Přeskočit navigaci

Vzdělávací program: 72-42-N/03 Žurnalistika a nová média


Obor vzdělání: 72-42-N/.. Publicistika


Škola: PB – Vyšší odborná škola a Střední škola managementu, s. r. o., Nad Rokoskou 111/7, Praha 8



Profil absolventa

Znalost profesních postupů a maxim:

Absolventi budou schopni:

·    kvalifikovaně vykonávat žurnalistickou profesi, přičemž budou schopni: poučeně sbírat data, třídit je, ověřovat a zpracovávat podle oborových maxim a žánrově správně

·    produkovat příspěvky pro všechny distribuční kanály (print, audiovideo, online, mobil)

·    znát roli médií (jednotlivých mediatypů) ve společnosti, uvědomovat si jejich vliv a působení a budou chápat společenskou odpovědnost médií a svou roli.

Znalost prostředí a procesů:

Absolventi se budou schopni bez problémů zařadit do:

·    procesů v mediálních domech (organizace práce v rámci redakce, jednotlivých  oddělení - útvarů, spolupráce mezi odděleními),

·    návazných procesů v rámci mediálních domů (zejména se to týká marketingu, obchodu -  inzerce, distribuce, IT, řízení výroby atd.).

Znalost základů odborností:

Absolventi budou vzděláni v:

·    základech humanitních a ekonomických modulů,

·    oblastech právního a ekonomického minima,

·    práci se sociologickými a demografickými daty a v pochopení psychologických procesů.

Schopnosti:

·    správně profesně vyhodnotit a uchopit téma a rozvíjet ho,

·    odhadnout působení – reakce a interpretace zprávy publikem – cílovou skupinou,

·    vnímat aktuální dění v širších souvislostech (v oborech ekonomie, právo, psychologie, sociologie a dalších společenských vědách ke kvalifikovanému a poučenému vykonávání profese),

·    kvalifikovaně obsáhnout svou agendu - zaujmout místo ve struktuře multimediálního domu v návaznosti na přidělenou funkci a zaměření pozice.

Dovednosti:
K dovednostem, které si absolventi během studia osvojí, patří zejména:

·    precizní práce s daty, zdroji, schopnost zdroje ověřovat.

·    multimedia storytelling – schopnost plánovat, vytvářet, publikovat a doručovat zpravodajství recipientům různými kanály, což obsahuje:

o   tvorbu psaných projevů a stavbu textů, žánrů, jejich odlišné zpracování pro jednotlivé typy médií (online, print),

o   tvorbu audiovizuálních formátů (audio – video), (rozdíl mezi TV a online reportáží),

o   znalost žánrů a jejich aplikace v praxi.

·    tvorba a vyhodnocení v kvantitativních a kvalitativních průzkumech mediálních cílových skupin, (například orientace v Media projektu, LAE, technice focus-group, čtenářské panely a copy-testy).

·    organizace a administrace žurnalistických procesů, tiskových konferencí (a dalších aktivit v rámci media relations).

·    schopnost rozvíjet a upravovat workflow – tedy schopnost kompetentně pracovat a pružně reagovat na vývoj v rychle se měnícím světě médií - pružně se přizpůsobovat a adaptovat na změny v řízení a organizaci pracovních procesů.

Zpět