Přeskočit navigaci

Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání

26-41-L/52 Provozní elektrotechnika

Vydalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy dne 19. 4. 2010, č. j. 1606/2010-23

RÁMCOVÉ ROZVRŽENÍ OBSAHU VZDĚLÁVÁNÍ

Délka a forma vzdělávání: 2 roky, denní


Vzdělávací oblasti a obsahové okruhy

Minimální počet vyučovacích hodin za celou dobu vzdělávání

týdenních

celkový

Jazykové vzdělávání

-   český jazyk

-   cizí jazyk


2

5


64

160

Estetické vzdělávání

3

96

Vzdělávání pro zdraví

4

128

Matematické vzdělávání

5

160

Ekonomika a řízení

4

128

Elektrotechnický základ

4

128

Elektrotechnika

14

448

Elektrotechnická měření

4

128

Volitelné vzdělávací oblasti:

Společenskovědní vzdělávání

Přírodovědné vzdělávání

Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích

4

128

Disponibilní hodiny

15

480

Celkem

64

2 048

Minimální týdenní počet vyučovacích hodin v jednotlivých ročnících je 29.

Poznámky:

1.   Rámcové rozvržení obsahu vzdělávání je východiskem pro tvorbu učebních plánů ve ŠVP. Do učebního plánu školního vzdělávacího programu se zařazují vyučovací předměty (moduly), které se vytvářejí na základě vzdělávacích oblastí a obsahových okruhů stanovených v rámcovém rozvržení obsahu vzdělávání. Stanovené vzdělávací oblasti a obsahové okruhy a jejich minimální počty vyučovacích hodin jsou závazné, jejich dodržení ve ŠVP musí být prokazatelné.

2.   Škola zařadí do ŠVP minimálně jednu z volitelných vzdělávacích oblastí. Z přírodovědného vzdělávání může škola zařadit jednu disciplínu. Volitelné vzdělávací oblasti slouží k prohloubení všeobecného vzdělávání podle potřeb oboru a k zajištění přípravy žáků na společnou část maturitní zkoušky.

3.   Disponibilní hodiny jsou určeny pro vytváření profilace ŠVP, realizaci průřezových témat, posílení hodinové dotace jednotlivých vzdělávacích oblastí a obsahových okruhů, pro podporu zájmové orientace žáků, pro zavádění výuky dalšího cizího jazyka.

4.   Minimální počet týdenních vyučovacích hodin za celou dobu vzdělávání je 64, maximální 70.

5.   Pro úspěšnou realizaci vzdělávání je nutné vytvářet podmínky pro osvojení požadovaných praktických dovedností a činností formou cvičení (v laboratořích, dílnách, odborných učebnách, fiktivních firmách apod.), učební a odborné praxe. Na cvičení, učební nebo odbornou praxi lze žáky dělit na skupiny, zejména z důvodů bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a hygienických požadavků podle platných právních předpisů. Obsah praktických činností se odvíjí od vzdělávacích oblastí a obsahových okruhů RVP, především od okruhu elektrotechnika.

6.   Do ŠVP musí být zařazena odborná praxe v minimálním rozsahu 2 týdny za celou dobu vzdělávání. Odborná praxe se organizuje v souladu s platnými právními předpisy.

7.   Ve ŠVP musí být v každém ročníku zařazena v denní formě vzdělávání tělesná výchova, v minimálním rozsahu 2 hodiny týdně. Do jiných forem vzdělávání než denní se tělesná výchova zpravidla nezařazuje, pokud to nevyžaduje charakter odborné přípravy.


Zpět