Přeskočit navigaci

Vzdělávací program: 72-41-N/02 Informační služby a knihovnictví


Obor vzdělání: 72-41-N/.. Informační služby a knihovnictví


Škola: Obchodní akademie, Střední odborná škola knihovnická a Vyšší odborná škola knihovnických, informačních a sociálních služeb, Kotlářská 9, Brno



Profil absolventa


Klíčové kompetence a schopnosti

·     komunikační

·     informační

·     práce s informačními technologiemi

·     řídící

·     schopnost analyzovat a organizovat

·     schopnost rozvíjet osobní vztahy

·     řešení problémů


Z realizace průřezových témat vyplývá i osvojení základních kompetencí absolventa:


·     kompetence k práci s informacemi v oblasti IKT

·     kompetence k pracovnímu uplatnění

·     kompetence k občanskému i profesnímu jednání

·     kompetence občana k demokratické společnosti



Absolvent  by měl ovládat mimo jiné následující vědomosti a dovednosti

·     dovede komunikovat  v cizím jazyce

·     má přehled o vývoji hlavních oborů kultury a umění

·     umí samostatně, logicky a tvůrčím způsobem uvažovat, zodpovědně, rozhodně a asertivně jednat

·     dovede pracovat v týmu, udržovat a rozvíjet dobré mezilidské vztahy

·     ovládá základní právní normy, upravující provoz podniku v kulturní sféře (i v oblasti soukromého podnikání) a dovede je využívat v praxi

·     je schopný reprezentovat firmu, instituci

·     ovládá organizaci propagačních a prezentačních akcí v kulturních institucích

·     je seznámen se základními ekonomickými pojmy, s cíli a formami podnikání

·     je vybaven základními znalostmi technologie ekonomických transformací v ekonomických institucích

·     ovládá metody a techniku efektivního vyhledávání informací

·     má přehled o vybraných informačních systémech a organizacích v ČR i v zahraničí

·     dovede se orientovat v našich i zahraničních dokumentografických, plnotextových, faktografických systémech

·     má komplexní vědomosti a dovednosti týkající se získávání, zpracovávání, ukládání, ochrany a využívání informací

·     dovede systémově myslet, je schopen navrhovat a organizovat tradiční i nové druhy informačních služeb

·     má základní znalosti práce s výpočetní technikou

·     má přehled o technických prostředcích a technologii sběru, přenosu, zpracovávání a šíření hromadných dat a informací

·     má vědomosti z oblasti řízení a organizace kulturních a informačních institucí

·     získal základní znalosti a dovednosti týkající se redakční práce

·     má přehled o hospodářském, politickém a kulturním dění ve společnosti

·     získal potřebu pečovat o odborný růst a návyk celoživotního vzdělávání se


Možnosti uplatnění absolventa

·     informační služby, publicistika

·     umění a kultura

·     územně samosprávní celky

·     administrativa, správa, personalistika

·     informační technologie

·     management


Zpět