Vzdělávací program: 72-42-N/01 Mediální komunikace
Obor vzdělání: 72-42-N/.. Publicistika
Škola: Vyšší odborná škola Jana Ámose Komenského, Nádražní 120, Ostrava
Profil absolventa
Absolvent oboru zná základní postupy a dovednosti potřebné pro kvalifikované působení v oblasti mediální komunikace a komunikace mezi organizací a veřejností. V teoretické rovině rozumí základům mediální komunikace, fungování a roli masových médií, jakož i metodám zkoumání a působení na veřejnost a subjekty trhu. Orientuje se v širších společenských, etických a ekonomických souvislostech působení medií. Má teoretické i praktické zkušenosti s problematikou psychologických a sociologických předpokladů sociální komunikace, užívá komunikačních a prezentačních dovedností.
Díky převážně praktických tvůrčím seminářům pracuje se základními prostředky novinářské praxe, umí připravovat zprávy, články a reportáže, umí redigovat texty, seznamuje se v praxi s činností redakcí a útvarů public relations.
Absolvent zná základní principy, postupy a problémová místa komunikace organizace s veřejností a médií, umí sestavit firemní komunikační strategii. Umí zpracovávat plány a projekty informování, vyhodnocovat názory veřejnosti, vypracovat informační výstupy. Dovede získávat informace o zpracovávané problematice, je obeznámen s mediální analýzou. Je schopen se písemně a slovně vyjadřovat na úrovni odpovídající vysokým nárokům, které jsou na pracovníky médií a public relations kladeny. Komunikuje ve dvou světových jazycích, v jednom z nich na vyšší komunikativní úrovni. Ve své profesi dovede využívat výpočetní techniku, pracovat s textovými i tabulkovými procesory, prezentačními programy, zná základy statistického zpracování dat.
Možnosti uplatnění absolventa
Absolvent oboru je schopen kvalifikovaně působit v médiích masové komunikace a pracovat s prostředky komunikace a spolupráce mezi organizací a veřejností.
Je připraven pro výkon profesí publicisty (redaktora, novináře, reportéra) a odborného pracovníka vztahů s veřejností.
Může samostatně působit v médiích (tisk, rozhlas, televize, internet), v tiskových a komunikačních útvarech firem a institucí, v agenturách zkoumajících působení médií, v marketingových a reklamních společnostech, v marketingových a reklamních útvarech firem, v mezinárodních a správních institucích, v politických, zájmových a dalších organizacích.
Znalosti z oblasti managementu, ekonomiky a podnikání vytvářejí předpoklad pro působení v řídící sféře firem a institucí, stejně jako pro výkon vlastní podnikatelské činnosti.
Výčet profesí v rámci uplatnění: