Přeskočit navigaci

Vzdělávací program: 82-41-N/01 Design herních předmětů


Obor vzdělání: 82-41-N/.. Výtvarná a uměleckořemeslná tvorba


Škola: Vyšší odborná škola uměleckoprůmyslová a Střední uměleckoprůmyslová škola, Žižkovo náměstí 1300/1, Praha 3



Profil absolventa


Absolvent vyššího odborného studia vzdělávacího programu Design herních předmětů má široký uměleckohistorický rozhled, obohacený o historii a vývoj designu. Je vybaven všeobecnými i odbornými vědomostmi a specifickými odbornými dovednostmi pro samostatné řešení náročných uměleckořemeslných a designérských projektů v oblasti hraček, herních předmětů a objektů, didaktických a rehabilitačních pomůcek. Je připraven pro samostatnou tvůrčí činnost v oblasti vytváření dekorativních předmětů pro dětské prostředí a předmětů pro širší oblasti užitého umění. Absolvent je schopen samostatně realizovat výrobu a zvládnout technické a technologické úkoly. Získal základní poučení z oblasti pedagogiky a psychologie. Orientuje se v problematice zdravého životního stylu, ekologie a prevence zneužívání návykových látek a dalších sociálně patologických jevů. V ekonomické oblasti je připraven pro činnosti související se zaměstnaneckými i podnikatelskými aktivitami.


Popis kompetencí


Absolvent:

  • komunikuje v cizím jazyce v obecných i profesních situacích
  • má uměleckohistorický přehled a získané znalosti z oblasti dějin výtvarné kultury a vývoje designu aplikuje ve vztahu ke své profesi
  • samostatně řeší náročné designérské projekty v oblasti dětského prostředí
  • samostatně navrhuje a realizuje hračky, didaktické a rehabilitační pomůcky
  • samostatně vytváří dekorativní předměty a řeší design širší oblasti užitého umění
  • zvládá technologická a konstrukční řešení pro optimální realizaci v kusové i sériové výrobě
  • v rozsahu potřebném pro výkon budoucího povolání designéra se orientuje v ergonomii, pedagogice a psychologii s ohledem na věk dítěte
  • orientuje se v příslušných normách pro tvorbu hraček, interiérů pro dětská zařízení a venkovních herních objektů v návaznosti na architekturu
  • je schopen spolupracovat s architektem při větších společenských zakázkách
  • získal znalosti ekonomických a právních pojmů, principů a zásad podnikání v tržní ekonomice v rozsahu potřebném pro výkon budoucího povolání
  • umí při práci využívat odbornou literaturu a vyhledávat potřebné další zdroje
  • je schopen pracovat samostatně i v týmu
  • zná zásady bezpečnosti a hygieny práce a zásady ochrany životního prostředí.


Absolvent má vysoce kvalifikovanou odbornost s porozuměním širším souvislostem v rámci oboru, je schopen samostatně pracovat, ale i řídit tým pracovníků. Dokáže rozhodovat a spolupracovat v kolektivu. Odborné a teoretické vzdělání doplňují praktické profesní a komunikační dovednosti, znalost cizího jazyka, historických souvislostí a schopnost využívat výpočetní techniku a informační technologie.


Uplatnění absolventa


Absolventi se uplatní jako designéři i realizátoři při řešení náročných projektů v oblasti herních předmětů, hraček, dekorativních předmětů pro dětské prostředí, didaktických a rehabilitačních pomůcek. Realizovanými pracemi se mohou podílet na vybavování mateřských škol, dětských nemocnic, center pro zdravotně postižené děti a dětských hřišť. Mohou se úspěšně uplatnit v loutkovém nebo animovaném filmu nebo ve větších podnicích jako samostatní návrháři nebo přípraváři výroby. Mohou úspěšně realizovat výtvarné objekty v oblasti užitého umění, uplatní se i v samostatné podnikatelské činnosti. Absolventi se rovněž mohou ucházet o studium na vysokých školách a to zejména příbuzného zaměření.

Zpět