Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání
75-31-J/01 Pedagogika pro asistenty ve školství
Vydalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy dne 6. května 2009, č. j. 9325/2009-23
RÁMCOVÉ ROZVRŽENÍ OBSAHU VZDĚLÁVÁNÍ
Délka a forma vzdělávání: 2 roky, dálková
Vzdělávací oblasti a obsahové okruhy |
Počet konzultačních hodin za celou dobu vzdělávání |
Jazykové vzdělávání - český jazyk |
60 |
Občanský vzdělávací základ |
30 |
Matematické vzdělávání |
30 |
Biologické a ekologické vzdělávání |
20 |
Vzdělávání pro zdraví |
30 |
Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích |
30 |
Pedagogicko-psychologické vzdělávání |
120 |
Pedagogické činnosti asistenta |
80 |
Disponibilní hodiny |
40 |
Celkem |
440 |
Počet hodin konzultací v ročníku je 220.
Poznámky:
1. Rámcové rozvržení obsahu vzdělávání je východiskem pro tvorbu učebních plánů ve ŠVP. Do učebního plánu školního vzdělávacího programu se zařazují vyučovací předměty, které se vytvářejí na základě vzdělávacích oblastí a obsahových okruhů stanovených v rámcovém rozvržení obsahu vzdělávání. Stanovené vzdělávací oblasti a obsahové okruhy a jejich minimální počty vyučovacích hodin jsou závazné, jejich dodržení ve ŠVP musí být prokazatelné.
2. Disponibilní hodiny jsou určeny pro vytváření profilace ŠVP, realizaci průřezových témat, posílení hodinové dotace jednotlivých vzdělávacích oblastí a obsahových okruhů, pro podporu zájmové orientace žáků, nebo pro zařazení výuky cizího jazyka.
3. Minimální počet týdenních vyučovacích hodin ve večerní formě vzdělávání je za celou dobu vzdělávání 24, maximální počet je (v souladu se školským zákonem) 36. Minimální počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku je 12, maximální 18. Počet vyučovacích hodin pro jednotlivé vyučovací předměty ve ŠVP odvodí škola od podílu jednotlivých vzdělávacích oblastí a obsahových okruhů v rámcovém rozvržení obsahu vzdělávání pro dálkovou formu.
4. Pro úspěšnou realizaci vzdělávání je nutné vytvářet podmínky pro osvojení požadovaných praktických dovedností a činností formou cvičení (v odborných učebnách, laboratořích, dílnách, apod.), učební nebo odborné praxe. Na cvičení, učební nebo odbornou praxi lze žáky dělit na skupiny, zejména z důvodů bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a hygienických požadavků podle platných právních předpisů.
5. Do ŠVP musí být zařazena odborná praxe v minimálním rozsahu 40 hodin za celou dobu vzdělávání. Odborná praxe se organizuje v souladu s platnými právními předpisy.
6. Zařazení cizího jazyka do školního vzdělávacího programu není povinné, pouze doporučené. Potřebnou časovou dotaci získá škola z disponibilních hodin.