Přeskočit navigaci

Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání


79-43-K/61 Dvojjazyčné gymnázium


Vydalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, s platností od 1. 9. 2015 počínaje 1. ročníkem



Charakteristika oboru


Pojetí vzdělávání


Vzdělávání na šestiletých dvojjazyčných gymnáziích má žáky vybavit jazykovými znalostmi, dovednostmi a kompetencemi, klíčovými kompetencemi a všeobecným rozhledem na úrovni středoškolsky vzdělaného člověka, a tím je připravit především pro vysokoškolské vzdělávání jak v České republice, tak i v zahraničí a na další typy terciárního vzdělávání, profesní specializaci i pro občanský život.

 

Dvojjazyčné gymnázium má vytvářet náročné a motivující studijní prostředí, v němž žáci musí mít dostatek příležitostí osvojit si stanovenou úroveň nejen klíčových kompetencí, tzn. osvojit si některé důležité vědomosti, dovednosti, postoje a hodnoty a dokázat je využívat v osobním, občanském i profesním životě, ale i dostatek příležitostí pro osvojení si jazykových znalostí a dovedností na úrovni stanovené RVP DG. Smyslem vzdělávání na gymnáziu není předat žákům co největší objem dílčích poznatků, fakt a dat, ale vybavit je systematickou a vyváženou strukturou vědění, naučit je zařazovat informace do smysluplného kontextu životní praxe a motivovat je k tomu, aby chtěli své vědomosti a dovednosti po celý život dále rozvíjet. To předpokládá uplatňovat ve vzdělávání postupy a metody podporující tvořivé myšlení, pohotovost a samostatnost žáků, využívat způsoby diferencované výuky, nové organizační formy, zařazovat integrované předměty apod.


Cíle vzdělávání


Vzděláváním na šestiletých dvojjazyčných gymnáziích se usiluje o naplnění těchto cílů:


·    vybavit žáky klíčovými kompetencemi na úrovni, kterou předpokládá RVP DG;

·    vybavit žáky širokým vzdělanostním základem na úrovni, kterou popisuje RVP DG;

·    vybavit žáky jazykovými znalostmi, dovednostmi a kompetencemi na takové úrovni, která jim umožní plynulou a bezproblémovou komunikaci ve všeobecných a specifických situacích v mateřském i cizím jazyce;

·    připravit žáky k celoživotnímu učení, profesnímu, občanskému i osobnímu uplatnění.



Zpět