Přeskočit navigaci

Vzdělávací program: 64-31-N/03  Management firem


Obor vzdělání: 64-31-N/.. Management


Škola: Vyšší odborná škola a Střední odborná škola, Špindlerova 690, Roudnice nad Labem



Profil absolventa


Výsledky vzdělání


Vzdělávací program připravuje absolventa s odbornou kvalifikací pro manažerskou činnost v soukromých i státních firmách, ve veřejné správě, tj. ve státní správě a samosprávě.


Absolvent má odpovídající úroveň manažerských, ekonomických a právních znalostí se schopností orientovat se v právních normách, dodržovat základní pravidla právního vědomí a etiky. Je schopen samostatně řešit zadané projekty a úkoly v pracovních i manažerských kolektivech. Umí získávat, kriticky hodnotit, třídit a využívat informace o celospolečenských procesech, které jsou významné pro vytváření postojů a konkrétní rozhodnutí v širokém spektru pracovního uplatnění. V oblasti odborné získá vědomosti o fungování podnikové ekonomiky v kontextu makroekonomického i mikroekonomického prostředí.


Absolvent získá přehled o nejdůležitějších ekonomických a právních aspektech České republiky ve vztahu k Evropské unii a naopak, dále vědomosti o majetkoprávní problematice podnikatelských subjektů v rámci ČR a jejich možnostech uplatnění v rámci Evropské unie. Nedílnou součástí profilu absolventa je praktická orientace v daňové, účetní, administrativní a finanční oblasti ekonomiky.


Absolvent:

  • zvládá dovednosti v oblasti firemní komunikace;
  • umí řešit krizové situace a problematiku řízení lidských zdrojů;
  • stojí v čele právnických osob, vede jejich podnikatelské úsilí;
  • pružně reaguje na požadavky obchodních partnerů a klientů;
  • zná principy právního vědomí a aplikaci práva;
  • orientuje se v právních předpisech firem;
  • využívá znalosti z oblasti analýzy trhu, chování zákazníka, reklamy, propagace a distribuce výrobků;
  • ovládá administrativní práce a obchodní korespondenci;
  • zvládá běžnou komunikaci v úředním styku a rozumí dopisům a rozhovorům s obchodní a odbornou tématikou
  • řeší účetní postupy, provádí rozbory, kontroluje a používá účetní výstupy pro ekonomickou praxi;
  • využívá znalosti struktury a hospodářství států Evropské unie;
  • zná podstatu a způsob profesního využívání informačních systémů a technologií;
  • zvládá analýzu, vyhledání a zpracování informací, ovládá potřebné počítačové programy a účelně využívá informační technologie a systémy v  ekonomických analýzách a vyhledávacích a rozhodovacích procesech, včetně vytváření databází a využívání internetu;
  • v praxi aplikuje návyky potřebné při výpočtech finančního charakteru;
  • zná význam a působnost jednotlivých úřadů pro styk s občany i podnikatelskými subjekty;
  • připravuje a konzultuje realizaci podnikatelských záměrů z hlediska podmínek zemí Evropské unie, ekonomicky a v obecné právní rovině posuzuje jejich realizaci v určitém místě a čase;
  • připravuje podklady a materiály pro podnikatelské subjekty i neziskové organizace;
  • orientuje se na pojistném trhu a v bankovním sektoru;
  • připravuje projekty zaměřené na získávání dotačních titulů ze strukturálních fondů EU;
  • využívá statistických metod při vyhodnocování konkrétních jevů;
  • orientuje se v  potřebných právních předpisech se schopností v  praxi podnikatele aplikovat zásady práva a právního vědomí;
  • osvojí si metody použití daňové problematiky a optimalizace daní;
  • umí vypočítat daňovou povinnost při respektování daňové legislativy;
  • zvládá problematiku řízení lidských zdrojů, vzdělávání, plánování a kontrolu podřízených;
  • orientuje se v regionálním, národním a světovém dění v oblasti geografie s přihlédnutím k celoevropským a celosvětovým problémům;
  • dokáže vhodnými metodami vést a motivovat jednotlivce i celý pracovní kolektiv;
  • umí pracovat s odbornou literaturou a s prostředky komunikační techniky, využívá je v oboru;
  • zná reálie anglicky i německy mluvících zemí a rozumí jejich hospodářským charakteristikám;
  • dorozumí se v běžném osobním a společenském styku s rodilým mluvčím, vede obchodní jednání v anglickém a německém jazyce;
  • hovoří s gramatickou správností a schopností autokorekce;
  • kultivovaně komunikuje, vede rozhovor, moderuje diskusi;
  • jedná asertivně, je flexibilní a mobilní;
  • řeší samostatně pracovní problémy;
  • nese odpovědnost za svá rozhodnutí;
  • přizpůsobuje svou práci pružně požadavkům klientů;
  • podílí se na týmové práci;
  • osvojuje si aktivně nové poznatky potřebné pro kvalifikovaný výkon pracovní činnosti;
  • dodržuje předpisy bezpečnosti práce a ochrany zdraví.



Uplatnění absolventa


Po úspěšném vykonání absolutoria je absolvent schopen vykonávat manažerské pozice různých administrativních a podnikatelských úrovní v soukromých i státních firmách, ve státní správě i samosprávě.


Manažer firem je pracovník s vyšší odbornou kvalifikací, který podle začlenění svého pracovního místa v hierarchii firemní organizační struktury vede svěřený úsek a komplexně realizuje řídící činnosti směřující k naplňování strategických cílů rozvoje organizace.


Zpět