Vzdělávací program: 65-42-N/01 Gastronomie a hotelnictví
Obor vzdělání: 65-42-N/.. Hotelnictví
Vzdělávací program má schváleno více škol. Vzdělávací základ je vždy stejný, programy se však mohou lišit zaměřením, předměty nebo jejich rozsahem aj.
Detailní informaci získáte porovnáním profilů absolventa těchto škol:
Vyšší odborná škola s.r.o., Tajovského 2, Havířov
Vyšší odborná škola hotelnictví a turismu, o.p.s., Stromořadí 420, Uničov
Profil absolventa
Po ukončení vzdělávání a vykonání absolutoria má absolvent následující znalosti, dovednosti a schopnosti.
Absolvent umí:
o aktivně komunikovat ve dvou světových jazycích se zákazníkem i v běžných životních situacích;
o přizpůsobovat svou práci pružně požadavkům klientů;
o aktivně si osvojovat nové poznatky potřebné pro kvalifikovaný výkon pracovní činnosti (umí se učit, pracovat s informacemi);
o analyzovat daňový systém v ČR;
o využívat databáze, zpracovávat pomocí IT přehledy a statistické údaje;
o analyzovat rozhodování základních ekonomických subjektů;
o orientovat se v makroekonomické politice a ve vybraných problémech soudobé světové ekonomiky;
o uplatnit ekonomické principy a marketingové zásady ve službách;
o používat účetní informace pro rozhodování ve firmě;
o orientovat se v účetních systémech a vyhodnotit získané údaje;
o specifikovat jednotlivé manažerské funkce: asistenty TOP manažerů hotelů střední úrovně – FB manažer, vedoucí úseku ubytování, technický manažer, restaurant a bar manažer, kvant manažer;
o provést marketingový průzkum s využitím vhodných metod a následně interpretovat získané výsledky;
o analyzovat strukturu ubytovacího zařízení;
o definovat a charakterizovat lázeňsko-léčebné služby;
o orientovat se v současných zdravotních problémech populace;
o připravovat studené i teplé pokrmy na základě receptur nebo vlastních kalkulací;
o nabízet a poskytovat služby v odbytových střediscích;
o orientovat se v základních a aplikovaných disciplínách psychologie a psychologických metodách: pozorování, rozhovor, psychologie koupě, prodeje a obchodu, orientovat se v základních typologiích hostů a klientů, používat psychologické metody v manažerské činnosti i při řešení konfliktních situací;
o samostatně pracovat se základními právními předpisy;
o posoudit náležitosti jednotlivých smluvních typů.
Absolvent má:
Absolvent ovládá:
Absolvent je schopen:
Profil absolventa
Absolvent zná problematiku pohostinství a hotelového provozu z pozice řídící i výkonné. Umí připravit, organizovat, finančně a technicky zajistit ubytovací, stravovací a k nim doplňkové služby i jejich kombinace. Je připraven jednat s obchodními partnery domácími i zahraničními, uzavírat kontrakty. Ovládá skladové hospodářství, kalkulace cen poskytovaných služeb, jejich nabídku i prodej. Je připraven poskytovat poradenské a informační služby včetně vyřizování reklamací.
Absolvent zná problematiku účetnictví, daní a navazujících činností, vyhotovuje daňová přiznání. Umí vést provozní pracovní evidenci. Orientuje se v zásadách tržní ekonomiky, v problematice bankovnictví a směnárenské činnosti. Je schopen prakticky využívat znalosti a dovednosti získané v oblasti, práva, managementu a marketingu.
Absolvent ovládá práci s výpočetní technikou, umí pracovat s rezervačními systémy. Je schopen komunikovat ve dvou cizích jazycích a to v profesní i soukromé rovině. Má znalosti o technickém a technologickém vybavení gastronomických středisek. Zná specifika zdravé výživy a akceptuje moderní trendy ve stravování.
Absolvent je připraven pro práci v podnikatelských subjektech na úrovni nižšího nebo středního stupně řízení nebo pro samostatné podnikání. Kromě toho se absolvent může uplatnit také v orgánech státní správy a samosprávy.