Přeskočit navigaci

Vzdělávací program: 72-41-N/04 Informační management služeb a médií


Obor vzdělání: 72-41-N/.. Informační služby a knihovnictví


VOŠ informačních studií a SŠ elektrotechniky, multimédií a informatiky, Novovysočanská 280/48, 190 00 Praha 9




Charakteristika vzdělávacího programu:

Vzdělávací program Informační management služeb a médií je určen všem absolventům středního vzdělání s maturitní zkouškou, kteří splnili podmínky přijímacího řízení. Studenti mohou mít všeobecné znalosti získané např. v gymnáziu či lyceu, nebo specifické odborné znalosti získané ve střední odborné škole.

Obsahem prvního období 1. ročníku je učivo, které umožní sjednotit znalosti a dovednosti jak všeobecné, tak odborné. K realizaci uvedeného záměru je k dispozici menší počet vyučovacích hodin než ve střední škole, předpokladem je aktivní přístup studentů ke vzdělávacímu procesu a samostudiu. Vyučující používají efektivní a moderní vyučovací metody, přistupují k výuce jednotlivých studentů diferenciovaně, v závislosti na znalostech studentů, které se odvíjejí od typu absolvované střední školy.

Učivo 2. a 3. ročníku poskytuje další a podrobnější znalosti, které uplatní absolventi především při řešení praktických úloh ve svém povolání.

Zvláštní důraz je kladen na schopnost absolventa správně komunikovat v anglickém jazyce. Studenti jsou připravování využívat technické prostředky moderních komunikačních technologií. Tyto schopnosti jsou nutné pro další všestranný rozvoj absolventů a pro všechny pracovní činnosti a pozice, pro které jsou tímto vzdělávacím programem připravováni. Studenti jsou vedeni k tomu, aby porozuměli roli sociálních partnerů.

Praxe doplňuje studentům znalosti a dovednosti získané v ostatních odborných předmětech a zaměřuje se na jejich aplikace. Součástí praktické přípravy je také praxe ve firmách a na odborných pracovištích.

Odborná praxe má exkluzivní postavení. Je vlastně přirozeným mostem mezi školním vzděláváním a praktickým uplatněním na trhu práce. Jejím hlavním cílem je právě tento přechod absolventům ulehčit.

Další odborné předměty poskytují studentům znalosti ekonomiky, managementu a základů práva.


Pojetí vzdělávacího programu:

Vzdělávací program Informační management služeb a médií je důležitým článkem terciární vzdělávací soustavy. Není středoškolským ani teoretickým bakalářským programem, ale unikátním profesním programem, který připravuje studenty mnohem intenzivněji na praktické a profesní činnosti třech zaměření – Podniková informatika, Služby knihoven a muzeí a Média a služby.

Je vzdělávacím programem, který poskytuje profesně zaměřené vzdělání – ucelenou odbornou kvalifikaci, která umožňuje absolventům výborné uplatnění na trhu práce.

Hlavním cílem tohoto vzdělávacího programu je připravit absolventy v co nejkratší době na samostatné plnění praktických úkolů v praxi. Tomuto hlavnímu cíli je podřízena struktura celého vzdělávacího programu: metody výuky, struktura a obsah učiva, organizace vzdělávání atd.

Učitelé kladou při výuce důraz především na rozvíjení schopnosti studentů učit se, pracovat, vnímat a posuzovat i zdánlivě nesouvisející vlivy, hledat nová řešení, pracovat a samostatně řešit úkoly, jsou vedeni k týmové spolupráci.

Učivo předmětů vzdělávacího programu je zaměřeno na využití získaných dovedností v praxi.

Při výuce využívají učitelé moderní výukové metody, které nutí studenty k samostatnému uvažování, posuzování získaných poznatků, posuzování důsledků aplikovaných rozhodnutí a použitých řešení.


Cíle vzdělávacího programu:

Vzdělávací program Informační management služeb a médií má vliv pro formování odborníků, kteří budou působit v profesi informačního manažera v podmínkách informační společnosti. Program poskytuje nejen znalosti a dovednosti dle jednotlivých zaměření, ale naplňuje také řadu společenských ukazatelů, které jsou nezbytné pro rozvoj moderní informatické společnosti.

  • Rozvoj osobnostních schopností – jedná se o podporu celkového rozvoje osobnosti studenta, a to na bázi intelektuálního, emocionálního, fyzického a sociálního růstu, který pomáhá studentům sebevědomě aplikovat získané dovednosti a návyky.
  • Odborný růst a celoživotní učení – cílem je vytvořit pevný základ znalosti a dovednosti, který umožní studentům nejen být špičkou na trhu práce, ale budou je schopni dále rozvíjet a učit se novým technologiím a postupům.
  • Komunikace a spolupráce – podpora rozvoje komunikačních dovedností studentů je nezbytností, neboť schopnost efektivní komunikace a týmová spolupráce je klíčová pro úspěšnou integraci absolventů programu do pracovního procesu.



Zpět