Přeskočit navigaci

Rámcový vzdělávací program: 79-42-K/41 Gymnázium se sportovní přípravou


Učební plán

Vzdělávací oblast

Vyučovací předmět

Ročník

Celkem

1.

2.

3.

4.

Jazyk a jazyková komunikace

Český jazyk a literatura

3

3

3

3

12

Anglický jazyk

3

3

3

3

12

Další cizí jazyk

3

3

3

3

12

Matematika a její aplikace

Matematika

3

3

2

2

10

Člověk a příroda

Fyzika

2

2

2

6

Chemie

2

2

2

6

Biologie

2

2

2

6

Geografie (+Geologie)

2

2

2

6

Člověk a společnost

Občanský a společenskovědní základ

12

12

Dějepis

Člověk a svět práce


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

X

Umění a kultura


4

4

Člověk a zdraví

Tělesná výchova 

8

8

Výchova ke zdraví

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

X

Informatika a informační a komunikační technologie

Informatika

2

2

4

Volitelné vzdělávací aktivity

8

8

Disponibilní hodiny

26

26

Minimální časová dotace

27

27

27

27


Celková povinná časová dotace

132

Maximální časová dotace

35

35

35

35



X – časovou dotaci a způsob realizace této vzdělávací oblasti / tohoto vyučovacího předmětu stanoví škola ve svém ŠVP dle vlastních priorit a podmínek vzdělávání

První a druhý ročník jsou koncipovány jako období, ve kterém si žáci společně osvojují funkční základy středního vzdělání s maturitní zkouškou, které je možné v dalších ročnících různými formami dále rozvíjet, prohlubovat a doplňovat. Z toho důvodu je vzdělávání v 1. a 2. ročníku v převážné většině vzdělávacích oblastí projektováno jako povinné.

Třetí a čtvrtý ročník nabízí na úrovni školních vzdělávacích programů poměrně značnou variabilitu vzdělávací nabídky, což umožňuje školám v maximální míře uspokojovat vzdělávací potřeby a zájmy žáků. Kromě vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace, Matematika a její aplikace (ve třetím ročníku), vzdělávacího oboru Tělesná výchova a Sportovní trénink nejsou žádné další vzdělávací oblasti a vzdělávací obory projektovány jako povinné. Zda a do kterých z těchto ročníků budou ostatní vzdělávací oblasti (obory) zařazeny, jaká jim bude přidělena hodinová dotace a jakým způsobem budou realizovány, stanovuje školní vzdělávací program. Volitelné vzdělávací aktivity musí škola žákům nabídnout minimálně ve 3. a 4. ročníku.

Zpět