Přeskočit navigaci

Vzdělávací program: 63-41-N/22 Účetnictví a daně


Obor vzdělání: 63-41-N/.. Ekonomika a podnikání


Vzdělávací program má schváleno více škol. Vzdělávací základ je vždy stejný, programy se však mohou lišit zaměřením, předměty nebo jejich rozsahem aj.


Detailní informaci získáte porovnáním charakteristik vzdělávacího programu těchto škol:

Vyšší odborná škola, Obchodní akademie, Střední zdravotnická škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Plánická 196, Klatovy

Vyšší odborná škola a Střední odborná škola, Jana Maláta 1869, Nový Bydžov



Charakteristika vzdělávacího programu


Vyšší odborná škola, Obchodní akademie, Střední zdravotnická škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Plánická 196, Klatovy


Absolvent se uplatní na trhu práce především v nižších a středních hospodářských a manažerských funkcích podniku, jako odborník v institucích spravujících daně, v řídících funkcích organizací a institucí veřejného sektoru a neziskových organizací, v kontrolních a revizních institucích, v poradenských a konzultačních firmách, ve finančních a účetních útvarech podniků i neziskových organizací jako samostatný účetní, samostatný mzdový referent, finanční referent. Bude připraven rozvíjet i vlastní podnikatelské aktivity.


Klíčové kompetence:


- komunikativní kompetence

- personální kompetence

- sociální kompetence

- kompetence k pracovnímu uplatnění


Odborné kompetence


V oblasti všeobecného vzdělávání bude mít absolvent znalosti dvou světových jazyků na úrovni potřebné pro běžnou komunikaci při odborných jednáních s klienty a partnery, vyšší matematické vědomosti a dovednosti pro provádění finanční analýzy a statistických rozborů, bude schopen aplikovat vědomosti z psychologie a sociologie při styku s obchodními partnery, s podřízenými i nadřízenými spolupracovníky.


V oblasti odborného vzdělávání se absolvent vyznačuje znalostí a pochopením podstaty ekonomických pojmů v tržní ekonomice, schopností orientovat se v základních normách EU, znalostmi z mikroekonomie a z makroekonomie, znalostmi základních právních norem a dovedností s nimi pracovat a využívat jich, schopností komplexně zajišťovat specializované agendy z oblasti účetnictví (komplexní provádění účetních operací v organizaci, zajišťování zpracování účetní závěrky, zajišťování inventur a zúčtování jejich výsledků, vedení účetních knih, poskytování informací pro potřeby vnitropodnikového řízení a rozhodování, zajišťování archivace účetních písemností, vedení příslušné dokumentace s využitím prostředků výpočetní techniky při zajišťování jednotlivých agend, schopností zajišťovat agendy ze mzdové oblasti), schopností zajišťovat financování organizace a provádět souhrnné činnosti ve finanční agendě, hotovostní a bezhotovostní platební styk, schopností sestavovat nákladové i jiné kalkulace a zpracovávat návrhy cen a cenových nabídek pro výrobky, služby, výkony a podobně, znalostí celní problematiky, schopností provádět platební styk domácí i zahraniční, jednat s klienty v poradenských firmách, poskytovat poradenské a informační služby v oblasti účetní a daňové, schopností zpracovávat a hodnotit vhodnými metodami informace s využitím prostředků výpočetní techniky, schopnostmi pracovat s odbornou domácí i cizojazyčnou literaturou, schopností komplexně zajišťovat správu jednotlivých daní a dotací, provádět finanční kontrolu, na základě důkladné znalosti problematiky daňové soustavy ČR vypracovávat daňová přiznání k jednotlivým daním, provádět daňovou analýzu v rámci účetní závěrky, znalostí problematiky zdravotního a sociálního pojištění



Charakteristika vzdělávacího programu


Vyšší odborná škola a Střední odborná škola, Jana Maláta 1869, Nový Bydžov


Pojetí a cíle vzdělávacího programu


Student si osvojí problematiku daňové evidence a finančního a manažerského účetnictví, daňové soustavy, firemní ekonomiky a práva, prohloubí znalosti cizího jazyka, matematiky a psychologie.


Charakteristika obsahu


První cizí jazyk

·      Každé období je zakončeno klasifikovaným zápočtem nebo zkouškou, proto je Z i L období stanoveno jako uzavřený modul: PCJ 1 – 6.


Druhý cizí jazyk

·      Každé období je zakončeno klasifikovaným zápočtem, proto je Z i L období stanoveno jako uzavřený modul: PCJ 1 – 6.


Všeobecně vzdělávací moduly

·      Předmět, který je zakončen zkouškou nebo klasifikovaným zápočtem na konci období, je stanoven jako samostatný modul:  MAT 1, MAT 2, FIM 1, FIM 2.

·      Předměty trvající pouze jedno období jsou stanoveny jako samostatný modul (bez ohledu na způsob zakončení): ZPS, ZSC, KOD1, KOD 2.

 

Odborné moduly

·      Předměty, které jsou zakončeny zkouškou nebo klasifikovaným zápočtem na konci období, jsou stanoveny jako samostatný modul: UCE 1 – 5, MUF 1 – 2, CVU 1 – 5, DCV 1 – 4.

·      Předměty trvající pouze jedno období jsou stanoveny jako samostatný modul (bez ohledu na způsob zakončení): ZUC, CZU, VDE.

·      Předměty, kde je první období zakončeno zápočtem a druhé zkouškou nebo klasifikovaným zápočtem, jsou stanoveny jako jeden modul za obě období:  MAE, MIE, MAR, MAN, DAT, DAS 1, DAS 2, ZPR, OPR, STA, NPO, BAN, INF 2, INF 1, PEK, TEV, OSE, FIF.

·      Předmět OFP je zakončen zkouškou po zimním i letním období z důvodu náročnosti předmětu a jeho významu při absolutoriu. Probírané učivo tvoří uzavřený celek po zimním a letním období, proto je předmět stanoven jako jeden modul.


Předmět PRA je rozčleněn do tří modulů: v druhém ročníku - po absolvování zimního období (PRA 1) a po absolvování letního období (PRA 2), ve třetím ročníku -  po absolvování celého devítitýdenního bloku (PRA 3).



Zpět