Vzdělávací
program: 72-42-N/01 Mediální komunikace
Obor
vzdělání: 72-42-N/.. Publicistika
Škola:
Vyšší odborná škola Jana Ámose Komenského, Nádražní 120, Ostrava
Učební plán
Není k dispozici.
Charakteristika
obsahu učebního plánu
Vzdělávací program Mediální komunikace se skládá z pěti
základních předmětových oblastí:
- První je skupina předmětů, které
umožňují studentům vhled do obecných předpokladů a souvislostí
komunikačních a mediálních činností (Mediální studia, Teorie mediální
komunikace, Historie a současnost tisku a médií, Psychologie).
- Druhá je skupina předmětů
mediálně-publicistické části studia, která se orientuje především na
praktické znalosti a dovednosti, které se snaží členit podle jednotlivých
typů mediálních oblastí a činností (Žánry v novinářské praxi, Tvorba
školního média, Redigování a zpracování textů, Seminář mediální analýzy,
Tvůrčí seminář).
- Třetí skupina předmětů, která spadá do
okruhu Public Relations a marketingové komunikace staví na segmentaci do
jednotlivých okruhů a činností, které se v daných útvarech firem či
organizací vyskytují, odtud jejich konkrétněji pojatá vymezení (Marketing,
Marketingový výzkum, Reklama a reklamní tvorba, Public Relations, PR a
korporátní komunikace, Krizová komunikace).
- Čtvrtá je skupina předmětů, které
studentům umožňují porozumět širším společenským a ekonomickým
předpokladům, v nichž se jejich působení bude odehrávat. Vzhledem
k potřebným znalostem základů managementu je v této souvislosti
zařazena i výuka managementu a řízení projektů (Sociologie, Ekonomie,
Politologie, Management, Řízení projektů, Etika v médiích).
- Pátá je skupina předmětů, které
studenty naučí či zdokonalí ve všeobecných podstatných znalostech a
dovednostech, které budou ke kvalifikovanému výkonu své profese potřebovat
(Český jazyk, Stylistika, Cvičení z českého jazyka, Cizí jazyk I, II,
resp. III, Informační technologie, Komunikační dovednosti).