Přeskočit navigaci

Vzdělávací program: 82-43-N/09 Faktografická rozhlasová a televizní tvorba


Obor vzdělání: 82-43-N/.. Multimediální tvorba


Škola: Vyšší odborná škola publicistiky, Opatovická 160/18, Praha 1 - Nové Město


Učební plán


Denní forma vzdělávání


Název modulu

Rozsah

ECTS

Zakončení

Druh

Doporučené období

Psaní a kritické novinářské myšlení

2/2

5

Zk

P

1.

Management a práce s lidmi

2/1

5

Zk

P

1.

Dějiny a současnost, civilizace a kultura 2

2/1

4

Zk

P

1.

Český jazyk, psaní a kritické myšlení

1/1

3

Zk

P

1.

Tvorba médií 2 – audio, video a digitální média

2/2

5

Zk

P

1.

Tvorba médií 3 – storytelling a dramaturgie

2/1

4

Zk

P

1.

Tvorba médií 6 – ICT a digitální média

1/2

4

Zk

P

1.

Cizí jazyk I.

0/2

2

Zk

P

1.

Dějiny a současnost, civilizace a kultura 3

2/1

4

Zk

P

2.

Český jazyk, rétorika a kultura mluveného projevu

0/2

3

Zk

P

2.

Tvorba médií 1 – publikace a vizuální komunikace

2/2

5

Zk

P

2.

Tvorba médií 4 – ekonomika a produkce

2/1

4

Zk

P

2.

Tvorba médií 5 – marketing a komunikace

2/1

4

Zk

P

2.

Instituce a společnost (Moc, peníze a právo)

2/1

4

Zk

P

2.

Cizí jazyk II.

0/2

2

Zk

P

2.

Ročníková práce

0/2

2

KZ

P

2.

 Média a společnost (A)

2/2

5

Zk

P

3.

Antropologie, kultura a estetika

2/0

4

Zk

P

3.

Specializační modul zaměření Žurnalistika a tvůrčí psaní I. (A)

Specializační modul zaměření AVD média I. (A)

Specializační modul zaměření PR a komunikační studia I. (A) 

Specializační modul zaměření Mediální projekty I. (A) 

2/2

5

Zk

PV

3.

Specializační tematický ateliér 1

0/2

3

Zk

PV

3.

Specializační dílna 1

0/4

4

KZ

PV

3.

Český jazyk, syntax a jazyková kultura

0/2

3

Zk

P

3.

Cizí jazyk III.

0/2

2

Zk

P

3.

Odborná praxe 1

0/5

5

KZ

PV

3.

Antropologie, filosofie a etika

2/0

4

Zk

P

4.

Analýza, kritika a spol. odpovědnost médií (A)

2/2

5

Zk

P

4.

Specializační modul zaměření Žurnalistika a tvůrčí psaní II. (A)

Specializační modul zaměření AVD média II. (A)

Specializační modul zaměření PR a komunikační studia II. (A) 

Specializační modul zaměření Mediální projekty II. (A) 

2/2

5

Zk

PV

4.

Specializační dílna 2

0/4

4

KZ

PV

4.

Český jazyk, stylistika a jazyková kultura

0/2

3

Zk

P

4.

Cizí jazyk IV.

0/2

2

Zk

P

4.

Absolventský projekt I.

0/2

3

KZ

P

4.

Odborná praxe 2

0/5

5

KZ

PV

4.

Volitelné moduly 1

0/5

5

Zk, KZ

V

4.

Duchovní kořeny Evropy

2/2

5

Zk

PV

5.

Specializační projekty 1

0/6

6

KZ

PV

5.

Cizí jazyk V.

0/2

2

Zk

P

5.

Absolventský projekt II.

0/1

4

KZ

PV

5.

Odborná praxe 3

0/5

5

KZ

P

5.

Volitelné moduly 2

0/2

2

Zk, KZ

V

5.

Specializační projekt 2

0/6

6

KZ

PV

6.

Absolventský ateliér zam. Žurnalistika a tvůrčí psaní

Absolventský ateliér zam. AVD média

Absolventský ateliér zam. PR a komunikační studia

Absolventský ateliér zam. Mediální projekty

2/2

5

KZ

PV

6.

Odborná praxe 4

0/5

5

KZ

PV

6.

Volitelné moduly 3

0/9

9

Zk, KZ

V

6.


Vysvětlivky

·     rozsah: počet hodin přednášek a dalších forem výuky (cvičení, seminář) týdně

  • ECTS: počet kreditů za úspěšně absolvovaný předmět
  • zakončení: Zk = zkouška, KZ = klasifikovaný zápočet (klasifikační stupnice: výborně, velmi dobře, dobře, nevyhověl)
  • druh: P = povinný modul, PV = povinně volitelný modul, V = volitelný modul
  • dop. období: doporučené období, ve kterém je nejvhodnější si daný modul zapsat


Vzdělávací program má čtyři studijní zaměření, v nichž je možné se dále specializovat v rámci specializačních dílen a volitelných modulů:

·     Tvůrčí psaní pro média – specializační větve např. Kulturní publicistika, Sportovní publicistika, Společensko-politická publicistika, Ekonomická publicistika, Tvůrčí psaní apod.

·     Televizní a rozhlasová publicistika – specializační větve např. Multimediální žurnalistika, Kamera a střih, Fotografie a grafika, Produkce a řada dalších rozšiřujících dílen

·     Promotion, PR a Art marketing – specializační větve např. Vztahy s veřejností, Marketing a reklama, Brand žurnalistika apod.

·     mediální projekty – pro studenty, kteří by se chtěli naučit více o tom, jak si postavit vlastní mediální projekt

Zaměření si student vybírá volbou příslušných specializačních modulů v 2. ročníku studia.


Projektově zaměřená výuka

·     Jednotlivé moduly (obzvláště specializační a tvůrčí dílny) a jejich výstupy mají přímou vazbu na komunikační, prezentační a partnerské projekty, které ve škole probíhají.

·     Projekty jsou typicky pod hlavičkou některé ze školních interních "firem", které je zastřešují (příkladem je třeba průběžný projekt Generace20.cz).

·     Studenti si tak vedle tvorby mediálních výstupů zvyknou na práci v produkčním týmu nebo v redakci, s konkrétním harmonogramem, cíli a výstupy podle požadovaného zadání a v požadované kvalitě.



Zpět