Rámcový vzdělávací program: 79-42-K/81 Gymnázium se sportovní přípravou
Profil absolventa
Absolvent má:
1. Všeobecný rozhled, který je u něj komplexně podložen vzdělanostním základem, jenž mu byl nabídnut ve školním vzdělávacím programu. Dovednosti a návyky v metodách učení, které v průběhu středoškolského studia rozvíjel je schopen efektivně uplatnit při svém dalším vzdělávání. Získané poznatky a vědomosti je schopen vnímat v širších souvislostech a vazbách. K řešení problému nepřistupuje pouze mechanicky, nýbrž tvůrčím způsobem spolu se zapojením svých vlastních stanovisek a postupů. Ovládá dva cizí jazyky, přičemž v jazyce anglickém prokazuje dobré gramatické i konverzační schopnosti. Dokáže pracovat s počítačem alespoň na základní uživatelské úrovni a má přehled o možném využívání dalších ICT technologií v praxi.
2. Vysoký potenciál v oblasti kompetencí pracovních, sociálních, personálních a občanských. Jeho základem je psychická odolnost a výborná fyzická kondice, které jsou ve srovnání s jinými svými vrstevníky na podstatně vyšší úrovni. Dokáže snadněji měnit a přizpůsobovat svůj denní režim momentálně měnícím se podmínkám. Má smysl pro sebezodpovědnost, úroveň sportovní výkonnosti, má podstatný vliv na formování vlastního životního stylu. Je schopen bezproblémově dodržovat předepsaná pravidla , včetně bezpečnostních zásad, a to nejen u zájmových, ale také u jakýchkoliv pracovních činností.
3. Kladné charakterové vlastnosti, které u sportovce formuje systematický sportovní trénink. Odolnost, odvaha, vůle, vytrvalost, smysl pro fair play, umění přijímat neúspěch se promítají také do jeho postojů v běžném životě. Vnímá nebezpečí drog a sportovního dopingu. Dokáže působit na své okolí stylem vedeným k patriotismu, který se projevuje smyslem pro příslušnost k vlastní škole, klubu, zemi. Dokáže rozvíjet svůj kladný vztah k práci s mládeží, vztah k přírodě, či vztah k dobrému společenskému chování. Ve vybrané sportovní specializaci je zapojen do soutěží na úrovni výkonnostního nebo vrcholového sportu, případně využívá dovedností získaných pravidelným sportovním tréninkem jiným účelným způsobem.
Klíčové kompetence
• Kompetence k učení
• Kompetence k sebehodnocení
• Kompetence k pozorování a experimentu
• Kompetence k aplikaci
• Kompetence k výběru vhodných metod učení
• Kompetence k systematizaci
• Kompetence k sebevzdělávání
• kompetence ke kritičnosti
• Kompetence k řešení problémů
• Kompetence k analýze problému
• Kompetence k rozpoznání problému
• Kompetence k pružnosti při řešení problému
• Kompetence k samostatnému řešení problému
• Kompetence komunikativní
• Kompetence k využití vhodné metody komunikace
• Kompetence k vystupování před publikem
• Kompetence k neverbální komunikaci
• Kompetence k argumentaci
• Kompetence k vyjadřování
• Kompetence k naslouchání
• Kompetence sociální a personální
• Kompetence k sebereflexi
• Kompetence k toleranci
• Kompetence k vytváření interpersonálních vztahů
• Kompetence k skupinové práci
• Kompetence občanské
• Kompetence k zdravému životnímu stylu
• Kompetence k ekologické uvědomělosti
• Kompetence k vlastenectví
• Kompetence k řešení krizových situací
• Kompetence k účasti na věcech veřejných
• Kompetence k demokratičnosti
• Kompetence pracovní
• Kompetence k bezpečnosti práce
• Kompetence k využití vhodných pracovních metod
• Kompetence k výběru dalšího vzdělávání
• Kompetence digitální
• Kompetence k vytváření bezpečného digitálního obsahu
• Kompetence k účelnému využívání digitálních technologií
• Kompetence k podnikavosti
• Kompetence k podnikání
• Kompetence k plánování a realizaci vzdělávacích a pracovních aktivit
• Kompetence k výběru dalšího profesního zaměření