Přeskočit navigaci


Vzdělávací program: 82-43-N/03 Multimediální umělecká tvorba


Obor vzdělání: 82-43-N/.. Multimediální tvorba


Škola: Soukromá vyšší odborná škola grafická a Střední umělecká škola grafická, Křížová 18, Jihlava



Charakteristika vzdělávacího programu


Denní studium


Pojetí a cíle vzdělávacího programu


Vyšší odborné vzdělávání ve vzdělávacím programu Multimediální umělecká tvorba vychovává univerzálně připravené absolventy pro široké spektrum profesí a činností souvisejících s kreativní tvorbou, zpracováním a multimediálním publikováním digitálních informací.


Struktura vzdělávání je koncipována s ohledem na prohloubení uměleckého cítění absolventů a na osvojení aktuálně nejrozšířenějších nástrojů a technologií pro multimediální tvorbu s důrazem na jejich kreativní využívání.

Výukový proces rozvíjí osobnosti absolventů k estetickému a kulturnímu vidění světa, pozitivnímu vztahu k přijímání nových informací, rychlé orientaci v nových technologiích, tvůrčímu přístupu k zadaným úkolům, samostatné i týmové tvorbě a pozitivnímu mravnímu a společenskému postoji.


Cílem tohoto umělecky zaměřeného oboru vzdělání je vychovat absolventy ve kvalifikované, humanitně i technicky vzdělané odborníky s přehledem v oblasti multimediální umělecké produkce, schopné jak samostatného tvůrčího vyjádření, tak týmové spolupráce s předpokladem intenzivního sebevzdělávání souvisejícího s prudkým rozvojem digitálních médií a rychlého adaptování na konkrétní pracovní prostředí a firemní workflow.


Charakteristika obsahu vzdělávacího programu


V prvním ročníku vzdělávání převažuje výuka předmětů doplňujících a vyrovnávajících rozdílnou uměleckou úroveň a hloubku technických znalostí a dovedností studentů přicházejících z různě zaměřených středních škol. V průběhu vzdělávání a zejména v posledním ročníku přibývá předmětů orientovaných na nejrůznější aspekty multimediální umělecké tvorby. Ve třetím ročníku má student možnost preference určitého směru v multimediální tvorbě (specializace) formou volby z povinně volitelných předmětů. Po celou dobu vzdělávání se studenti zdokonalují po stránce jazykové a v dějinách výtvarného umění.

Výuka vede  k návyku důsledného  respektování zásad bezpečnosti a hygieny práce v souladu s §  29 zák. č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání a zákoníkem práce, protipožární ochrany i tvorby a ochrany životního prostředí včetně péče o kulturnost práce a pracovního prostředí.




Zpět