Vzdělávací program: 72-42-N/01 Mediální komunikace
Obor vzdělání: 72-42-N/.. Publicistika
Škola: Vyšší odborná škola Jana Ámose Komenského, Nádražní 120, Ostrava
Charakteristika vzdělávacího programu
Pojetí a cíle vzdělávacího programu
Vzdělávací program si klade za cíl vytvořit pro budoucí (a v dálkové formě i pro současné) pracovníky v médiích příležitost pro ucelené vzdělání v oblasti mediální komunikace a komunikace mezi organizací a veřejností. Spojení výuky, orientované na působení v médiích s důrazem na publicistiku a ostatní novinářské činnosti, a výuky, která hodlá vychovat profesionály pro oblast Public Relations a marketingovou sféru, sleduje, krom blízkosti a provázanosti těchto oblastí, také záměr umožnit budoucím absolventům snazší průchod mezi těmito obory při hledání či případné změně jejich profesionální cesty.
Výuka oboru proto staví nejprve na objasnění teoretických základů mediální komunikace, postižení psychologických a sociologických předpokladů sociální komunikace, vymezení role komunikačních útvarů v rámci managementu firem, stejně jako obecného zařazení problematiky medií a komunikace do ekonomického a společenského rámce.
V převážně praktických tvůrčích seminářích se studenti seznámí s praktickou stránkou oboru, mají příležitost vyzkoušet si a zdokonalit se v jednotlivých žánrech a disciplínách publicistiky a komunikace s veřejností, studenti mají příležitost si v seminárních diskusích doladit své představy a záměry s reálnými zkušenostmi vyučujících.