se zahraniční majetkovou účastí, v bankovnictví, pojišťovnictví nebo celní správě. Student vzdělávacího programu je pracovník s vyšší kvalifikací, který komplexně zajišťuje specializované agendy z oblasti účetnictví, odměňování, kalkulací, tvorby cen, rozpočtování a navazujících ekonomických činností (plánování, financování, rozbory,  controlling), včetně zpracování metodických výkladů a řízení prací při týmovém řešení úkolů z příslušných ekonomických oblastí.


Zpět