Přeskočit navigaci

Vzdělávací program: 82-41-N/11 Interaktivní grafika


Obor vzdělání: 82-41-N/.. Výtvarná a uměleckořemeslná tvorba


Škola: Vyšší odborná škola a Střední umělecká škola Václava Hollara, Hollarovo náměstí 2, Praha 3



Profil absolventa


Absolvent je schopen pracovat samostatně i v týmech, a to jak oborových, tak i mezioborových. Je jazykově vybaven tak, aby se mohl podílet i na řešení mezinárodních projektů. Absolvent má rozvinuté kreativní myšlení a je schopen pohotově reagovat na nové trendy jak v oblasti výtvarně-komerční, tak volného umění.


Výsledky vzdělávání

 

Absolvent:

 

·      umí komunikovat v cizím jazyce v obecných i profesních situacích, podílet se na mezinárodních projektech a bez problémů spolupracovat v mezinárodních mezioborových týmech

·      orientuje se v současném kulturním světě, má utvořen samostatný názor na výtvarnou problematiku, který se opírá o důkladné znalosti historie umění.

·      ovládá odbornou terminologii, umí přesně formulovat problém v komunikaci s obchodními partnery (reklamní agentura, tiskárna, fotograf apod.) a klienty, pracuje s odbornou literaturou českou i cizojazyčnou

·      ovládá všechny technologie v oblasti grafického designu se zvláštním zřetelem k digitální technologii a médiím, sleduje jejich vývoj, je schopen přijímat nejnovější poznatky v multimediální tvorbě a umí je aplikovat ve své práci

·      umí pružně reagovat na měnící se požadavky společenské praxe, na reklamu a užitou grafiku (firemní prezentace, výukové programy apod.) a na mediální oblast

·      umí integrovat jednotlivé části řešeného úkolu s vytvářenými multimediálními prvky

·      je schopen samostatně řešit odborné problémy po stránce invenční a technické, přijaté řešení obhájit a nést zodpovědnost za svá rozhodnutí

·      je schopen invenčně i technicky spolupracovat v týmech na složitějších projektech

·      umí řešit po stránce výtvarné i technické komplexní zakázky v oblasti prezentace firem včetně tvorby webových stránek a dalších forem digitální prezentace

·      je schopen řešit samostatně nebo ve spolupráci v mezioborových týmech výtvarnou stránku výukových programů pro distanční vzdělávání, šířených prostřednictvím výpočetní techniky nebo internetu

·      umí tvůrčím způsobem zpracovávat interaktivní prezentační i vzdělávací programy muzeí a knihoven a interaktivní trojrozměrnou grafiku pro zábavní průmysl

·      je připraven spolupracovat na tvorbě reklamních spotů a televizních upoutávek

·      umí zpracovávat výtvarné úkoly v programech FLASH a CINEMA

·      volí výhodné možnosti digitálního zpracování výtvarných úkolů

·      orientuje se v časové ose a umí zpracovat výtvarné zadání, vyžadující tuto schopnost

·      ve spolupráci s předmětem Ovládání interaktivity je schopen zpracovat složitější výtvarné interaktivní úkoly včetně naprogramování

·      samostatně zpracovává svůj projekt (komerční nebo umělecký) výtvarně, invenčně, technologicky

·      je schopen ústně obhájit svou práci


Možnosti uplatnění absolventa


Absolvent najde uplatnění:

·      jako samostatný designér nebo člen designérského týmu a realizátor 2D a 3D statických a animovaných produktů v grafickém studiu nebo v reklamní agentuře

·      jako člen mezioborového týmu při tvorbě vzdělávacích programů pro distanční vzdělávání v 2D a 3D statické a animované podobě a interaktivních prezentačních a vzdělávacích programů muzeí, knihoven, škol atd.

·      při tvorbě 2D a 3D grafiky pro zábavní průmysl (počítačové hry aj.), architektonické prezentace apod.

·      jako člen tvůrčího týmu v oblasti mediálního zpracování obrazu (video, film, digitální TV)

·      jako samostatný podnikatel – designér a realizátor v celé šíři užité grafiky a multimediální tvorby

·      jako tvůrce v oblasti volného umění

·      absolvent vzdělávacího programu se může rovněž ucházet o studium na vysokých školách, a to zejména příbuzného zaměření

Zpět