Vzdělávací program: 41-44-N/01 Zahradní a krajinná tvorba
Obor vzdělání: 41-44-N/.. Zahradnictví
Škola: Vyšší odborná škola zahradnická a Střední zahradnická škola, Na Polabí 411, Mělník
Učební plán
Denní forma
Název vzdělávacího programu |
Kód a název oboru vzdělání |
Absolu-torium |
|||||||||
Zahradní a krajinná tvorba |
41-44-N/.. Zahradnictví |
||||||||||
Názvy vyučovacích modulů |
Kód modulu |
1. ročník |
2. ročník |
3. ročník |
Celkem hodin |
||||||
Období |
zimní |
letní |
zimní |
letní |
zimní |
letní |
|||||
Povinné moduly |
|
přednášky/cvičení hodin týdně, klasifikace |
|
||||||||
Cizí jazyk I |
CJI-P |
0/4 KZ |
0/4 Z |
0/2 KZ |
0/2 KZ |
0/4 Zk |
0/4 Z |
0/20 |
A |
||
Konverzace v cizím jazyce |
KCJ-P |
0/2 Z |
0/2 Z |
0/2 Z |
0/2 Z |
0/2 Z |
0/2 Z |
0/12 |
|
||
Informatika |
INF-P |
0/3 Z |
0/2 Z |
|
|
|
|
0/5 |
|
||
Kultura projevu |
KPR-P |
|
|
|
|
1/1 Z |
1/1 Z |
2/2 |
|
||
Sociální psychologie |
SOP-P |
|
|
|
|
2/0 Zk |
|
2/0 |
|
||
Aplikované právo |
APR-P |
|
|
|
|
|
4/0 KZ |
4/0 |
|
||
Management a marketing |
MAM-P |
|
|
|
|
|
4/0 Zk |
4/0 |
|
||
Prostředí rostlin |
PRO-P |
2/0 Z |
2/0 Zk |
|
|
|
|
4/0 |
|
||
Aplikovaná botanika |
ABO-P |
4/0 Zk |
|
|
|
|
|
4/0 |
|
||
Dendrologie a péče o dřeviny |
DEN-P |
3/3 Zk |
3/3 Zk |
3/3 Zk |
4/4 Zk |
|
|
13/13 |
A |
||
Zahradní tvorba |
ZAT-P |
|
4/0 Zk |
4/0 Zk |
4/0 Zk |
3/0 Zk |
|
15/0 |
A |
||
Ateliéry |
ATL-P |
0/4 Z |
0/4 KZ |
0/6 KZ |
|
|
|
0/14 |
|
||
Arboristika |
ARA-P |
|
|
4/0 Z |
|
|
|
4/0 |
|
||
Sadovnické květinářství |
SKV-P |
1/1 Z |
1/1 Zk |
|
|
1/1 Zk |
|
3/3 |
|
||
Fytocenologie |
FYT-P |
|
|
|
4/0 Zk |
|
|
4/0 |
|
||
Ochrana rostlin |
OCH-P |
|
|
|
|
1/1 Z |
1/1 KZ |
2/2 |
|
||
Krajinářství |
KRA-P |
|
|
|
|
3/0 Z |
0/2 Zk |
3/2 |
A |
||
Základy stavitelství a zahradnické stavby |
ZAS-P |
|
|
2/0 Z |
1/1 Zk |
|
|
3/1 |
|
||
Urbanismus |
URB-P |
|
|
|
2/0 Z |
1/1 Z |
1/1 Zk |
4/2 |
|
||
Geodézie |
GEO-P |
0/1 Z |
0/2 Zk |
|
|
|
|
0/3 |
|
||
Aplikace geografických informačních systémů |
GIS-P |
|
|
1/1 KZ |
|
|
|
1/1 |
|
||
Odborná praxe |
OPX-P |
|
30 dní Z |
|
30 dní Z |
|
|
60 dní |
|
||
Povinně volitelné moduly |
|
||||||||||
Arboristický blok |
ARB-PV |
|
|
|
0/4 Z |
0/4 KZ |
0/4 KZ |
0/12 |
|
||
Projekční blok |
PRB-PV |
|
|
|
0/4 Z |
0/4 KZ |
0/4 KZ |
0/12 |
|
||
Povinné celkem |
|
10/18 |
10/18 |
14/14 |
15/9 |
12/10 |
11/11 |
72/80 |
|
||
Povinně volitelné celkem |
|
0/0 |
0/0 |
0/0 |
0/4 |
0/4 |
0/4 |
0/12 |
|
||
Volitelné moduly |
|
||||||||||
Cizí jazyk II |
CJII-V |
0/2 Z |
0/2 Z |
0/2 Z |
0/2 Z |
|
|
0/8 |
|
||
Ekologie a ochrana přírody |
EKO-V |
|
|
2/1 Z |
2/1 Z |
|
|
4/2 |
|
||
Interiérové květinářství |
IKV-V |
|
|
|
|
2/1 Z |
|
2/1 |
|
||
Ovocnářství |
OVO-V |
|
|
|
|
|
2/1 Z |
2/1 |
|
||
Volitelné celkem |
0/2 |
0/2 |
2/3 |
2/3 |
2/1 |
2/1 |
8/12 |
|
|||
Minimální počet týdenních vyučovacích hodin |
28 |
28 |
28 |
28 |
26 |
26 |
164 |
|
|||
Celkový počet vyučovaných hodin |
30 |
30 |
33 |
33 |
29 |
29 |
184 |
|
|||
Vysvětlivky: Zk…..zkouška
KZ….klasifikovaný zápočet
Z……zápočet
A......modul, ze kterého se skládá absolutorium
Modul Odborná praxe se koná v průběhu letních prázdnin po skončení zkouškového období prvního a druhého ročníku, a to vždy v celkové délce 30 dní (6 týdnů).
Poznámky k učebnímu plánu denní formy
1. Počet hodin v učebním pánu před lomítkem uvádí celkový počet týdenních hodin výuky přednášek, počet hodin v učebním plánu za lomítkem uvádí celkový počet týdenních hodin výuky cvičení.
2. Modul Odborná praxe, představující souvislou individuální praxi studentů v zahradnických provozech, se koná v průběhu letních prázdnin po skončení zkouškového období prvního a druhého ročníku, a to vždy v celkové délce 30 dní; hodnocení modulu Odborná praxe poté následuje před začátkem druhého, resp. třetího ročníku; studenti nemusí vždy celou praxi absolvovat v jedné firmě a v nepřetržitém sledu šesti týdnů. Průběh a organizace modulu Odborná praxe probíhá podle zvláštního pokynu ředitele školy.
3. Ostatní praktická výuka je součástí cvičení modulu Dendrologie a péče o dřeviny, kde průběžně souvisí s teoreticky probíranou látkou v přednáškách.
4. V letním období 2. ročníku je studentovi zadáno téma absolventské práce, na výběru tématu se podílí sám student.
5. Do vyššího ročníku postupuje ten student, který v určeném termínu úspěšně splnil veškeré podmínky stanovené akreditovaným vzdělávacím programem nutné k uzavření předchozího ročníku.
6. Ročník se člení do skupin dle platných předpisů a interních směrnic školy.
7. Cizí jazyk I - studenti si volí z nabídky anglický nebo německý jazyk na začátku zimního období 1. ročníku, ve výuce tohoto cizího jazyka pak pokračují po celou dobu studia a z daného cizího jazyka skládají na závěr studia při absolutoriu zkoušku. Zvolením daného cizího jazyka jsou studenti současně zařazeni do výuky příslušné konverzace tohoto cizího jazyka v modulu Konverzace v cizím jazyce. Výuka cizího jazyka předpokládá jeho dřívější studium na střední škole.
8. Volitelné moduly představují fakultativní složku vzdělávání, zařazeny jsou do výuky tehdy, přihlásí-li se k jejich studiu dostatečný počet studentů s ohledem na organizační možnosti školy a ekonomickou efektivitu. Studenti si volí dané moduly dle svého zájmu a dle časových možností, přitom si mohou vybrat v průběhu vzdělávání libovolný počet volitelných modulů. Student, který navštěvuje výuku určitého cizího jazyka (modul Cizí jazyk I), volí si z nabídky volitelných cizích jazyků (modul Cizí jazyk II) jiný cizí jazyk.
9. V polovině vzdělávání, v letním období 2. ročníku, si studenti vybírají jeden ze dvou povinně volitelných modulů (Arboristický blok nebo Projekční blok); způsob výběru a normativy počtu studentů v jednotlivých blocích jsou dány samostatným pokynem ředitele školy. Ve studiu tohoto zaměření pokračují studenti nepřetržitě až do konce vzdělávání na vyšší odborné škole.
10. Součástí teoretické výuky každého ročníku studia je týdenní odborná exkurze o celkové délce pěti pracovních dnů (40 vyučovacích hodin). Pro studenty je účast na odborné exkurzi povinná, neúčast na ní řeší individuálně se studentem vedoucí učitel příslušné studijní skupiny, a to formou kompenzace představující vypracování samostatné písemné domácí práce na zadané odborné téma. Škola se finančně nepodílí na úhradě nákladů studentů spojených s touto akcí.
11. Pravidelně jeden den v zimním období se ve všech ročnících koná Kurz ochrany člověka za mimořádných událostí, který se týká správného jednání při různých provozních či radiačních haváriích, při dopravních nehodách nebo živelných pohromách. V té souvislosti je zvláště důležitá praktická znalost svépomoci a první pomoci. Teoretická příprava a praktický výcvik k zvládnutí takových situací prokazatelně snižují následky na zdraví, ekonomické i morální škody za mimořádných situací. Základní znalosti a dovednosti z této oblasti jsou proto žádoucí součástí vzdělávání. Cílem uvedených oblastí vzdělávání je získat znalosti a dovednosti, důležité pro účinnou ochranu studentů v případě mimořádných situací.
12. Absolutorium - řádný termín konání absolutoria stanoví ředitel VOŠZa v období od 1. do 30. června; absolutorium se skládá ze tří částí:
· zkouška z cizího jazyka (anglický jazyk, anebo německý jazyk; moduly Cizí jazyk I a Konverzace v cizím jazyce)
· teoretická zkouška z odborných modulů (Dendrologie a péče o dřeviny, Zahradní tvorba, Krajinářství)
· obhajoba absolventské práce.
Dálková forma
Název vzdělávacího programu |
Kód a název oboru vzdělání |
Absolu-torium |
|||||||||
Zahradní a krajinná tvorba |
41-44-N/..Zahradnictví |
||||||||||
Názvy vyučovacích modulů: |
Kód modulu |
1. ročník |
2. ročník |
3. ročník |
4. roč. |
Celkem. hodin |
|||||
Období: |
zimní |
letní |
zimní |
letní |
zimní |
letní |
zimní |
||||
Povinné moduly: |
Konzultační hodiny |
||||||||||
Cizí jazyk |
CJI-P |
10 Z |
10 KZ |
10 Z |
10 KZ |
15 Z |
15 Zk |
10 Z |
80 |
A |
|
Informatika |
INF-P |
10 Z |
10 Z |
|
|
|
|
|
20 |
|
|
Kultura projevu a sociální psychologie |
KPS-P |
|
|
|
|
|
10 Zk |
|
10 |
|
|
Aplikované právo |
APR-P |
|
|
|
|
|
|
15 KZ |
15 |
|
|
Management a marketing |
MAM-P |
|
|
|
|
|
12 Z |
10 Zk |
22 |
|
|
Prostředí rostlin |
PRO-P |
10 Z |
10 Zk |
|
|
|
|
|
20 |
|
|
Aplikovaná botanika |
ABO-P |
10 Z |
10 Zk |
|
|
|
|
|
20 |
|
|
Dendrologie a péče o dřeviny |
DEN-P |
20 Zk |
20 Zk |
20 Zk |
20 Zk |
|
|
|
80 |
A |
|
Zahradní tvorba |
ZAT-P |
|
10 Z |
15 Zk |
15 Zk |
17 Zk |
|
|
57 |
A |
|
Ateliéry |
ATL-P |
20 Z |
20 KZ |
20 KZ |
20 KZ |
|
|
|
80 |
|
|
Sadovnické květinářství |
SKV-P |
|
|
15 Z |
15 Zk |
|
|
|
30 |
|
|
Fytocenologie |
FYT-P |
|
|
|
|
15 Zk |
|
|
15 |
|
|
Ochrana rostlin |
OCH-P |
|
|
|
|
|
10 Z |
10 KZ |
20 |
|
|
Krajinářství |
KRA-P |
|
|
|
|
|
10 Z |
20 Zk |
30 |
A |
|
Základy stavitelství a zahradnické stavby |
ZAS-P |
|
|
|
10 Z |
20 Zk |
|
|
30 |
|
|
Urbanismus |
URB-P |
|
|
|
|
10 Z |
10 Zk |
|
20 |
|
|
Geodézie |
GEO-P |
10 Zk |
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
Aplikace geografických informačních systémů |
GIS-P |
|
|
10 KZ |
|
|
|
|
10 |
|
|
Učební praxe |
UPX-P |
15 Z |
15 Z |
15 Z |
15 Z |
8 Z |
8 Z |
|
76 |
|
|
Odborná praxe |
OPX-P |
|
|
|
|
|
|
10 dní Z |
|
|
|
Povinně volitelné moduly: |
|
|
|
||||||||
Arboristický blok |
ARB-PV |
|
|
|
|
20 Z |
30 KZ |
30 KZ |
80 |
||
Projekční blok |
PRB-PV |
|
|
|
|
20 Z |
30 KZ |
30 KZ |
80 |
||
Celkem: |
|
105 |
105 |
105 |
105 |
105 |
105 |
95 |
725 |
||
Vysvětlivky: Zk…..zkouška
KZ….klasifikovaný zápočet
Z……zápočet
A......modul, ze kterého se skládá absolutorium
Modul Odborná praxe studenti absolvují v délce dvou týdnů (10 pracovních dní, celkem 80 hodin).
1. Výuka dálkové formy probíhá ve dvou- až třídenních konzultačních blocích, jež se uskutečňují pravidelně každý měsíc (pět bloků v každém období), a to dva dny v příslušném týdnu, návazný třetí den je vyhrazen pro modul Učební praxe. Termíny výuky jsou stanoveny vždy na celý školní rok dopředu. Organizace výuky přitom respektuje stanovené normativy počtu týdnů pro výuku, studijní volno, odbornou praxi, absolutorium a časovou rezervu v jednotlivých obdobích.
2. Modul Odborná praxe, představující souvislou individuální praxi studentů v zahradnických provozech, student absolvuje v podnicích a firmách po ukončení třetího ročníku studia, nejpozději však v průběhu sedmého období studia, tj. během zimního období 4. ročníku; průběh a organizace modulu Odborná praxe probíhá podle zvláštního pokynu ředitele školy.
3. Ostatní praktická výuka je součástí modulu Učební praxe, kde průběžně souvisí s teoreticky probíranou látkou ve výuce některých odborných modulů, zvláště Dendrologie a péče o dřeviny.
4. Na začátku letního období 3. ročníku je studentovi zadáno téma absolventské práce, na výběru tématu se podílí sám student.
5. Do vyššího ročníku postupuje ten student, který v určeném termínu úspěšně splnil veškeré podmínky stanovené akreditovaným vzdělávacím programem nutné k uzavření předchozího ročníku.
6. Ročník se člení do skupin dle platných předpisů a interních směrnic školy.
7. Cizí jazyk - studenti si volí z nabídky anglický nebo německý jazyk na začátku zimního období 1. ročníku, ve výuce tohoto cizího jazyka pak pokračují po celou dobu studia a z daného cizího jazyka skládají na závěr vzdělávání při absolutoriu zkoušku. Výuka cizího jazyka předpokládá jeho dřívější studium na střední škole.
8. V zimním období 3. ročníku se studenti dělí do dvou odborných zaměření, kdy si vybírají jeden ze dvou povinně volitelných modulů (Arboristický blok, nebo Projekční blok); způsob výběru a normativy počtů studentů v jednotlivých povinně volitelných modulech jsou dány samostatným pokynem ředitele školy. Ve studiu tohoto zaměření pokračují studenti nepřetržitě až do konce studia na vyšší odborné škole.
9. Absolutorium se skládá ze tří částí:
· zkouška z modulu Cizí jazyk (anglický jazyk, anebo německý jazyk)
· teoretická zkouška z odborných modulů (Dendrologie a péče o dřeviny, Zahradní tvorba, Krajinářství)
· obhajoba absolventské práce.