Vzdělávací program: 82-41-N/11 Interaktivní grafika
Obor vzdělání: 82-41-N/.. Výtvarná a uměleckořemeslná tvorba
Škola: Vyšší odborná škola a Střední umělecká škola Václava Hollara, Hollarovo náměstí 2, Praha 3
Profil absolventa
Absolvent je schopen pracovat samostatně i v týmech, a to jak oborových, tak i mezioborových. Je jazykově vybaven tak, aby se mohl podílet i na řešení mezinárodních projektů. Absolvent má rozvinuté kreativní myšlení a je schopen pohotově reagovat na nové trendy jak v oblasti výtvarně-komerční, tak volného umění.
Výsledky vzdělávání
Absolvent:
· umí komunikovat v cizím jazyce v obecných i profesních situacích, podílet se na mezinárodních projektech a bez problémů spolupracovat v mezinárodních mezioborových týmech
· orientuje se v současném kulturním světě, má utvořen samostatný názor na výtvarnou problematiku, který se opírá o důkladné znalosti historie umění.
· ovládá odbornou terminologii, umí přesně formulovat problém v komunikaci s obchodními partnery (reklamní agentura, tiskárna, fotograf apod.) a klienty, pracuje s odbornou literaturou českou i cizojazyčnou
· ovládá všechny technologie v oblasti grafického designu se zvláštním zřetelem k digitální technologii a médiím, sleduje jejich vývoj, je schopen přijímat nejnovější poznatky v multimediální tvorbě a umí je aplikovat ve své práci
· umí pružně reagovat na měnící se požadavky společenské praxe, na reklamu a užitou grafiku (firemní prezentace, výukové programy apod.) a na mediální oblast
· umí integrovat jednotlivé části řešeného úkolu s vytvářenými multimediálními prvky
· je schopen samostatně řešit odborné problémy po stránce invenční a technické, přijaté řešení obhájit a nést zodpovědnost za svá rozhodnutí
· je schopen invenčně i technicky spolupracovat v týmech na složitějších projektech
· umí řešit po stránce výtvarné i technické komplexní zakázky v oblasti prezentace firem včetně tvorby webových stránek a dalších forem digitální prezentace
· je schopen řešit samostatně nebo ve spolupráci v mezioborových týmech výtvarnou stránku výukových programů pro distanční vzdělávání, šířených prostřednictvím výpočetní techniky nebo internetu
· umí tvůrčím způsobem zpracovávat interaktivní prezentační i vzdělávací programy muzeí a knihoven a interaktivní trojrozměrnou grafiku pro zábavní průmysl
· je připraven spolupracovat na tvorbě reklamních spotů a televizních upoutávek
· umí zpracovávat výtvarné úkoly v programech FLASH a CINEMA
· volí výhodné možnosti digitálního zpracování výtvarných úkolů
· orientuje se v časové ose a umí zpracovat výtvarné zadání, vyžadující tuto schopnost
· ve spolupráci s předmětem Ovládání interaktivity je schopen zpracovat složitější výtvarné interaktivní úkoly včetně naprogramování
· samostatně zpracovává svůj projekt (komerční nebo umělecký) výtvarně, invenčně, technologicky
· je schopen ústně obhájit svou práci
Možnosti uplatnění absolventa
Absolvent najde uplatnění:
· jako samostatný designér nebo člen designérského týmu a realizátor 2D a 3D statických a animovaných produktů v grafickém studiu nebo v reklamní agentuře
· jako člen mezioborového týmu při tvorbě vzdělávacích programů pro distanční vzdělávání v 2D a 3D statické a animované podobě a interaktivních prezentačních a vzdělávacích programů muzeí, knihoven, škol atd.
· při tvorbě 2D a 3D grafiky pro zábavní průmysl (počítačové hry aj.), architektonické prezentace apod.
· jako člen tvůrčího týmu v oblasti mediálního zpracování obrazu (video, film, digitální TV)
· jako samostatný podnikatel – designér a realizátor v celé šíři užité grafiky a multimediální tvorby
· jako tvůrce v oblasti volného umění
· absolvent vzdělávacího programu se může rovněž ucházet o studium na vysokých školách, a to zejména příbuzného zaměření