Přeskočit navigaci

Vzdělávací program: 63-42-N/03 Personální management


Obor vzdělání: 63-42-N/.. Personální řízení


Škola: Vyšší odborná škola, Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky EKONOM, o.p.s., Litoměřice




Profil absolventa


Charakteristika profilu absolventa

Absolvent vzdělávacího programu Personální management je odborníkem v oblasti personálního řízení, profesního a sociálního poradenství, profesního vzdělávání a v oblasti řízení lidských zdrojů v průmyslových, obchodních a finančních organizacích, stejně jako v institucích veřejné a státní správy. Konkrétně je absolvent vybaven znalostmi, dovednostmi a metodickými kompetencemi z oblastí managementu a řízení, ekonomiky organizace, marketingu, projektového a strategického řízení v oblasti rozvoji lidských zdrojů.

Díky znalosti dvou cizích jazyků včetně odborné terminologie je absolvent schopen působit i v mezinárodním prostředí. Jeho profesní profil doplňují organizační schopnosti, flexibilita a schopnost samostatného rozhodování.

Výstupní znalosti, schopnosti a dovednosti absolventa

·     Znalost ekonomických a právních aspektů řízení organizací.

·     Schopnost navrhovat a realizovat personální strategie a politiky.

·     Orientace v pracovněprávní legislativě a její aplikace v praxi.

·     Dovednost analyzovat trh práce a vytvářet programy náboru zaměstnanců.

·     Znalost principů projektového a strategického řízení.

·     Schopnost sestavit systémy odměňování a hodnocení zaměstnanců.

·     Dovednost organizovat profesní vzdělávání a kariérní rozvoj.

·     Pokročilá znalost informačních technologií pro řízení procesů.

·     Schopnost efektivně komunikovat ve dvou cizích jazycích.

·     Dovednost řešit konflikty a budovat týmovou spolupráci.

·     Schopnost zpracovávat ekonomická data a využívat analytické nástroje.

·     Tvorba podnikatelských záměrů a projektových plánů.

·     Schopnost prezentace a argumentace v odborných diskusích.

·     Orientace v mezinárodním obchodu a kulturních zvyklostech.

Činnosti, pro které je absolvent připravován

·     Plánování, organizace a koordinace personálních procesů.

·     Tvorba a implementace personálních strategií.

·     Vedení náborových a propouštěcích procedur.

·     Organizace vzdělávání a rozvoje zaměstnanců.

·     Navrhování systémů hodnocení a odměňování zaměstnanců.

·     Monitorování a analýza trhu práce.

·     Jednání s úřady práce, inspektoráty a dalšími institucemi.

·     Sledování legislativních změn v pracovněprávní oblasti.

·     Příprava a realizace kariérních programů.

·     Poradenství v oblasti pracovního práva a vztahů.

Možnosti uplatnění absolventa

Absolvent je připraven k výkonu kvalifikovaných činností v oblasti řízení lidských zdrojů. Uplatnění najde jak v soukromém sektoru, tak ve veřejné správě, konzultantských firmách či personálních agenturách. Je schopen zastávat role zahrnující strategické rozhodování, poradenství i operativní personální procesy.

·     Samostatný personalista.

·     HR specialista (Human Resources Specialist).

·     Odborný referent personálního oddělení.

·     Specialista na nábor a vzdělávání zaměstnanců.

·     Kariérový poradce.

·     Personální administrátor projektu.

·     Specialista na hodnocení a odměňování zaměstnanců.

·     Manažer personálních procesů.

·     Konzultant pro řízení lidských zdrojů.


Zpět