Přeskočit navigaci

Rámcový vzdělávací program: 79-42-K/61 Gymnázium se sportovní přípravou


Profil absolventa

Absolvent by si měl do dalšího života odnést všeobecný rozhled, vědomosti, na které může navázat dalším studiem různých oborů VŠ. Klademe důraz nejen na sportovní přípravu, ale i na utváření pozitivního vztahu ke vzdělávání. Náročná sportovní příprava spolu se studiem formuje absolventa k větší zodpovědnosti, samostatnosti a pozitivním morálním vlastnostem.


V průběhu studia je kladen důraz nejen na samotné znalosti, ale také na utváření charakteru žáka, na individuální možnosti žáka, na respekt k potřebám jedince, na uvědomění si demokratických principů společnosti. Vedeme žáky k etnické a náboženské toleranci, ke kladnému vztahu k životnímu prostředí.


Výchovné a vzdělávací strategie utváří a rozvíjí klíčové kompetence žáků.


Kompetence k učení

·     učitelé motivují žáky k otevřenosti v oblasti poznávání, zadávají žákům problémové úkoly

·     učitelé vedou žáky k samostatné práci s informacemi (vyhledávání, zpracování, vyhodnocování různých zdrojů)

·     učitelé umožňují žákům prezentovat jejich práci (referáty, seminární práce, celoškolní přehlídky, prezentace na webu atd.)

·     učitelé poskytují žákům prostor k diskusi a hledání různých řešení předložených problémů

·     práci systematicky kontrolují a hodnotí


Kompetence k řešení problémů

·     učitelé podněcují žáky k hledání a formulování problémů, umožňují jim navrhovat a porovnávat různá řešení, pracovat v menších skupinách

·     učitelé vedou žáky k argumentaci podložené důkazy

·     učitelé podporují řešení problémů s mezioborovým přesahem

·     trenéři zapojují žáky do přípravy sportovních aktivit, jejich organizace a vedení

·     žáci jsou vedeni k efektivnímu skloubení fyzické zátěže se studijními povinnostmi

·     učitelé vytvářejí pro žáky úlohy a situace, při nichž je nutné řešit praktické problémy


Kompetence komunikativní

·     učitelé kladou důraz na zapojování žáků do kolektivu, na spolupráci, prezentaci postojů (mezitřídní aktivity), pro komunikaci v nových skupinách

·     učitelé podněcují žáky k výstižné a kultivované komunikaci ústní i písemné, ve výuce jim pomáhají s porozuměním oborové terminologii, s pochopením zápisů, grafů, statistických přehledů

·     učitelé motivují a vedou žáky k osobitému a sebevědomému projevu, umožňují jim prezentaci různých aktivit

·     škola vede žáky je ke smysluplnému využívání internetu a komunikaci s okolím


Kompetence sociální a personální

·     škola se zaměřuje na budování a rozvíjení dobrých mezilidských vztahů mezi žáky navzájem, ale i vztahů mezi žáky a pedagogickými pracovníky (sportovní kurzy)

·     celá výchovná koncepce vede k vytváření a posilování vztahů nejen uvnitř jednotlivých ročníků, ale i mezi žáky různých ročníků i typů studia (výsledkem je kvalitní sociální komunikace, odmítání šikany, respektování ostatních)

·     škola podporuje individuální zájmy žáků

·     učitelé posilují samostatné a zodpovědné chování žáků při organizování různých činností a akcí školního, ale i meziškolního charakteru, žáci se pravidelně zúčastňují sportovních soutěží, každoročně jsou pořádány středoškolské hry ve vybraných sportovních disciplínách

·     žáci jsou vedeni k pozitivnímu vztahu ke zdraví a zdravému životnímu stylu (i plněním školního preventivního programu)

·     učitelé respektují individualitu žáků

·     žáci jsou vedeni ke schopnosti přijmout zodpovědnost

·     žákům je umožněno prezentovat komunikační dovednosti ve škole i na veřejnosti (studentský parlament)


Kompetence občanské

·     učitelé vedou žáky k toleranci vůči jiným kulturám

·     učitelé zařazují do výuky návštěvy různých institucí (parlament, soudy), divadel, výstav, filmových představení, koncertů a pořádají exkurze

·     žáci jsou vedeni k poskytování účinné pomoci druhým


Kompetence pracovní

·     učitelé motivují a vedou žáky k tomu, aby znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých oblastech využívali v zájmu své přípravy na budoucí studium a povolání

·     učitelé učí žáky vědomě užívat a ovládat digitální techniku, komunikovat jejím prostřednictvím

·     učitelé vyžadují, aby žáci při pracovních činnostech dodržovali vymezená pravidla týkající se práce s uvedenou technikou a zásady bezpečnosti včetně první pomoci

·     učitelé vedou žáky k bezpečnému ovládání laboratorní techniky a efektivnímu průběhu experimentální práce

·     učitelé seznamují žáky se základními aktivitami v oblasti podnikání


Kompetence k podnikavosti

·     učitelé motivují a vedou žáky k tomu, aby zodpovědně rozhodovali o svém dalším vzdělávání a budoucím profesním zaměření

·     učitelé učí žáky vědomě rozvíjet svůj osobní a odborný potenciál

·     učitelé vyžadují, aby žáci při pracovních činnostech používali moderní přístroje a metody a uplatňovali vlastní tvořivost a iniciativu

·     učitelé vedou žáky k tomu, aby vědomě usilovali o dosažení stanovených cílů a korigují další činnost s ohledem na již dosažené výsledky

·     učitelé vedou žáky k vyhodnocování rizik, souvisejících s rozhodováním

·     žáci jsou vedeni k pochopení podstaty a principů podnikání a ke schopnosti pohybovat se v tržním prostředí


Zpět