Přeskočit navigaci

Vzdělávací program: 68-43-N/02 Obnova a rozvoj venkova


Obor vzdělání: 68-43-N/.. Veřejnosprávní činnost


Škola: Vyšší odborná škola rozvoje venkova a Střední zemědělská škola, Riegrova 1403, Hořice



Charakteristika vzdělávacího programu


Pojetí a cíle vzdělávacího programu

Venkovský prostor zaujímá 90 % z celkového území naší republiky. Je prostorem plnícím nejen funkci produkční, ale i další neméně významné funkce, funkci obytnou a rekreační. Obyvatelé venkova zajišťují výživu obyvatelstva, ale jsou také správci krajiny, tedy veškerého přírodního prostředí, kterým naše společnost disponuje. Nesou velký díl zodpovědnosti za celkové životní prostředí - všechny tři jeho složky, plnou zodpovědnost pak za půdu a její vegetační kryt. Plní dále i významné funkce společenské. Je zarážející skutečností, jak malé jsou vědomosti obyvatel venkova a jak málo pozornosti je věnováno jejich vzdělávání a přípravě na plnění tak důležitých úkolů. Vzdělávací program "Obnova a rozvoj venkova" má pomoci tuto situaci řešit. Stupeň vzdělání je odpovídající náročnosti problematiky.


Charakteristika obsahových složek

Náplní studia budou tyto problémové okruhy:

Ø    veřejná správa

Ø    ochrana a tvorba krajiny

Ø    formy zemědělského hospodaření

Ø    rozvoj cestovního ruchu na venkově

Ø    stavební obnova venkova


Učivo problémových okruhů je rozpracováno ve vyučovacích předmětech. Cílem studia je osvojení učiva ve vzájemných souvislostech. Důraz je kladen na rozvíjení klíčových kompetencí a na osvojování dovedností.

Všeobecné vzdělávání  rozšiřuje a prohlubuje znalosti ze střední školy a ve svých jednotlivých složkách konkretizuje vzdělávací cíle, které naplňují profil absolventa s ohledem na dosaženou úroveň vzdělání i odbornou profilaci. Do kategorie předmětů všeobecně vzdělávacích se řadí  :       

Dějiny venkova

Právní nauka

Technika administrativy

Výpočetní technika

Tělesná,  sportovní a rekreační činnost


Jazykové vzdělávání - je zastoupeno výukou předmětů

Anglický jazyk

Německý jazyk

Ruský jazyk


Rozvíjí komunikativní kompetence studentů, učí je používat jazyka jako prostředku k dorozumívání, myšlení a výměně informací, podílí se na celkové kultivaci jejich vyjadřování a chování. Výuka cizího jazyka navazuje na řečové dovednosti a jazykové znalosti, které studenti získali v daném jazyce na střední škole a dále se rozvíjí. Studenti jsou vedeni k dovednosti užívat cizí jazyk pro potřeby odborné komunikace s ohledem na  budoucí pracovní činnost a další vzdělávání.


Odborným vzděláváním získá student vědomosti a dovednosti, které mu umožní kvalifikovaně se uplatnit v pracovním procesu jako zaměstnanec nebo podnikatel. Vzdělávací cíle odborného vzdělávání, realizované v několika okruzích, jsou základem odbornosti absolventa.

Okruhy předmětů :              předměty správní

                                                Veřejná správa

                                                Stavební tvorba

                                                Cestovní ruch

předměty biologické

Základy zemědělství

Základy lesnictví

Ochrana a tvorba krajiny

předměty ekonomické

Ekonomika-financování-podnikání

Základy účetnictví

Marketing a management

                                     

Organizace výuky

Denní studium

Délka vzdělávacího programu je 3 roky a délka vyučování v jednotlivých obdobích je 20 týdnů. Vyučování podle rozpisu v jednotlivých obdobích se pohybuje od 12  do 16 týdnů.

Výuka některých všeobecně vzdělávacích předmětů, zejména cizích jazyků, výpočetní techniky, zemědělství a tělesné, sportovní a rekreační činnosti probíhá ve speciálně vybavených učebnách. K výuce odborných předmětů se využívá posluchárna a kmenové učebny, ke cvičením se ročník dělí na skupiny a výuka probíhá na specializovaných pracovištích. Při výuce jsou dodržovány zásady hygieny a bezpečnosti práce.

Odborná praxe probíhá v organizacích pod přímým vedením pověřeného instruktora. Vedoucí učitel praxe školy ji organizačně připravuje a kontroluje její průběh. K zajištění praxí je sepisována s každým pracovištěm smlouva s vymezením povinností organizace, studenta i školy.

Ve všech formách vyučování jsou respektována platná právní ustanovení, příslušné resortní vyhlášky a nařízení, jakož i normy a předpisy pojednávající o ochraně a bezpečnosti zdraví při práci.

Organizace výuky denního studia


Činnost

1.ročník

2.ročník

3.ročník

zimní období

letní období

zimní období

letní období

zimní období

letní období

Počet týdnů

Vyučování dle učebního plánu

16

12

12

12

12

14

Odborná praxe

-

4

4

4

4

-

Samostudium, zkoušky

3

3

3

3

3

3

Konzultace

v průběhu školního roku má student možnost využívat konzultační hodiny vypsané vyučujícími jednotlivých předmětů

Volno před absolutoriem

-

-

-

-

-

1

Absolutorium

-

-

-

-

-

1

Exkurze

1

1

1

1

1

-

Ukončení

-

-

-

-

-

1

CELKEM

20

20

20

20

20

20





Zpět