Vzdělávací program: 82-47-N/04 Hudebně dramatické umění
Obor vzdělání: 82-47-N/.. Dramatické umění
Škola: Zlínská soukromá vyšší odborná škola umění, o.p.s., Dřevnická 1788, Zlín
Charakteristika vzdělávacího programu
· formálně jde o tři základní formy vzdělávání: přednáška (vědomosti) – výcvik dovedností – studentský projekt (individuální přístup k jednotlivým studentům převažuje nad přístupem frontálním)
· veškeré vzdělávání probíhá za vzájemné otevřené komunikace a interakce mezi učitelem a studentem
· v praktické části vycházejí vzdělávací podněty především z oblasti profesní erudice pedagogů
· dochází k úzkému prolnutí praktických a teoretických předmětů (prakticky i teoreticky koncipovanými dílčími didaktickými situacemi – s cílem bezprostředního přetavení všech poznatků, zkušeností a dovedností do projevů vlastní osobité práce a do struktury umělecké osobnosti)
· pro pojetí vzdělávání rozvoje hlasových a pěveckých dispozic a kompetencí je charakteristický vztah technické a umělecky přednesové složky prezentace – zafixování správných návyků vedení hlasu, které vytvářejí prostor pro přirozený a výrazově pestrý pěvecký i mluvený projev
· hra na hudební nástroj pěstuje především pohotovost bez rozpaků uchopit nástroj a zahrát (tato pohotovost je principiálně směrodatnější než dokonalost tvorby tónu a optimální technická zběhlost), vedle studia drobných skladeb se uplatní významně hra bez not (paměťové zvládnutí již nastudovaných skladeb, nápodoby známých melodií, improvizační schopnosti)
· získání potřebného přehledu o historickém vývoji dramatického umění v celém komplexu souvislostí historického, uměnovědného a estetického i sociologického charakteru
· jazyková příprava se zaměřuje na rekapitulaci základní struktury gramatiky jazyka jako východiska k pokračování vzdělávání v intencích profesního zaměření vědomostí i komunikačních dovedností
· obsahově i metodicky se vzdělávání vrství a kulminuje v aktu absolventského představení
· téma absolventské práce volí student po poradě s učitelem v předstihu, práce vzniká postupně, zvažují se různé verze s cílem dospět k její definitivní podobě jakožto písemné ucelené reflexe absolventského výkonu studenta.