Přeskočit navigaci

PROFIL ABSOLVENTA

Název vzdělávacího programu: 79-41-K/81 Gymnázium

Název vzdělávacího programu: 79-41-K/61 Gymnázium


Profil absolventa


V textu každého školního vzdělávacího programu je povinná kapitola, která popisuje profil absolventa příslušného gymnázia. V této kapitole škola jasně popíše, jakými kvalitami bude disponovat absolvent jejího vzdělávacího programu. Profil absolventa by se měl odvíjet od zaměření, které si škola zvolila, a z toho, co škola svým žákům nabízí a jaké znalosti, dovednosti, postoje a hodnoty mohou ve škole získat.


Příklad profilu absolventa  - skutečný profil naleznete na www školy – adresa www stránek je uvedena pro každou školu mezi údaji o škole. Tyto údaje se zobrazí pokud si některou konkrétní školu vyberete. 


Gymnázium vzdělává své žáky tak, aby jeho absolventi byli schopni orientovat se v běžném životě a aktivně se účastnit společenského, kulturního nebo politického dění ve svém regionu, aby byli sociálně zralí a byli si vědomi svých práv a povinností a ctili demokratické principy fungování společnosti.


Absolvent gymnázia by měl být schopen rozvíjet a chránit své fyzické, duševní i sociální zdraví a být za ně zodpovědný.

Měl by umět komunikovat ústně, písemně i pomocí ICT, a to jak v mateřském, tak i v cizím jazyce, a prakticky používat ICT při své práci i pro vlastní vzdělávání.


Měl by být schopen samostatně se učit (měl by znát různé techniky učení) a samostatně řešit úkoly, své znalosti a dovednosti by měl umět dál tvořivě rozvíjet a propojovat a chápat nutnost celoživotního vzdělávání. Měl by umět pracovat v týmu, vhodně a přiměřeně prezentovat a obhájit svůj názor. Absolvent gymnázia by se měl orientovat v základech různých oborů, aby si mohl vybrat studijní obor na vysoké škole a povolání podle svých zájmů a schopností. Měl by obstát při přijímacích zkouškách na VŠ i ve studiu. Na základě své volby bude disponovat buď širokým všeobecným vzděláním, nebo vzděláním obohaceným o hlubší poznání v oblasti zaměření, které mu škola poskytne.


Absolvent přírodovědného zaměření by měl rozumět metodám přírodovědného výzkumu, které pomáhají objasnit zákonitosti, jimiž se přírodní procesy řídí. V matematické gramotnosti by měl dosáhnout takové úrovně, aby splnil požadavky pro zahájení vysokoškolského studia přírodovědného nebo technického, popř. ekonomického zaměření.


Absolvent humanitního zaměření by měl rozumět metodám společenskovědního výzkumu a měl by chápat historické, sociální a ekonomické souvislosti vývoje společnosti, aby byl připraven na vysokoškolské studium společenskovědních oborů. Měl by mít možnost dosáhnout takových znalostí mateřského nebo některého cizího jazyka, aby splnil i požadavky pro zahájení studia filologického zaměření.

(Ukázka je převzata z Manuálu pro tvorbu školních vzdělávacích programů)


Zpět