Přeskočit navigaci

Vzdělávací program:  68-41-N/03  Ekonomicko-právní činnost


Obor vzdělání: 68-41-N/.. Obecně právní činnost



Vzdělávací program má schváleno více škol. Vzdělávací základ je vždy stejný, programy se však mohou lišit zaměřením, předměty nebo jejich rozsahem aj.


Detailní informaci získáte porovnáním charakteristik vzdělávacího programu těchto škol:

Obchodní akademie, Střední odborná škola knihovnická a Vyšší odborná škola, Kotlářská 9, Brno

Obchodní akademie, Vyšší odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Nádražní 22, Uherské Hradiště



Charakteristika vzdělávacího programu


Obchodní akademie, Střední odborná škola knihovnická a Vyšší odborná škola, Kotlářská 9, Brno

Dobré uplatnění absolventa v praxi je možné předpokládat na základě získaných teoretických znalostí a především praktických dovedností, které jsou vytvářeny systémem povinných, výběrových a volitelných vyučovacích předmětů, stanovených učebním plánem.

Skupina povinných vyučovacích předmětů představuje základ vzdělání poskytovaný v daném kmenovém oboru.

Skupina výběrových vyučovacích předmětů má za cíl vytvořit specifický profil absolventa daného studijního oboru, který odliší absolventy v rámci kmenového oboru.

Povinné i výběrové vyučovací předměty absolvují všichni žáci.

Skupina volitelných vyučovacích předmětů tvoří rozšíření a prohloubení znalostí, dovedností a návyků vzhledem k vyučovacím předmětům povinným a výběrovým podle individuální orientace a zaměření žáka. Část volitelných předmětů pro první ročník je vytvořena jako skupina vyrovnávacích předmětů pro ty žáky, kteří nemají dostatečné základní ekonomické znalosti a dovednosti ze střední školy.

Kategorie vyrovnávacích vyučovacích předmětů tak slouží ke srovnání vstupních předpokladů absolventů středních škol neekonomického zaměření s absolventy obchodních akademií.

Výuka povinných, výběrových a volitelných vyučovacích předmětů probíhá ve studijních skupinách (skupina = třída). Podle celkového počtu žáků ve studijní skupině může dojít k dělení na výukové skupiny u těch vyučovacích předmětů, kde si to charakter výuky vyžaduje. Např. kapacita odborných učeben, efektivnost výuky cizích jazyků, zvolená forma výuky vyučovacího předmětu apod.

Připravenost absolventa vyšší odborné školy obchodní pro praxi je ve srovnání se standardním středoškolským vzděláním s maturitou výrazně vyšší. Obsah teoretické výuky je postaven tak, že navazuje a prohlubuje ekonomické vzdělání poskytované střední školou. Velký důraz je kladen na praktickou stránku výuky. Ta je realizována formou modelace praktických příkladů z praxe a prováděním praktické výuky, která probíhá souvisle po týdnech ve druhém a třetím ročníku na vybraných pracovištích firem.

Charakteristika vzdělávacího programu


Obchodní akademie, Vyšší odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Nádražní 22, Uherské Hradiště


Pojetí a cíle


Studium vzdělávacího programu je pojato tak, aby umožnilo studentům získat široké spektrum znalostí a vědomostí z disciplín ekonomického a právního zaměření, jakož i jazykovou vybavenost pro komunikaci ve dvou světových jazycích. Neméně důležitým cílem je připravit a vychovat tvůrčí osobnosti, které dokáží v praxi řešit problémy a kvalifikovaně obhájit svůj názor. Vzdělávání v oboru směřuje k rozvíjení schopností analyzovat a řešit problémy, organizovat týmovou práci, ovlivňovat proces tvoření pracovních týmů. Vzdělávání a výchova směřuje k utváření „Proaktivního člověka", který je tvořivý, je schopen vzít v úvahu zkušenost a dávat věci do souvislostí, organizovat poznatky různého druhu.


Organizace výuky


Vzdělávání se uskutečňuje v denní formě vzdělávání. Školní vyučování ve školním roce trvá 40 týdnů. 32 týdnů trvá školní výuka, 6 týdnů je určeno k samostatnému studiu a získání hodnocení, dva týdny tvoří časová rezerva. Teoretická příprava se uskutečňuje formou přednášek, cvičení, konzultací a seminářů. Část školního roku od 1. září do 31. ledna tvoří zimní období, část roku od 1. února do 31. srpna tvoří letní období. Pro kvantitativní hodnocení průběhu studia slouží kreditový systém ECTS používaný na všech vysokých školách. Studium je zakončeno absolutoriem a získáním titulu DiS.


Možnosti navazujícího studia


V průběhu třetího ročníku je umožněno studentům souběžně nastoupit na kombinované bakalářské studium Vysoké školy Karla Engliše, ve kterém mohou dále po absolutoriu pokračovat a po 3 semestrech získat titul Bc. 


Zpět