Přeskočit navigaci

Vzdělávací program: 68-43-N/05 Veřejná správa


Obor vzdělání: 68-43-N/.. Veřejnosprávní činnost


Vzdělávací program má schváleno více škol. Vzdělávací základ je vždy stejný, programy se však mohou lišit zaměřením, předměty nebo jejich rozsahem aj.


Detailní informaci získáte porovnáním profilů absolventa těchto škol:

Veřejně správní akademie - vyšší odborná škola, s.r.o., Filipínského 1, Brno

Střední škola obchodu, služeb a podnikání a Vyšší odborná škola, Kněžskodvorská 33/A, České Budějovice

Soukromá vyšší odborná škola územně-správní a střední hotelová škola s.r.o., Floriánské náměstí 350, Kladno

Vyšší odborná škola ekonomických studií a Střední průmyslová škola potravinářských technologií, Podskalská 10, Praha 2

Škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha, Vyšší odborná škola, Střední odborná škola, Gymnázium, s.r.o., Michelská 12, Praha 4

Vyšší odborná škola ekonomicko-právní a Střední odborná škola, s.r.o., Kytlická 757, Praha 9



Profil absolventa


Veřejně správní akademie - vyšší odborná škola, s.r.o., Filipínského 1, Brno


Studium zaměřené na Administrativu justice poskytuje znalosti a dovednosti, které umožní absolventům orientovat se v oblasti justice a bezpečnostních sborů. Studium je orientováno na  kompetence z problematiky trestního, občanského a správního práva.


Absolvent získá obecné a odborné kompetence:


  • vyjadřuje se kultivovaně a jazykově správně ústně i písemně
  • zná proces civilního a trestního soudního řízení a jednotlivých úkonů s ním souvisejících
  • rozumí bezpečně právním pojmům a ovládá jazykové a formální prostředky právního stylu
  • umí podle pokynů i samostatně zpracovávat podklady pro procesní řízení a různé právní písemnosti (např. návrhy a podání, žádosti, stížnosti, odvolání, rozsudky a rozhodnutí, smlouvy aj.)
  • zná agendu státních zastupitelství a soudů, advokátních a notářských kanceláří, exekutorských úřadů
  • ovládá potřebné správně-administrativní dovednosti, umí prakticky použít teoretické znalosti bez dalšího vedení
  • zná reálné prostředí oboru, rychle se zapracuje na konkrétních pracovních pozicích
  • komunikuje ve studovaném cizím jazyce na úrovni B2 podle standardů Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
  • ovládá ICT odpovídající úrovni ECDL Certifikátu
  • používá komunikační kompetence v běžném rozsahu včetně prezentačních technik
  • zná týmovou práci, vhodným způsobem komunikuje s nadřízeným, podřízeným, klientem


Možnosti uplatnění absolventa


Absolventi se uplatní v justici jako justiční pracovník především u soudů, státních zastupitelství, u Probační a mediační služby ČR, ve Vězeňské službě ČR a v advokátních a notářských kancelářích, Exekutorském úřadu. Díky dobrým znalostem právního řádu, schopností pracovat s právními normami a prameny a technickoadministrativním dovednostem, se uplatní u Policie ČR a obecní policie. Absolventi se budou velmi dobře uplatňovat i  v nově zřizovaných pracovních týmech soudců.


Absolvent je schopen vykonávat specifické práce ve správě organizace jako administrativní a spisový pracovník.


Podle nařízení vlády č. 469/2002 Sb., ve znění pozdějších předpisů, kterým se stanoví katalog prací a  kvalifikační předpoklady, se absolvent uplatní na pozicích:


Justiční pracovník:

Zapisovatel

Pracovník vyššího podacího oddělení

Vedoucí soudní kanceláře

Dozorčí úředník

Právní asistent

Vyšší soudní úředník – po doškolení v Justiční škole v Kroměříži


Probační a mediační služba ČR:

Probační asistent PMS ČR


Exekutorský úřad

Vykonavatel

Zaměstnanec soudního exekutora


Administrativní a spisový pracovník:

Pracovník spisovny

Pracovník sbírky listin

Referent majetkové správy


Advokátní kancelář

Právní asistent

Zaměstnanec advokátní kanceláře


Notářská kancelář

Právní asistent

Zaměstnanec notářské kanceláře


Podle nařízení vlády č. 104/2005 Sb., kterým se stanoví katalog prací v bezpečnostních sborech, se absolventi uplatní dále na těchto pozicích:


Celní správa ČR:

Vrchní inspektor

Komisař


Tyto služební hodnosti mohou vykonávat činnosti:

  • koordinace a usměrňování dohledu a kontroly, koordinace správy celních a daňových příjmů
  • samostatné provádění systémových specializovaných činností v oblasti podpory celního nebo daňového dohledu v oblasti souvisejících s prominutí nebo vrácením cla, daní a poplatků.



Vězeňská služba ČR:

Vrchní inspektor

Komisař


Tyto služební hodnosti mohou vykonávat činnosti:

  • zpracování jednotlivých zásad a postupů při realizaci výkonu vazby nebo trestu odnětí svobody
  • samostatné zajišťování práv obviněných, kázeňské pravomoci a vyřizování kázeňských přestupků obviněných
  • koordinace a zajišťování bezpečnostních opatření ve věznicích při plnění úkolů a krizových situací.


Policie ČR:

Vrchní inspektor

Komisař


Tyto služební hodnosti mohou vykonávat činnosti:

  • vedoucích obvodních a místních oddělení Policie ČR a jejich zástupců
  • kontrolorů a interních auditorů
  • vedoucích odborů dopravních inspektorátů městských a okresních ředitelství

Policie ČR a jejich zástupců

  • vedoucích oddělení dopravních inspektorátů okresních ředitelství Policie ČR.


Hasičský záchranný sbor ČR:

Vrchní inspektor

Komisař


Tyto služební hodnosti mohou vykonávat činnosti:

  • komplexní zajišťování odborné činnosti na úseku státního požárního dozoru, požární prevence nebo integrovaného záchranného systému
  • činnost s rozhodovací pravomocí na územním operačním a informačním středisku
  • řízení jednotek požární ochrany při řešení rozsáhlých a složitých zásahů při likvidaci velkých požárů, živelných pohrom, hromadných havárií a dalších mimořádných událostí.



Profil absolventa


Střední škola obchodu, služeb a podnikání a Vyšší odborná škola, Kněžskodvorská 33/A, České Budějovice


Vymezení výstupních všeobecných, odborných a speciálních znalostí a dovedností


Absolvent je vybaven potřebnými znalostmi z oblasti obecné ekonomie i aplikované ekonomie. Má dobré znalosti z potřebných oborů práva. Ovládá dva světové jazyky.


Rozumí podnikovým financím a podnikovému účetnictví včetně manažerského účetnictví a podnikové statistice. Má znalosti z informatiky. Zná teorie a praxi podnikových financí, finančního rozhodování a základních metod rozboru činností podniku.


Je připraven vykonávat povolání úředníka na střední úrovni řízení ve veřejné správě a samosprávě. Zná strukturu a organizaci české veřejné správy a mezinárodních struktur, jež jsou významné pro regionální rozvoj. Disponuje právními znalostmi z oblasti mezinárodního práva, správního práva, obchodního, pracovního či trestního práva. Je jazykově vybaven, má znalosti z politologie, psychologie a sociologie, je schopen aplikovat své teoretické zázemí z regionalistiky či managementu kvality. Umí v praxi použít své nabyté teoretické znalosti z předmětů managementu a řízení lidských zdrojů, marketingu a managementu služeb.


Kvalifikační připravenost a míra profesní adaptability na požadavky praxe


V průběhu vzdělávání je veden k získání potřebné samostatnosti a pružnosti myšlení, umožňující vysokou míru profesní adaptability pro potřeby praxe. S problémy denní praxe činnosti v oblasti veřejné správy má možnost se seznámit během předepsané praxe ve 2. a 3. ročníku studia.


Možnosti uplatnění absolventa


Absolvent najde uplatnění v pozicích provozního ekonomického specialisty v sektorech:


  • státních orgánů (ústřední orgány státní správy na ústřední úrovni s působností pro ČR, územní orgány státní správy s místní působností a ostatní orgány státní správy, např. soudy, státní fondy apod.),
  • orgánů územní státní samosprávy (krajské a obecní úřady),
  • orgánů zájmové státní samosprávy (Česká advokátní komora, Exekutorská komora, Notářská komora České republiky, Česká lékařská komora, Česká stomatologická komora, Agrární komora, Komora daňových poradců, Auditorská komora, Česká lékárnická komora atd.),
  • neziskových organizací zabývající se podporou veřejné správy.


Příklady vybraných pozic uplatnění

 

  • samostatný referent orgánů státní správy
  • samostatný pracovník samosprávy pro správní agendu
  • samostatný pracovník samosprávy pro sociální věci
  • samostatný pracovník finanční a daňové správy
  • samostatný pracovník živnostenského úřadu
  • samostatný pracovník katastru nemovitostí
  • samostatný pracovník inspektorátu práce
  • samostatný pracovník úřadu práce
  • samostatný administrativní pracovník
  • samostatný správce



Profil absolventa


Soukromá vyšší odborná škola územně-správní a střední hotelová škola s.r.o., Floriánské náměstí 350, Kladno


Absolvent programu je připraven pro zajišťování správní agendy v působnosti obecních, městských nebo magistrátních úřadů, odborně zpracovávat rozhodnutí v prvním a druhém stupni správního řízení včetně kontroly, dozoru a přípravy podkladů, vypracovávat podklady pro koncepční, koordinační, normotvornou a další činnost při zajišťování státní správy a samosprávy, vykonávat práce související s vedením evidencí a jiných souborů dat, sledovat a zajišťovat plnění úkolů a usnesení zastupitelských orgánů, dílčí poradenskou činnost apod.


Absolvent si osvojí nezbytné kompetence potřebné ke kvalifikovanému a efektivnímu výkonu funkce referenta na obecních, městských a magistrátních úřadech a v dalších územních orgánech se všeobecnou působností, jako je např. úřad práce, finanční úřad, živnostenský úřad, katastrální úřad. Východiskem pro jejich osvojení jsou především moduly, které jsou i předmětem absolutoria. Jedná se o moduly Management a ekonomika veřejné správy, Územní správa a samospráva a Správní právo.


Důležitou roli pro hodnocení kvality absolventa vyššího odborného vzdělávání hraje odborná praxe, během které si student ověřuje jednak využitelnost nabytých teoretických vědomostí, ale také získává potřebné pracovní návyky velmi důležité pro budoucí vstup do praxe.


Možnosti uplatnění absolventa


Po získání absolutoria jsou absolventi připraveni pro kvalifikovaný výkon širokého spektra řídících nebo samostatných referentských činností na obecních, městských a magistrátních úřadech, dále v dalších územních orgánech se všeobecnou působnosti jako jsou úřady práce, finanční úřady, živnostenské úřady, katastrální úřady apod.


Stejně tak jsou absolventi připraveni pro výkon náročných referentských činností ve státní správě. Absolventi jsou připraveni pro výkon funkcí ve veřejné správě v souladu se zákonem o státní službě a se zákonem o úřednících územních samosprávných celků.



Profil absolventa


Vyšší odborná škola ekonomických studií a Střední průmyslová škola potravinářských technologií, Podskalská 10, Praha 2

 

Cílem studia je získání vysoké míry obecných a odborných vědomostí, dovedností a návyků absolventů programu Veřejná správa, ale i rozvoj žádoucích osobnostních rysů, které absolventům umožní kvalifikovaně se uplatnit ve všech orgánech veřejné správy.

Základními kompetencemi absolventa je, že absolvent:

·      chápe funkci veřejné správy a jejích orgánů a vztahů mezi státní správou, samosprávou a občany;

·      dokáže aplikovat osvojené odborné poznatky z klíčových vědních disciplín (právo, veřejná správa, veřejné finance) při řešení problémů a umí je uplatnit v každodenní praxi;

·      zná právní předpisy související s výkonem veřejné správy a umí je používat;

·      má přehled o právním řádu České republiky;

·      zná právní následky spojené s porušením právních předpisů, může v zájmu prevence podávat kvalifikované informace;

·      orientuje se v systému sociálního zabezpečení v České republice;

·      zná konkrétní fungování systému sociálního pojištění v České republice;

·      orientuje se v působnostech a pravomocích subjektů státní správy a veřejné samosprávy;

·      je schopen reflektovat účinky nástrojů sociální politiky v jejich celistvosti (v návaznosti na ekonomický, sociální a demografický kontext);

·      je schopen vykonávat činnosti sociálně právního poradenství;

·      zná problematiku trhu práce, orientuje se v problematice národnostních a etnických menšin a krizové intervenci;

·      rozumí problematice nezaměstnanosti a dokáže uplatnit své znalosti a dovednosti při poskytování poradenství v této oblasti;

·      zná a dodržuje etické standardy zaměstnance veřejné správy;   

·      zná právní předpisy na úseku daní a umí se v nich orientovat;

·      zná zásady financování státu a orgánů veřejné samosprávy;

·      zná zásady a postup při sestavování státního rozpočtu a rozpočtů územních samosprávných celků;

·      zná účetní postupy aplikované v účetnictví organizačních složek státu a územních samosprávných celků;

·      má přehled o fungování Evropské unie, jejích základních orgánech a jejich funkcích, o postupu dělení moci a přijímání politicko-hospodářských rozhodnutí;

·      orientuje se v politickém dění v ČR i ve světě, uplatňuje své historicko-geografické vědomosti pro chápání postavení ČR v Evropě, vývoje její státnosti a demokracie;

·      ovládá 2 cizí jazyky, v 1. cizím jazyce je schopen, kromě běžné komunikace, studovat odbornou literaturu a kvalifikovaně diskutovat v rámci oboru svého vzdělání, v rámci 2. cizího jazyka dokáže komunikovat v běžných životních situacích;

·      pracuje s výpočetní technikou, zejména s kancelářským softwarem a elektronickými komunikačními systémy;

·      má přehled jak v oblasti základů daňové teorie, tak fungování hospodářské politiky v moderních ekonomikách;

·      orientuje se v mezinárodním právu a má základní znalosti evropského práva.

Absolvování programu Veřejná správa není zaměřeno pouze na získání profesních znalostí, dovedností a návyků, ale směřuje i k získání předpokladů v oblasti pracovní, občanské i osobní. Absolvent:

·      ústně i písemně se vyjadřuje kultivovaně v souladu s jazykovými normami současné češtiny;

·      je schopen samostatné i týmové práce s postupným vytvářením předpokladů pro vedení týmu;

·      chápe význam loajality vůči zaměstnavateli;

·      dokáže při jednání se spolupracovníky a klienty uplatňovat pravidla společenského chování a zásad společenského styku;

·      je schopen detektovat a konstruktivně řešit problémy;

·      svým chováním a jednáním přispívá k vytváření pozitivního pracovního prostředí a klimatu;

·      je schopen sledovat vývoj právních předpisů a pružně se přizpůsobovat měnícím se podmínkám v této oblasti;

·      aplikací psychosociálních dovedností je schopen účinně a efektivně řešit konfliktní a zátěžové situace na pracovišti

·      respektuje práva a svobody druhých lidí v rámci multikulturní společnosti;

·      umí komunikovat se specifickými skupinami osob, včetně osob z odlišného jazykového a sociokulturního prostředí;    

·      dokáže se chovat asertivně.


Profil absolventa


Škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha, Vyšší odborná škola, Střední odborná škola, Gymnázium, s.r.o., Michelská 12, Praha 4


Základními pilíři profilu absolventa jsou:


o   rozsáhlé všeobecné vzdělání a orientace,

o   široký kulturní, politický a ekonomický rozhled,

o   odpovídající právní a etické vědomí, znalosti a dovednosti, včetně rozvinutého estetického a přiměřeného sociálního cítění (právní normy a právní systém společnosti,  vybrané okruhy norem mezinárodního a komunitárního práva, včetně norem mezinárodních společenství; zralá osobnost, vyznačující se kulturním chováním a kultivovaným vystupováním, které ve vazbě na obor respektuje protokolární zvyklosti),

o   vysoká míra odborných znalostí a dovedností směrovaná k cílové specializaci,

o   logické a tvůrčí myšlení, samostatnost a komunikativnost v jednání, schopnost vést kolektiv, organizovat nebo zapojit se do týmové práce (ve vazbě na specializaci znalost struktury a zásad řízení organizovaných soustav, způsobů, technik a operací v hospodářském a finančním styku, s diplomatickým a obchodním jednáním, s formulováním a uzavíráním smluv, protokolů a dalších dokumentů, se zásadami a pravidly správního rozhodování, úlohou regionální a municipální politiky aj.),

o   ovládání metod a prostředků komunikace, včetně umění jejího vedení v cizích jazycích, z toho nejméně v jednom z nich slovem i písmem na přiměřeně vysoké profesní úrovni (komunikace ve formálním i neformálním styku s úřady, institucemi, ve styku s veřejností a v rámci interpersonální a interinstitucionálních vztahů),

o   ovládání informačních technologií, počítačové techniky a dalších prakticky zaměřených podpůrných prostředků a programů  umožňujících komunikaci, zpracovávání, zkoumání, vyhodnocování dat a přenos informací;  má fixován respekt k etickým a právním normám, k demokracii a jejím principům, upevněn kladný vztah ke společnosti a přírodě, posuzuje, chápe a přijímá světové integrační a globalizační procesy,

o   připravenost konkurovat na trhu práce v rámci volného pohybu kapitálu, zboží, služeb a lidských zdrojů v integrované Evropě, absolvent je schopen logicky, věcně, metodologicky a statisticky zpracovávat a za pomoci uživatelského software vyhodnocovat informace a posuzovat je v potřebných souvislostech a vazbách na jejich zdroje. Je připraven navrhovat, posuzovat a následně upřednostňovat či zamítat variantní situace řešení, organizačně zajišťovat a řídit činnosti spojené s chodem pracoviště, se zabezpečením náročných akcí a událostí, se sociologickým a ekonomickým šetřením, s prezentací a dalšími procesy či aktivitami provozovanými zaměstnavatelem. Osvojené dovednosti komunikovat a jednat s institucemi a lidmi, zpracovávat a následně vyhodnocovat politické, ekonomické a sociální jevy umí absolvent transformovat do konkrétních řídících výstupů, zejména ve formě zpracování návrhů, přijímání a prosazování racionálních pracovních, informačních, hospodářských, bezpečnostních, personálních a jiných činností a opatření. To zahrnuje také techniky a prostředky prezentace a působení na veřejné mínění,

o   příprava pro kvalifikovaný a zpravidla také specializovaný výkon činností a povolání. Po zapracování a získání zkušeností má předpoklady pro řízení pracovního kolektivu. Absolvent je připraven pro výkon povolání jako schopný specialista, který ovládá a racionálně preferuje týmovou práci.

Z hlediska odbornosti má absolvent specifické znalosti z historie českého národa a státu, znalosti o vývoji politické orientace, hospodářské situace, o právním systému, struktuře a funkcích státního útvaru a parlamentních institucích, o organizaci a funkcích Evropské unie, o institucionální a interpersonální komunikaci a vztazích, o řízení procesů a lidských zdrojů a přiměřeně o organizaci a řízení  hospodaření subjektů státní a veřejné správy.

Z povinných cizích jazyků ovládá na vysoké a odborné úrovni slovem i písmem nejméně jeden z nich.


Možnosti uplatnění absolventa


Absolvent je připraven zastávat samostatné funkce ve veřejné správě, a to jak v sektoru státní správy, tak i samosprávy, ve společenských organizacích, mezinárodních institucích v rámci politických, zájmových a dalších seskupení.

Může zastávat povolání, např. sekretář, asistent, pracovník vztahů k veřejnosti, propagační referent, referent státní správy a samosprávy.


Profil absolventa


Vyšší odborná škola ekonomicko-právní a Střední odborná škola, s.r.o., Kytlická 757, Praha 9


Absolventi programu svými vědomostmi i dovednostmi reflektují společenskou objednávku po odborně zdatných zaměstnancích vybavených jazykovými schopnostmi a ovládajících na odpovídající úrovni informační technologie. Mají vysokou úroveň právních znalostí a umí se orientovat v českých i evropských právních normách. Během studia jsou vedeni k systémovému chápání organizace a řízení činnosti subjektů státní správy a samosprávy.


Nedílnou součástí přípravy absolventů je prohlubování jazykové kultury a společenské komunikace. Za součást jazykové kultury je chápána i intenzívní jazyková příprava ve dvou světových jazycích. U absolventů oboru vzdělání se předpokládá, že během studia rutinně zvládnou počítačovou komunikaci i při řešení náročnějších úloh a že budou schopni pracovat v několika počítačových systémech.


Příprava absolventů je orientována k řešení praktických problémů denního života i k řešení náročných koncepčních úkolů včetně metod řešení evropských projektů a vedení řešitelských kolektivů. Absolventi se umí orientovat v politické, hospodářské a sociální situaci v ČR i v politice EU a umí své vědomosti uplatňovat při praktickém výkonu svých pracovních činností. Absolventi oboru vzdělání jsou připravováni tak flexibilně, aby byli schopni v praxi reagovat na dynamicky se měnící hospodářské a právní normy spojené s transformací orgánů státní správy a samosprávy, ale i se změnami okolního hospodářského prostředí. U absolventů se předpokládá, že si vytvoří motivační zdroje pro další celoživotní vzdělávání


Výsledky vzdělávání (kompetence absolventa)


Absolvent získá:


  • schopnost analytického myšlení i schopnost kompletace vědomostí
  • schopnost absorpce nových vědomostí
  • adaptabilitu nezbytnou pro týmovou spolupráci
  • pocit odpovědnosti za výsledky vlastní práce i za výsledky pracovního kolektivu
  • vnitřní potřebu celoživotního vzdělávání
  • hlubší znalosti z práva správního, občanského, obchodního, živnostenského, pracovního, práva sociálního zabezpečení, finančního, daňového
  • schopnost profesionální komunikace se státními orgány
  • zásady společenské komunikace a jednání s občanem
  • rozšířené vědomosti z oblasti ekonomie, veřejných financí, managementu a ekonomiky veřejné správy
  • znalosti z fungování Evropské unie a schopnost plánovat a řídit projekty EU
  • schopnost řešit krizové situace včetně ochrany životního prostředí
  • jazykové vybavení na úrovni dovolující cizojazyčnou komunikaci v profesní sféře
  • dovednosti v používání informačních technologií nejen uživatelským způsobem


Absolventi si osvojí kompetence požadované pro náročné řídící činnosti, zejména schopnost vést pracovní kolektivy a nést odpovědnost za řízený úsek, reagovat přiměřeně na požadavky klientů a mít schopnost používat všech dostupných informačních a komunikačních prostředků. Na základě těchto kompetencí absolvent umí:


  • analyzovat pracovní úkol z hlediska právního posouzení a navrhnout řešení
  • uplatňovat a aplikovat v praxi své právní znalosti
  • posoudit a hodnotit ekonomická pravidla státu a veřejné správy
  • zhodnotit ekonomické vztahy a vazby, sestavovat a hodnotit finanční plány, ovládat základní pravidla hospodářské a finanční kontroly
  • zpracovat návrh na zahájení správního řízení a v tomto řízení jednat
  • samostatně vést pracovněprávní agendu zaměstnavatele
  • zpracovat podklady potřebné pro vklad práva do katastru nemovitostí
  • posoudit nárok na poskytnutí obligatorní nebo fakultativní dávky sociálního zabezpečení
  • zná podmínky uplatňování sociálních práv občanů v nezaměstnanosti, ve stáří a v chudobě, orientuje se v současné sociální politice České republiky a EU
  • umí se orientovat v problémech znevýhodněných skupin občanů a etnických menšin
  • je schopen řešit problémy vznikající s migrací obyvatel.


Vzdělávací program směřuje i k tomu, aby u absolventa byl vypěstován pocit loajality vůči zaměstnavateli, aby mu byla vlastní potřeba korektního jednání nejen se spolupracovníky, ale i obchodními partnery a aby získal smysl pro spravedlivý poměr mezi množstvím a kvalitou práce a odměnou za práci.


Možnosti uplatnění absolventa


Soubor cílových kompetencí absolventů je orientován na výkon všech činností v podmínkách členství České republiky v Evropské unii. Mohou pracovat i v nadnárodních společnostech, evropských agenturách a v podnikatelském nebo neziskovém sektoru.


Absolventi oboru vzdělání jsou připraveni pro kvalifikovaný výkon širokého spektra řídících nebo samostatných referentských činností ve správě regionů, měst a obcí, na živnostenských a pracovních úřadech i v náročných referentských činnostech státní správy. Absolventi jsou připraveni pro výkon řídících funkcí ve veřejné správě v souladu se zákonem o státní službě a se zákonem o úřednících územních samosprávných celků. Mohou pracovat jako personalisté ve veřejném, státním i soukromém sektoru.


Příklady typových pozic uplatnění absolventů:


  • samostatný referent státní správy
  • samostatný pracovník samosprávy pro sociální věci
  • samostatný pracovník samosprávy pro správní agendu
  • samostatný pracovník finanční a daňové správy
  • samostatný pracovník inspekce práce
  • samostatný pracovník živnostenského samosprávného úřadu
  • samostatný pracovník katastru nemovitostí
  • odborný pracovník služeb zaměstnanosti
  • samostatný administrativní pracovník
  • samostatný správce
  • samostatný personalista
  • samostatný ekonom




Zpět