Přeskočit navigaci

Rámcový vzdělávací program: 79-42-K/81 Gymnázium se sportovní přípravou


Profil absolventa

Absolvent má:

1.    Všeobecný rozhled, který je u něj komplexně podložen vzdělanostním základem, jenž mu byl nabídnut ve školním vzdělávacím programu. Dovednosti a návyky v metodách učení, které v průběhu středoškolského studia rozvíjel je schopen efektivně uplatnit při svém dalším vzdělávání. Získané poznatky a vědomosti je schopen vnímat v širších souvislostech a vazbách. K řešení problému nepřistupuje pouze mechanicky, nýbrž tvůrčím způsobem spolu se zapojením svých vlastních stanovisek a postupů. Ovládá dva cizí jazyky, přičemž v jazyce anglickém prokazuje dobré gramatické i konverzační schopnosti. Dokáže pracovat s počítačem alespoň na základní uživatelské úrovni a má přehled o možném využívání dalších ICT technologií v praxi.

2.    Vysoký potenciál v oblasti kompetencí pracovních, sociálních, personálních a občanských. Jeho základem je psychická odolnost a výborná fyzická kondice, které jsou ve srovnání s jinými svými vrstevníky na podstatně vyšší úrovni. Dokáže snadněji měnit a přizpůsobovat svůj denní režim momentálně měnícím se podmínkám. Má smysl pro sebezodpovědnost, úroveň sportovní výkonnosti, má podstatný vliv na formování vlastního životního stylu. Je schopen bezproblémově dodržovat předepsaná pravidla , včetně bezpečnostních zásad, a to nejen u zájmových, ale také u jakýchkoliv pracovních činností.

3.    Kladné charakterové vlastnosti, které u sportovce formuje systematický sportovní trénink. Odolnost, odvaha, vůle, vytrvalost, smysl pro fair play, umění přijímat neúspěch se promítají také do jeho postojů v běžném životě. Vnímá nebezpečí drog a sportovního dopingu. Dokáže působit na své okolí stylem vedeným k patriotismu, který se projevuje smyslem pro příslušnost k vlastní škole, klubu, zemi. Dokáže rozvíjet svůj kladný vztah k práci s mládeží, vztah k přírodě, či vztah k dobrému společenskému chování. Ve vybrané sportovní specializaci je zapojen do soutěží na úrovni výkonnostního nebo vrcholového sportu, případně využívá dovedností získaných pravidelným sportovním tréninkem jiným účelným způsobem.


Klíčové kompetence

• Kompetence k učení

• Kompetence k sebehodnocení

• Kompetence k pozorování a experimentu

• Kompetence k aplikaci

• Kompetence k výběru vhodných metod učení

• Kompetence k systematizaci

• Kompetence k sebevzdělávání

• kompetence ke kritičnosti

• Kompetence k řešení problémů

• Kompetence k analýze problému

• Kompetence k rozpoznání problému

• Kompetence k pružnosti při řešení problému

• Kompetence k samostatnému řešení problému

• Kompetence komunikativní

• Kompetence k využití vhodné metody komunikace

• Kompetence k vystupování před publikem

• Kompetence k neverbální komunikaci

• Kompetence k argumentaci

• Kompetence k vyjadřování

• Kompetence k naslouchání

• Kompetence sociální a personální

• Kompetence k sebereflexi

• Kompetence k toleranci

• Kompetence k vytváření interpersonálních vztahů

• Kompetence k skupinové práci

• Kompetence občanské

• Kompetence k zdravému životnímu stylu

• Kompetence k ekologické uvědomělosti

• Kompetence k vlastenectví

• Kompetence k řešení krizových situací

• Kompetence k účasti na věcech veřejných

• Kompetence k demokratičnosti

Kompetence pracovní

• Kompetence k bezpečnosti práce

• Kompetence k využití vhodných pracovních metod

• Kompetence k výběru dalšího vzdělávání

Kompetence digitální

• Kompetence k vytváření bezpečného digitálního obsahu

• Kompetence k účelnému využívání digitálních technologií

Kompetence k podnikavosti

• Kompetence k podnikání

• Kompetence k plánování a realizaci vzdělávacích a pracovních aktivit

• Kompetence k výběru dalšího profesního zaměření

Zpět