Vzdělávací program: 72-42-N/03 Žurnalistika a nová média
Obor vzdělání: 72-42-N/.. Publicistika
Škola: PB – Vyšší odborná škola a Střední škola managementu, s. r. o., Nad Rokoskou 111/7, Praha 8
Profil absolventa
Znalost profesních postupů a maxim:
Absolventi budou schopni:
· kvalifikovaně vykonávat žurnalistickou profesi, přičemž budou schopni: poučeně sbírat data, třídit je, ověřovat a zpracovávat podle oborových maxim a žánrově správně
· produkovat příspěvky pro všechny distribuční kanály (print, audiovideo, online, mobil)
· znát roli médií (jednotlivých mediatypů) ve společnosti, uvědomovat si jejich vliv a působení a budou chápat společenskou odpovědnost médií a svou roli.
Znalost prostředí a procesů:
Absolventi se budou schopni bez problémů zařadit do:
· procesů v mediálních domech (organizace práce v rámci redakce, jednotlivých oddělení - útvarů, spolupráce mezi odděleními),
· návazných procesů v rámci mediálních domů (zejména se to týká marketingu, obchodu - inzerce, distribuce, IT, řízení výroby atd.).
Znalost základů odborností:
Absolventi budou vzděláni v:
· základech humanitních a ekonomických modulů,
· oblastech právního a ekonomického minima,
· práci se sociologickými a demografickými daty a v pochopení psychologických procesů.
Schopnosti:
· správně profesně vyhodnotit a uchopit téma a rozvíjet ho,
· odhadnout působení – reakce a interpretace zprávy publikem – cílovou skupinou,
· vnímat aktuální dění v širších souvislostech (v oborech ekonomie, právo, psychologie, sociologie a dalších společenských vědách ke kvalifikovanému a poučenému vykonávání profese),
· kvalifikovaně obsáhnout svou agendu - zaujmout místo ve struktuře multimediálního domu v návaznosti na přidělenou funkci a zaměření pozice.
Dovednosti:
K
dovednostem, které si absolventi během studia osvojí, patří zejména:
· precizní práce s daty, zdroji, schopnost zdroje ověřovat.
· multimedia storytelling – schopnost plánovat, vytvářet, publikovat a doručovat zpravodajství recipientům různými kanály, což obsahuje:
o tvorbu psaných projevů a stavbu textů, žánrů, jejich odlišné zpracování pro jednotlivé typy médií (online, print),
o tvorbu audiovizuálních formátů (audio – video), (rozdíl mezi TV a online reportáží),
o znalost žánrů a jejich aplikace v praxi.
· tvorba a vyhodnocení v kvantitativních a kvalitativních průzkumech mediálních cílových skupin, (například orientace v Media projektu, LAE, technice focus-group, čtenářské panely a copy-testy).
· organizace a administrace žurnalistických procesů, tiskových konferencí (a dalších aktivit v rámci media relations).
· schopnost rozvíjet a upravovat workflow – tedy schopnost kompetentně pracovat a pružně reagovat na vývoj v rychle se měnícím světě médií - pružně se přizpůsobovat a adaptovat na změny v řízení a organizaci pracovních procesů.