Přeskočit navigaci

Vzdělávací program:  82-47-N/01 Herectví a moderování


Obor vzdělání: 82-47-N/.. Dramatické umění


Škola: Vyšší odborná škola herecká, Hadovitá 1023/7, Praha 4



Charakteristika vzdělávacího programu


Pojetí a cíle vzdělávacího programu


Program všestranně připravuje studenty pro herecké a moderátorské činnosti. Vzdělávání herců se ubírá spíše tradičními cestami s cílem vychovat herce pro klasické činoherní divadlo. K tomuto vymezení nás vedla stávající praxe výchovy herců na DAMU, JAMU a na konzervatořích. Těžiště výuky herectví na těchto školách se více či méně posunulo od tradičního herectví přes autorské divadlo až k alternativnímu herectví. Jako jediná herecká škola v ČR se VOŠ herecká věnuje výchově a vzdělávání moderátorů, speakerů a hlasatelů. Směrování této koncepce se jeví jako výhodné, zejména vzhledem k uplatnění absolventů školy na trhu práce.


V rámci lepšího uplatnění absolventů v praxi bylo vzdělávání rozšířeno o oblast tvořivé dramatiky a pedagogiky. Naše východiska se opírají o nedostatek umělecky vzdělaných metodiků pro základní umělecké školy, jiná volnočasová centra, případně pro terapeutickou asistenci ve zdravotních zařízeních. V současné době ověřujeme tvořivou dramatiku formou nepovinného předmětu za velkého zájmu studentů.


Program se zaměřuje na vzdělávání:


·      pro činoherní herectví

·      v kontextu divadla jednoho herce

·      v kontextu interpretace poetických i prozaických textů

·      pro televizní, rozhlasové a pódiové moderování a konferování

·      pro televizní a rozhlasové hlasatelství

·      pro oblast metodické činnosti v oboru tvořivé dramatiky

·      pro oblast produkčních pracovníků v kultuře

·      v oblasti pohybové kultury

·      v oblasti hudební a pěvecké přípravy


Od středoškolského a vysokoškolského studia v příbuzných oborech se program odlišuje:


·      v úplných praktických a teoretických znalostech v oboru moderování, konferování a hlasatelství; ucelená množina předmětů teoretických i praktických k výchově moderátora (autorský seminář a stylistika, ortoepie, hlasová výchova, práce s mikrofonem, rétorika, moderování jako samostatný předmět)


·      v úplných praktických a teoretických znalostech v oboru tvořivé dramatiky, ve specifickém způsobu využití herectví a moderování pro výchovnou činnost (průpravné hry a cvičení, dramatické improvizace, dramatické strukturování, specifické metody a techniky, divadlo ve výchově, divadlo hrané s dětmi, divadlo fórum)


Zpět