Vzdělávací program: 63-41-N/07
Marketing pro střední stupeň řízení
Obor vzdělání: 63-41-N/.. Ekonomika a podnikání
Škola: Obchodní akademie Tomáše Bati a Vyšší odborná škola ekonomická, nám. T. G. Masaryka 3669, Zlín
Profil absolventa
Cílem studia vzdělávacího programu Marketing pro střední stupeň řízení je vychovat absolventa s výraznou praktickou orientací, která mu zabezpečuje vysokou míru a rychlost adaptability na konkrétní praktickou činnost při výkonu povolání. Studium vybaví absolventa takovými poznatky z oblasti marketingu, aby byl schopen vykonávat určité funkce v marketingových útvarech firem výrobních, obchodních a poskytujících služby, popř. neziskových organizací, a to na střední a vyšší úrovni řízení, případně aby mohl posuzovat účinnost marketingových opatření z hlediska řízení firmy. Cílem studia není jen vysoká míra obecných a odborných vědomostí, dovedností a návyků, ale i rozvoj žádoucích osobnostních rysů, které absolventu umožní v krátkém čase se kvalifikovaně uplatnit při výkonu ekonomických činností v praxi. Průběh celého studia je zaměřen na rozvoj klíčových kompetencí a vytváří základ pro celoživotní učení.
Škola pro tyto cíle vytváří předpoklady jak v oblasti obecných, tak i odborných vědomostí, dovedností a postojů.
V oblasti obecných vědomostí, dovedností a postojů se absolvent vzdělávacího programu Marketing pro střední stupeň řízení vyznačuje především:
· spolehlivou znalostí českého jazyka, jeho kultivovaným užíváním jak ve formě ústní, tak ve formě písemné,
· komunikativními schopnostmi na základě znalostí dvou světových jazyků a jejich využití při samostatném jednání a při studiu cizí odborné literatury,
· hodnocením základních ekonomických pojmů a principů obchodně-podnikatelských činností v tržní ekonomice a jejich aplikací na konkrétní podnikové činnosti,
· schopnostmi analytického a systémového přístupu při řešení ekonomických problémů,
· schopností týmové práce a postupným vytvářením předpokladů pro řízení týmu spolupracovníků,
· vytvářením hierarchie životních hodnot a podřízení vlastních zájmů základním principům demokratické společnosti,
· dodržováním a prosazováním podnikatelské etiky,
· jednáním v duchu zásad spolupráce v rámci EU.
V oblasti odborných vědomostí, dovedností a postojů se absolvent vzdělávacího programu Marketing pro střední stupeň řízení vyznačuje především:
Uplatnění absolventa
Absolvent je vybaven takovými poznatky z oblasti marketingu, aby byl připraven vykonávat funkce v marketingových útvarech výrobních i obchodních firem, v bankovnictví a peněžnictví a v rozpočtových a příspěvkových organizacích. Další pole působnosti jsou marketingové a reklamní agentury. Pokud bude absolvent působit ve větších organizacích, je vybaven dostatečným množstvím znalostí a vědomostí i pro výkon specializovaných marketingových činností, které by podle potřeby rozšířil individuálním studiem podle požadavků podniku.
Absolventi nacházejí uplatnění v administrativě, středním managementu, obchodu, marketingu a reklamě, jako pracovník ve službách i v prodeji.
Absolvent se může uplatnit v následujících typových pozicích Národní soustavy povolání:
samostatný administrativní pracovník, vedoucí pracovník dílčích celků, samostatný obchodník, samostatný pracovník marketingu, samostatný pracovník reklamy, samostatný pracovník zákaznického servisu, samostatný výtvarník reklamy.