Vzdělávací program: 64-31-N/01 Management cestovního ruchu
Obor vzdělání: 64-31-N/.. Management
Škola: Vyšší odborná škola - Vyšší obchodní podnikatelská škola s.r.o., Masná 13, Praha 1
Profil absolventa
Vyšší odborné studium Management cestovního ruchu je zaměřeno na teoretickou, odbornou a jazykovou přípravu odborných pracovníků pro střední a vyšší managerské funkce a marketingovou činnost v široké oblasti zařízení služeb cestovního ruchu, jakož i pro vlastní podnikatelskou činnost.
Absolventi získají široké znalosti tak, aby mohli:
- vykonávat a organizovat odborné činnosti služeb cestovního ruchu;
· orientovali se v organizačně-institucionálním uspořádání orgánů Evropské unie a jejich činnostech;
· znali metody spolupráce v rámci principu partnerství na místní a regionální úrovni při vytváření nabídky služeb cestovního ruchu;
· znali organizačně-institucionální strukturu cestovního ruchu v České republice na podnikatelské, komunální, regionální a celostátní úrovni včetně adekvátních kompetencí;
· orientovali se v organizačně-institucionálních uspořádání cestovního ruchu v Evropské unii a v dalších významných destinacích světa a v obchodně právním vymezení jejich vztahu k České republice;
· poskytovali služby cestovního ruchu, prezentovali jejich nabídku pro různé formy, normy cestovního ruchu a skupiny klientů;
· orientovali se v druzích pojištění v cestovním ruchu, v jejich podmínkách a platnosti v zahraničí;
· orientovali se v oblasti informačních technologií cestovního ruchu;
- vykonávat obchodně podnikatelské aktivity v hotelnictví a ve službách cestovního ruchu
· znali základy fungování vytvářejícího se jednotného trhu Evropské unie, svobodného poskytování služeb a způsoby podnikání v Evropské unii;
· orientovali se v obchodně-podnikatelských aktivitách hotelů a dalších podniků a institucí cestovního ruchu;
· organizovali průzkum trhu, výsledky vyhodnocovali, smluvně zabezpečovali odbyt výrobků a služeb;
· orientovali se v moderních formách prodeje v gastronomii;
· zajišťovali základní operace personálního řízení, vyhotovovali návrhy pracovní smlouvy;
· vedli podnikovou administrativu, evidovali pohyb majetku;
· kalkulovali ceny služeb;
· sestavovali operativní a dlouhodobější programy;
· využívali marketingových nástrojů k prezentaci hotelu či cestovní kanceláře, k nabídce služeb cestovního ruchu;
· využívali ekonomické informace k řízení provozních úseků, znali způsoby vyhodnocování výsledků hospodaření.
Absolventi získají dovednosti, které jím umožní:
· samostatné tvůrčí myšlení;
· koncepčnost a pohotovost v rozhodování;
· schopnost analytické úvahy;
· využívání organizačních schopností;
· rychlou orientaci v měnících se podmínkách podnikání v cestovním ruchu;
· zapojení do týmové práce;
· využití adaptability a flexibility.