Přeskočit navigaci

Vzdělávací program: 63-41-N/18 Ekonomika a podnikání


Obor vzdělání: 63-41-N/.. Ekonomika a podnikání


Škola: Vyšší odborná škola ekonomická a zdravotnická a Střední škola, Hybešova 53, Boskovice



Charakteristika programu


Pojetí a cíle vzdělávacího programu


Cílem realizace vzdělávacího programu Ekonomika a podnikání je příprava studentů:

 

pro výkon odborných činností v oblasti ekonomiky, účetnictví, finančního řízení kontroly podniku, daní a daňového poradenství, včetně správného uplatňování souvisejících zákonů v platném znění podle zaměření studenta k samostatnému podnikání a zakládání konkurenceschopných malých a středních firem a podniků v ČR, ale i v rámci začlenění v zemích EU k samostatnému výkonu odborných činností ve firmách, podnicích, státní správě a samosprávě v ČR, ale i v rámci pracovního začlenění v zemích EU podle zaměření studenta na řízení malých a středních firem a podniků na flexibilní uplatnění na trhu práce jak u českých, tak i zahraničních firem.


Charakteristika obsahu vzdělávacího programu


Vzdělávací program připravuje studenty k získání odborného ekonomického vzdělání, které mohou uplatnit v ekonomických funkcích malých a středních podniků, ale i v organizačních složkách státu, ve státní správě a samosprávě (na finančních úřadech, obecních a krajských úřadech apod.) a ve svém podnikání. Vzdělávací program zahrnuje účetnictví, finance a daně, což představuje klíčové obory v podmínkách současného tržního hospodářství.


V průběhu realizace vzdělávacího programu jsou studenti vedeni k vytváření žádoucích profesních postojů v oblasti podnikání, k efektivnímu ekonomickému chování, k odpovědnosti za kvalitu své práce, k dodržování bezpečnosti práce a ochrany zdraví, k ekologickému chování.


Důležitou složkou vzdělávacího programu je vzdělávání ve dvou cizích jazycích, které je zaměřeno na odbornou terminologii v ekonomice a obchodním styku, ale i na běžnou komunikaci.


Vzdělávací program rozvíjí počítačovou gramotnost v oblasti informační a komunikační technologie, písemnou a elektronickou komunikaci, zvláště obchodní korespondenci a její další aplikace v obchodním styku, zahrnuje seznámení studentů s některými programy v oblasti účetnictví.


Výuka v předmětech psychologie, manažerská psychologie umožňuje studentu lépe poznat sám sebe, dobře komunikovat, úspěšně se vyrovnávat s problémy, být flexibilní, získat předpoklady pro práci ve vedoucí pozici, pro práci v týmu, mít základní znalosti a dovednosti v oblasti řízení lidských zdrojů.


Významnou složku vzdělávání tvoří odborná praxe, jejímž cílem je uplatnění a osvojení si znalostí a dovedností získaných teoretickou výukou v odborných předmětech a činnostmi v předmětu práce ve fiktivní firmě a na pracovištích odborné praxe. Odborná praxe se uskutečňuje v různých firmách, podnicích, ve státní správě a samosprávě apod.


Studenti jsou motivováni k nutnosti dalšího vzdělávání ve svém oboru vzhledem k častým změnám právních norem. Vzdělávání je uskutečňováno tak, aby studenti byli připraveni se celoživotně vzdělávat.


Zaměření na Finanční řízení podniku


Vzdělávací program se zaměřením na Finanční řízení podniku připravuje studenty tak, aby uměli založit firmu a začít podnikat, znali moderní metody řízení podniku, uměli použít své znalosti v oblasti podnikového managementu, byli schopni řídit, organizovat a kontrolovat svěřený odborný úsek, případně menší podnik, vést účetnictví podniku, byli schopni podílet se na přípravě projektů a integraci projektového řízení do podnikové organizace, uměli se uplatnit při vykonávání samostatných činností spojených s převzetím odpovědnosti za výsledky své práce v náročných podmínkách, uměli uplatnit znalosti, schopnosti a dovednosti v odborných činnostech v oblasti účetnictví, finančního řízení podniku a podnikového managementu.


Zaměření na Daňové poradenství


Vzdělávací program se zaměřením na Daňové poradenství připravuje studenty tak, aby uměli uplatňovat daňové zákony a zákony s nimi související v oblasti daňového poradenství. Dále je připravuje tak, aby pochopili význam a podstatu daňového systému ČR jako základní části příjmové stránky státního rozpočtu, uměli vypočítat jednotlivé daně a osvojili si i problematiku sociálního a zdravotního pojištění a cla, uměli pracovat s konkrétním zněním zákonů a prakticky je aplikovat formou řešení příkladů z praxe, uměli, v návaznosti na činnost souvisejících institucí, využívat internet pro práci s informacemi na jejich stránkách a uměli  využívat formulářů z praxe.





Zpět