Přeskočit navigaci

Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání

75-31-M/02 Pedagogika pro asistenty ve školství

Vydalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy dne 6. května 2009, č. j. 9325/2009-23

RÁMCOVÉ ROZVRŽENÍ OBSAHU VZDĚLÁVÁNÍ

Délka a forma vzdělávání: 5let, dálková


Vzdělávací oblasti a obsahové okruhy

Počet hodin konzultací za celou dobu vzdělávání

Jazykové vzdělávání

-   český jazyk

-   cizí jazyk


100

150

Společenskovědní vzdělávání

40

Přírodovědné vzdělávání

40

Matematické vzdělávání

40

Estetické vzdělávání

50

Vzdělávání pro zdraví

40

Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích


40

Ekonomické vzdělávání

25

Pedagogicko-psychologické vzdělávání


310

Pedagogické činnosti asistenta

150

Disponibilní hodiny

95

Celkem

1 080

Minimální počet hodin konzultací v ročníku je 200.

Poznámky:

1.   Rámcové rozvržení obsahu vzdělávání je východiskem pro tvorbu učebních plánů ve ŠVP. Do učebního plánu školního vzdělávacího programu se zařazují vyučovací předměty, které se vytvářejí na základě vzdělávacích oblastí a obsahových okruhů stanovených v rámcovém rozvržení obsahu vzdělávání. Stanovené vzdělávací oblasti a obsahové okruhy a jejich minimální počty vyučovacích hodin jsou závazné, jejich dodržení ve ŠVP musí být prokazatelné.

2.   Disponibilní hodiny jsou určeny pro vytváření profilace ŠVP, realizaci průřezových témat, posílení hodinové dotace jednotlivých vzdělávacích oblastí a obsahových okruhů, pro podporu zájmové orientace žáků, pro zavádění výuky dalšího cizího jazyka.

3.   Minimální počet hodin konzultací pro dálkovou formu vzdělávání je za celou dobu vzdělávání 1 080, maximální 1 100.

4.   Minimální počet týdenních vyučovacích hodin ve večerní formě vzdělávání je za celou dobu vzdělávání 60, maximální (v souladu se školským zákonem) 90. Minimální počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku je 12, maximální 18. Počet vyučovacích hodin pro jednotlivé vyučovací předměty ve ŠVP odvodí škola od podílu jednotlivých vzdělávacích oblastí a obsahových okruhů v rámcovém rozvržení obsahu vzdělávání pro dálkovou formu.

5.   Minimální počet týdenních vyučovacích hodin v denní formě zkráceného studia je 29 hodin v ročníku, maximální 35 hodin v ročníku. Minimální počet hodin v ročníku v dálkové nebo večerní formě vzdělávání je stejný jako u pětileté formy vzdělávání.

6.   Přírodovědné vzdělávání ve ŠVP vychází z varianty C fyzikální složky a z varianty B chemické složky v RVP.

7.   Pro úspěšnou realizaci vzdělávání je nutné vytvářet podmínky pro osvojení požadovaných praktických dovedností a činností formou cvičení (v laboratořích, dílnách, odborných učebnách, fiktivních firmách apod.), učební a odborné praxe. Na cvičení, učební nebo odbornou praxi lze žáky dělit na skupiny, zejména z důvodů bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a hygienických požadavků podle platných právních předpisů. Obsah praktických činností se odvíjí od vzdělávacích oblastí a obsahových okruhů RVP.

8.   Varianta pozn. č. 6 pro obory M: Do ŠVP musí být zařazena učební nebo odborná praxe v minimálním rozsahu 100 hodin za celou dobu vzdělávání. Učební a odborná praxe se organizují v souladu s platnými právními předpisy.

9.   Doporučuje se zařadit podle možností školy a zájmu žáků výuku jazyka etnické minority, a tak je lépe vybavit pro práci s dětmi z odlišného kulturně-sociálního prostředí.


Zpět