Rámcový vzdělávací program: 79-42-K/41 Gymnázium se sportovní přípravou
Učební plán
Vzdělávací oblast |
Vyučovací předmět |
Ročník |
Celkem |
|||
1. |
2. |
3. |
4. |
|||
Jazyk a jazyková komunikace |
Český jazyk a literatura |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Anglický jazyk |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
|
Další cizí jazyk |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
|
Matematika a její aplikace |
Matematika |
3 |
3 |
2 |
2 |
10 |
Člověk a příroda |
Fyzika |
2 |
2 |
2 |
– |
6 |
Chemie |
2 |
2 |
2 |
– |
6 |
|
Biologie |
2 |
2 |
2 |
– |
6 |
|
Geografie (+Geologie) |
2 |
2 |
2 |
– |
6 |
|
Člověk a společnost |
Občanský a společenskovědní základ |
12 |
12 |
|||
Dějepis |
||||||
Člověk a svět práce |
|
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx |
X |
|||
Umění a kultura |
|
4 |
4 |
|||
Člověk a zdraví |
Tělesná výchova |
8 |
8 |
|||
Výchova ke zdraví |
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx |
X |
||||
Informatika a informační a komunikační technologie |
Informatika |
2 |
2 |
– |
– |
4 |
Volitelné vzdělávací aktivity |
8 |
8 |
||||
Disponibilní hodiny |
26 |
26 |
||||
Minimální časová dotace |
27 |
27 |
27 |
27 |
|
|
Celková povinná časová dotace |
– |
– |
– |
– |
132 |
|
Maximální časová dotace |
35 |
35 |
35 |
35 |
|
X – časovou dotaci a způsob realizace této vzdělávací oblasti / tohoto vyučovacího předmětu stanoví škola ve svém ŠVP dle vlastních priorit a podmínek vzdělávání
První a druhý ročník jsou koncipovány jako období, ve kterém si žáci společně osvojují funkční základy středního vzdělání s maturitní zkouškou, které je možné v dalších ročnících různými formami dále rozvíjet, prohlubovat a doplňovat. Z toho důvodu je vzdělávání v 1. a 2. ročníku v převážné většině vzdělávacích oblastí projektováno jako povinné.
Třetí a čtvrtý ročník nabízí na úrovni školních vzdělávacích programů poměrně značnou variabilitu vzdělávací nabídky, což umožňuje školám v maximální míře uspokojovat vzdělávací potřeby a zájmy žáků. Kromě vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace, Matematika a její aplikace (ve třetím ročníku), vzdělávacího oboru Tělesná výchova a Sportovní trénink nejsou žádné další vzdělávací oblasti a vzdělávací obory projektovány jako povinné. Zda a do kterých z těchto ročníků budou ostatní vzdělávací oblasti (obory) zařazeny, jaká jim bude přidělena hodinová dotace a jakým způsobem budou realizovány, stanovuje školní vzdělávací program. Volitelné vzdělávací aktivity musí škola žákům nabídnout minimálně ve 3. a 4. ročníku.