Rámcový vzdělávací program: 79-42-K/61 Gymnázium se sportovní přípravou
Charakteristika vzdělávacího programu
Ve třídách šestiletého gymnázia studují žáci zaměření na judo, sportovní gymnastiku, tenis a triatlon, dále žáci provozující výkonnostní sport i v jiných odvětvích. Vzhledem k časové vytíženosti žáků sportem jim nelze nabízet další volnočasové aktivity ani nepovinné předměty. Kromě plnění studijních povinností se od žáků očekávají hodnotné sportovní výsledky v juniorské i seniorské kategorii, někdy až na úrovni reprezentace ČR (nyní 20 % žáků školy).
Aby nadaní sportovci sportovního gymnázia mohli dosahovat co nejlepších sportovních výsledků, škola jim vychází vstříc. Studenti jsou zařazováni do Programu podpory nadaných sportovců.
Na základě komplexního vzdělání získávají žáci schopnost orientovat se ve složitosti světa, prioritou se stává co nejefektivněji získávat informace. Proto se v oboru gymnázium se sportovní přípravou dělí třída při výuce hlavních předmětů do dvou skupin. Jedná se především o předměty jako matematika, český jazyk a literatura a cizí jazyky. Lze tak využívat širší spektrum forem práce i individuální přístup.
Se zaměřením školy souvisí i další zvláštnost ŠVP, a to výuka předmětu Teorie sportovního tréninku. Pro zlepšení přípravy studentů na VŠ jsou vytvářeny volitelné skupiny předmětů, které na sebe navazují a souvisí spolu. Pracovní názvy těchto skupin jsou humanitní, všeobecný a přírodovědný blok. Z dlouhodobých zkušeností vychází i zařazení dalších volitelných předmětů.
Vědomě jsou budovány vztahy mezi žáky a učiteli, ty napomáhají zvládání náročného studia při značném sportovním vytížení.
Jazyková výuka je důležitou součástí vzdělávacího programu. Výuka probíhá v moderně vybavených jazykových učebnách s využitím techniky, která žákům zpřístupní a obohatí probírané učivo.
Cíle vzdělávání
Vzděláváním na šestiletém gymnáziu se sportovní přípravou se usiluje o naplnění těchto cílů:
· vybavit žáky klíčovými kompetencemi na úrovni, kterou předpokládá RVP GSP;
· vybavit žáky širokým vzdělanostním základem na úrovni, kterou popisuje RVP GSP;
· připravit žáky k celoživotnímu učení, profesnímu, občanskému i osobnímu uplatnění;
· umožnit žákům dosažení vysoké sportovní výkonnosti odpovídající míře jejich sportovního talentu.