Přeskočit navigaci

Vzdělávací program: 64-31-N/01 Management cestovního ruchu



Obor vzdělání: 64-31-N/.. Management


Škola: Vyšší odborná škola - Vyšší obchodní podnikatelská škola s.r.o., Masná 13, Praha 1



Profil absolventa


Vyšší odborné studium Management cestovního ruchu je zaměřeno na teoretickou, odbornou a jazykovou přípravu odborných pracovníků pro střední a vyšší managerské funkce a marketingovou činnost v široké oblasti zařízení služeb cestovního ruchu, jakož i pro vlastní podnikatelskou činnost.



Absolventi získají široké znalosti tak, aby mohli:

-       vykonávat a organizovat odborné činnosti služeb cestovního ruchu;

·     orientovali se v organizačně-institucionálním uspořádání orgánů Evropské unie a jejich činnostech;

·     znali metody spolupráce v rámci principu partnerství na místní a regionální úrovni při vytváření nabídky služeb cestovního ruchu;

·     znali organizačně-institucionální strukturu cestovního ruchu v České republice na podnikatelské, komunální, regionální a celostátní úrovni včetně adekvátních kompetencí;

·     orientovali se v organizačně-institucionálních uspořádání cestovního ruchu v Evropské unii a v dalších významných destinacích světa a v obchodně právním vymezení jejich vztahu k České republice;

·     poskytovali služby cestovního ruchu, prezentovali jejich nabídku pro různé formy, normy cestovního ruchu a skupiny klientů;

·     orientovali se v druzích pojištění v cestovním ruchu, v jejich podmínkách a platnosti v zahraničí;

·     orientovali se v oblasti informačních technologií cestovního ruchu;


-       vykonávat obchodně podnikatelské aktivity v hotelnictví a ve službách cestovního ruchu

·     znali základy fungování vytvářejícího se jednotného trhu Evropské unie, svobodného poskytování služeb a způsoby podnikání v Evropské unii;

·     orientovali se v obchodně-podnikatelských aktivitách hotelů a dalších podniků a institucí cestovního ruchu;

·     organizovali průzkum trhu, výsledky vyhodnocovali, smluvně zabezpečovali odbyt výrobků a služeb;

·     orientovali se v moderních formách prodeje v gastronomii;

·     zajišťovali základní operace personálního řízení, vyhotovovali návrhy pracovní smlouvy;

·     vedli podnikovou administrativu, evidovali pohyb majetku;

·     kalkulovali ceny služeb;

·     sestavovali operativní a dlouhodobější programy;

·     využívali marketingových nástrojů k prezentaci hotelu či cestovní kanceláře, k nabídce služeb cestovního ruchu;

·     využívali ekonomické informace k řízení provozních úseků, znali způsoby vyhodnocování výsledků hospodaření.



Absolventi získají dovednosti, které jím umožní:

·     samostatné tvůrčí myšlení;

·     koncepčnost a pohotovost v rozhodování;

·     schopnost analytické úvahy;

·     využívání organizačních schopností;

·     rychlou orientaci v měnících se podmínkách podnikání v cestovním ruchu;

·     zapojení do týmové práce;

·     využití adaptability a flexibility.

Zpět