Vzdělávací program: 82-43-N/07 Teorie a praxe multimediální tvorby
Obor vzdělání: 82-43-N/.. Multimediální tvorba
Škola: Soukromá vyšší odborná škola filmová s.r.o., Lipová alej 2068, Písek
Charakteristika vzdělávacího programu
Pojetí a cíle vzdělávacího programu
Vzdělávací program připravuje studenty pro vykonávání profese tvůrčích členů filmových a televizních štábů, zvukových studií a v průběhu postprodukce. Seznámí je s teoretickou i praktickou podobou tvorby audiovizuálního dramatického díla. Studenti poznávají všechny tvůrčí aspekty a náležitosti oborů filmového a televizního obrazu, střihové skladby, hudby a zvuku jako výrazových uměleckých prostředků. Jsou schopni svá teoretická poznání aplikovat při další tvorbě na náležité umělecké i řemeslné úrovni.
Charakteristika obsahu vzdělávacího programu
Studenti jsou seznámeni se základy ekonomie a ekonomiky jako teoretické vědecké disciplíny a jejími praktickými aplikacemi v tvorbě multimediálního díla, s organizací a řízením opět jako s teoretickou disciplínou a praktickými aplikacemi ve vztahu k práci ve filmovém a televizním štábu v profesích asistentů produkce.
Připravují se teoreticky i prakticky v problematice řízení, organizace práce, marketingu, informatiky, PR atd., což jim dává předpoklady pro práci ve funkcích asistentů manažerů multimediálních projektů v nejrůznějších dalších institucích a zařízeních, v nichž je realizováno nebo prezentováno určitou formou multimediální dílo.
Organizace vzdělávacího procesu, týmová a individuální práce umožní pracovat s klasickou špičkovou technikou, která je používána např. při snímání animovaných filmů (kamera TK 4 s elektronickým ovládáním OSTK, ruční 35 mm kamera ARRI II C, vhodná pro natáčení hraných, dokumentárních a reklamních filmů).
Vazba na různé společnosti a složení pedagogického sboru pak umožní studentům dostat se do kontaktu s pracovišti, která jsou vybavená nejmodernějšími technologiemi. Tato zařízení však pro svoji vysokou pořizovací cenu nejsou vlastnictvím jednoho studia, nýbrž jsou roztroušena na různých pracovištích různých společností, od veřejnoprávní televize až po soukromé produkční společnosti.
K ucelenému obrazu současné techniky je však tato znalost nutná. Častá práce s technikou, průběžná konfrontace teoretických vědomostí s praxí v nich vypěstuje návyky a dovednosti, které odliší absolventy od svých kolegů ze středních odborných škol a zároveň vytvoří předpoklady pro další vzdělávání uměleckých nebo technicko uměleckých oborů na vysoké škole.