Přeskočit navigaci

Vzdělávací program: 63-41-N/07 Marketing pro střední stupeň řízení

Obor vzdělání: 63-41-N/.. Ekonomika a podnikání


Škola:  Obchodní akademie Tomáše Bati a Vyšší odborná škola ekonomická, nám. T. G. Masaryka 3669, Zlín



Profil absolventa


Cílem studia vzdělávacího programu Marketing pro střední stupeň řízení je vychovat absolventa s výraznou praktickou orientací, která mu zabezpečuje vysokou míru a rychlost adaptability na konkrétní praktickou činnost při výkonu povolání. Studium vybaví absolventa takovými poznatky z oblasti marketingu, aby byl schopen vykonávat určité funkce v marketingových útvarech firem výrobních, obchodních a poskytujících služby, popř. neziskových organizací, a to na střední a vyšší úrovni řízení, případně aby mohl posuzovat účinnost marketingových opatření z hlediska řízení firmy. Cílem studia není jen vysoká míra obecných a odborných vědomostí, dovedností a návyků, ale i rozvoj žádoucích osobnostních rysů, které absolventu umožní v krátkém čase se kvalifikovaně uplatnit při výkonu ekonomických činností v praxi. Průběh celého studia je zaměřen na rozvoj klíčových kompetencí a vytváří základ pro celoživotní učení.


Škola pro tyto cíle vytváří předpoklady jak v oblasti obecných, tak i odborných vědomostí, dovedností a postojů.


V oblasti obecných vědomostí, dovedností a postojů se absolvent vzdělávacího programu Marketing pro střední stupeň řízení vyznačuje především:

·      spolehlivou znalostí českého jazyka, jeho kultivovaným užíváním jak ve formě ústní, tak ve formě písemné,

·      komunikativními schopnostmi na základě znalostí dvou světových jazyků a jejich využití při samostatném jednání a při studiu cizí odborné literatury,

·      hodnocením základních ekonomických pojmů a principů obchodně-podnikatelských činností v tržní ekonomice a jejich aplikací na konkrétní podnikové činnosti,

·      schopnostmi analytického a systémového přístupu při řešení ekonomických problémů,

·      schopností týmové práce a postupným vytvářením předpokladů pro řízení týmu spolupracovníků,

·      vytvářením hierarchie životních hodnot a podřízení vlastních zájmů základním principům demokratické společnosti,

·      dodržováním a prosazováním podnikatelské etiky,

·      jednáním v duchu zásad spolupráce v rámci EU.


V oblasti odborných vědomostí, dovedností a postojů se absolvent vzdělávacího programu Marketing pro střední stupeň řízení vyznačuje především:

  • hlubokými znalostmi marketingové teorie včetně specifických oblastí marketingové praxe,
  • znalostí cest a metod zvyšování výnosů organizace, prodejem výrobků a služeb,
  • dovednostmi, které jsou nezbytné pro plánování a organizaci průzkumu trhu, statistického zpracování jeho výsledků a schopností jejich správného vyhodnocení, interpretace a využívání pro ekonomická rozhodnutí,
  • schopnostmi plánovat, organizovat, řídit a vyhodnocovat marketingové projekty v souvislosti s dalším strategickým rozvojem organizace,
  • dovednostmi, které jsou nezbytné pro aktivní marketingové komunikace, zejména reklamu, podpory prodeje, public relations a osobního prodeje,
  • dovednostmi pro tvorbu marketingového informačního systému organizace a jeho využívání, znát příslušné techniky marketingového výzkumu,
  • znalostí podstaty mezinárodního obchodu a mezinárodního marketingu,
  • znalostí zásad chování zákazníků a jeho rolí v marketingové teorii a praxi,
  • znalostí principů logistiky a její rolí při stanovení celkové strategie organizace,
  • schopností a znalostí legislativy, která souvisí s marketingovou činností,
  • znalostí základních oblastí personálních aktivit, tj. administrativních, motivačních a řídících činností spojených s vedením kolektivu pracovníků,
  • schopností využít vědomostí a dovedností pro aktivní využívání výpočetní techniky při zpracování sociálně-ekonomických informací v procesu řízení marketingových činností,
  • schopností aplikovat evropské dimenze v ekonomické praxi.


Uplatnění absolventa

Absolvent je vybaven takovými poznatky z oblasti marketingu, aby byl připraven vykonávat funkce v marketingových útvarech výrobních i obchodních firem, v bankovnictví a peněžnictví a v rozpočtových a příspěvkových organizacích. Další pole působnosti jsou marketingové a reklamní agentury. Pokud bude absolvent působit ve větších organizacích, je vybaven dostatečným množstvím znalostí a vědomostí i pro výkon specializovaných marketingových činností, které by podle potřeby rozšířil individuálním studiem podle požadavků podniku.

Absolventi nacházejí uplatnění v administrativě, středním managementu, obchodu, marketingu a reklamě, jako pracovník ve službách i v prodeji.

Absolvent se může uplatnit v následujících typových pozicích Národní soustavy povolání:

samostatný administrativní pracovník, vedoucí pracovník dílčích celků, samostatný obchodník, samostatný pracovník marketingu, samostatný pracovník reklamy, samostatný pracovník zákaznického servisu, samostatný výtvarník reklamy.


Zpět