Vzdělávací program: 23-41-N/03 Strojírenství
Obor vzdělání: 23-41-N/.. Strojírenství
Vzdělávací program má schváleno více škol. Vzdělávací základ je vždy stejný, programy se však mohou lišit zaměřením, předměty nebo jejich rozsahem aj.
Detailní informaci získáte porovnáním profilů absolventa těchto škol:
Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Jana Palacha 1840, Kladno (n)
Profil absolventa
Absolvent vyšší odborné školy programu Strojírenství je připraven vykonávat technické i řídící činnosti ve výrobě, konstrukci, technologii a kvalitě v podnicích zaměřených na strojírenství, výrobu, servis a obchod. Ovládá práci s výpočetní a automatizační technikou, má znalosti o materiálech, technologiích zpracování a výrobních postupech.
Absolvent je schopen projektovat strojní celky a součásti, pohony, pneumatické a hydraulické obvody a programovat logické řídicí systémy i NC stroje. Ovládá technická měření, diagnostiku závad a tvorbu technologických postupů. Využívá výpočetní techniku, pracuje s normami a standardy, ovládá základy ekonomiky, pracovního a obchodního práva.
Absolvent umí řídit a organizovat týmovou práci, samostatně řešit úkoly, vést technickou dokumentaci a optimalizovat výrobu s ohledem na náklady a efektivitu. Disponuje komunikačními dovednostmi v českém i cizím jazyce, zná zásady bezpečnosti práce a environmentální zodpovědnosti.
Možnosti uplatnění
Absolvent se uplatní jako strojírenský technik, konstruktér, projektant, technolog nebo odborník na řízení kvality. Může pracovat ve výrobě, vývoji, servisu, či jako technik při kontrole a zajištění kvality výrobků a procesů. Dále i jako technik v oblasti investic, vývoje, jakosti, nebo zkušební technik.
Profil absolventa
Profilem absolventa je prakticky zaměřená odbornost podporovaná výpočetní technikou a dobrá znalost cizích jazyků. Absolventi jsou připravováni pro výkon odborných funkcí s vyšší kvalifikací především pro oblast středních článků řízení v provozech výrobních podniků, hospodářských organizací strojírenského zaměření i v malých a středních soukromých podnicích. Konkrétní rozsah odborných znalostí je závislý na individuální volbě studijního plánu.
Cílem studijního programu je připravit absolventy pro pracovní uplatnění v technických oborech a na pozicích nižšího a středního managementu při řízení výroby a prodeje.
Student bude v průběhu studia připravován na potřebu průběžného vzdělávání a doplňování profesních znalostí. Volené formy studia proto zohledňují požadavky na zvládnutí práce s informačními zdroji a schopnost využívat výpočetní techniku.
Výsledky vzdělávání
Rámcový vzdělávací program má za úkol vybavit absolventy řadou znalostí, dovedností a kompetencí. Absolvent je připravován tak, aby
v oblasti všeobecně vzdělávacích modulů:
v oblasti informatiky a výpočetní techniky:
v oblasti jazykových schopností:
v oblasti odborného vzdělání:
na základě individuální volby modulů:
V průběhu studia bude student veden k samostatnosti a iniciativě v plnění zadaných úkolů. Důraz bude kladen na to, aby student pochopil smysl studia jako teoretickou i praktickou přípravu na budoucí povolání a jako šanci lépe se prosadit na trhu práce. V neformálním prostředí studijní skupiny student rozvíjí schopnosti mezilidské komunikace, týmové práce a vzájemného respektu.
Absolventi vzdělávacího programu Strojírenství budou vzhledem ke svým teoretickým znalostem a praktickým dovednostem připraveni pro výkon řídicích a odborných funkcí na nižší a střední úrovni řízení firem, a to především ve výrobních podnicích a hospodářských organizacích se strojírenským zaměřením.
Absolvent se uplatní na současném pracovním trhu v nejžádanějších profesích jako konstruktér se znalostmi prostorového modelování.
Nejfrekventovanější oblasti a pozice pro naše absolventy jsou zejména:
Široké spektrum studovaných disciplín poskytuje rovněž ideální teoretický základ pro samostatnou výdělečnou činnost a podnikání absolventů tohoto studijního programu v různých projekčních, konstrukčních a výrobních firmách zaměřených na strojírenskou produkci. V současné době patří k nejžádanějším profesím na pracovním trhu konstruktér se znalostmi prostorového modelování.