Přeskočit navigaci

Vzdělávací program:  72-42-N/01 Mediální komunikace


Obor vzdělání: 72-42-N/.. Publicistika


Škola: Vyšší odborná škola Jana Ámose Komenského, Nádražní 120, Ostrava



Učební plán


Není k dispozici.



Charakteristika obsahu učebního plánu


Vzdělávací program Mediální komunikace se skládá z pěti základních předmětových oblastí:


  1. První je skupina předmětů, které umožňují studentům vhled do obecných předpokladů a souvislostí komunikačních a mediálních činností (Mediální studia, Teorie mediální komunikace, Historie a současnost tisku a médií, Psychologie).


  1. Druhá je skupina předmětů mediálně-publicistické části studia, která se orientuje především na praktické znalosti a dovednosti, které se snaží členit podle jednotlivých typů mediálních oblastí a činností (Žánry v novinářské praxi, Tvorba školního média, Redigování a zpracování textů, Seminář mediální analýzy, Tvůrčí seminář).


  1. Třetí skupina předmětů, která spadá do okruhu Public Relations a marketingové komunikace staví na segmentaci do jednotlivých okruhů a činností, které se v daných útvarech firem či organizací vyskytují, odtud jejich konkrétněji pojatá vymezení (Marketing, Marketingový výzkum, Reklama a reklamní tvorba, Public Relations, PR a korporátní komunikace, Krizová komunikace).


  1. Čtvrtá je skupina předmětů, které studentům umožňují porozumět širším společenským a ekonomickým předpokladům, v nichž se jejich působení bude odehrávat. Vzhledem k potřebným znalostem základů managementu je v této souvislosti zařazena i výuka managementu a řízení projektů (Sociologie, Ekonomie, Politologie, Management, Řízení projektů, Etika v médiích).


  1. Pátá je skupina předmětů, které studenty naučí či zdokonalí ve všeobecných podstatných znalostech a dovednostech, které budou ke kvalifikovanému výkonu své profese potřebovat (Český jazyk, Stylistika, Cvičení z českého jazyka, Cizí jazyk I, II, resp. III,  Informační technologie,  Komunikační dovednosti).

Zpět