Vzdělávací program: 82-43-N/09 Faktografická rozhlasová a televizní tvorba
Obor vzdělání: 82-43-N/.. Multimediální tvorba
Škola: Vyšší odborná škola publicistiky, Opatovická 160/18, Praha 1 - Nové Město
Učební plán
Denní forma vzdělávání
Název modulu |
Rozsah |
ECTS |
Zakončení |
Druh |
Doporučené období |
Psaní a kritické novinářské myšlení |
2/2 |
5 |
Zk |
P |
1. |
Management a práce s lidmi |
2/1 |
5 |
Zk |
P |
1. |
Dějiny a současnost, civilizace a kultura 2 |
2/1 |
4 |
Zk |
P |
1. |
Český jazyk, psaní a kritické myšlení |
1/1 |
3 |
Zk |
P |
1. |
Tvorba médií 2 – audio, video a digitální média |
2/2 |
5 |
Zk |
P |
1. |
Tvorba médií 3 – storytelling a dramaturgie |
2/1 |
4 |
Zk |
P |
1. |
Tvorba médií 6 – ICT a digitální média |
1/2 |
4 |
Zk |
P |
1. |
Cizí jazyk I. |
0/2 |
2 |
Zk |
P |
1. |
Dějiny a současnost, civilizace a kultura 3 |
2/1 |
4 |
Zk |
P |
2. |
Český jazyk, rétorika a kultura mluveného projevu |
0/2 |
3 |
Zk |
P |
2. |
Tvorba médií 1 – publikace a vizuální komunikace |
2/2 |
5 |
Zk |
P |
2. |
Tvorba médií 4 – ekonomika a produkce |
2/1 |
4 |
Zk |
P |
2. |
Tvorba médií 5 – marketing a komunikace |
2/1 |
4 |
Zk |
P |
2. |
Instituce a společnost (Moc, peníze a právo) |
2/1 |
4 |
Zk |
P |
2. |
Cizí jazyk II. |
0/2 |
2 |
Zk |
P |
2. |
Ročníková práce |
0/2 |
2 |
KZ |
P |
2. |
Média a společnost (A) |
2/2 |
5 |
Zk |
P |
3. |
Antropologie, kultura a estetika |
2/0 |
4 |
Zk |
P |
3. |
Specializační modul zaměření Žurnalistika a tvůrčí psaní I. (A) Specializační modul zaměření AVD média I. (A) Specializační modul zaměření PR a komunikační studia I. (A) Specializační modul zaměření Mediální projekty I. (A) |
2/2 |
5 |
Zk |
PV |
3. |
Specializační tematický ateliér 1 |
0/2 |
3 |
Zk |
PV |
3. |
Specializační dílna 1 |
0/4 |
4 |
KZ |
PV |
3. |
Český jazyk, syntax a jazyková kultura |
0/2 |
3 |
Zk |
P |
3. |
Cizí jazyk III. |
0/2 |
2 |
Zk |
P |
3. |
Odborná praxe 1 |
0/5 |
5 |
KZ |
PV |
3. |
Antropologie, filosofie a etika |
2/0 |
4 |
Zk |
P |
4. |
Analýza, kritika a spol. odpovědnost médií (A) |
2/2 |
5 |
Zk |
P |
4. |
Specializační modul zaměření Žurnalistika a tvůrčí psaní II. (A) Specializační modul zaměření AVD média II. (A) Specializační modul zaměření PR a komunikační studia II. (A) Specializační modul zaměření Mediální projekty II. (A) |
2/2 |
5 |
Zk |
PV |
4. |
Specializační dílna 2 |
0/4 |
4 |
KZ |
PV |
4. |
Český jazyk, stylistika a jazyková kultura |
0/2 |
3 |
Zk |
P |
4. |
Cizí jazyk IV. |
0/2 |
2 |
Zk |
P |
4. |
Absolventský projekt I. |
0/2 |
3 |
KZ |
P |
4. |
Odborná praxe 2 |
0/5 |
5 |
KZ |
PV |
4. |
Volitelné moduly 1 |
0/5 |
5 |
Zk, KZ |
V |
4. |
Duchovní kořeny Evropy |
2/2 |
5 |
Zk |
PV |
5. |
Specializační projekty 1 |
0/6 |
6 |
KZ |
PV |
5. |
Cizí jazyk V. |
0/2 |
2 |
Zk |
P |
5. |
Absolventský projekt II. |
0/1 |
4 |
KZ |
PV |
5. |
Odborná praxe 3 |
0/5 |
5 |
KZ |
P |
5. |
Volitelné moduly 2 |
0/2 |
2 |
Zk, KZ |
V |
5. |
Specializační projekt 2 |
0/6 |
6 |
KZ |
PV |
6. |
Absolventský ateliér zam. Žurnalistika a tvůrčí psaní Absolventský ateliér zam. AVD média Absolventský ateliér zam. PR a komunikační studia Absolventský ateliér zam. Mediální projekty |
2/2 |
5 |
KZ |
PV |
6. |
Odborná praxe 4 |
0/5 |
5 |
KZ |
PV |
6. |
Volitelné moduly 3 |
0/9 |
9 |
Zk, KZ |
V |
6. |
Vysvětlivky
· rozsah: počet hodin přednášek a dalších forem výuky (cvičení, seminář) týdně
Vzdělávací program má čtyři studijní zaměření, v nichž je možné se dále specializovat v rámci specializačních dílen a volitelných modulů:
· Tvůrčí psaní pro média – specializační větve např. Kulturní publicistika, Sportovní publicistika, Společensko-politická publicistika, Ekonomická publicistika, Tvůrčí psaní apod.
· Televizní a rozhlasová publicistika – specializační větve např. Multimediální žurnalistika, Kamera a střih, Fotografie a grafika, Produkce a řada dalších rozšiřujících dílen
· Promotion, PR a Art marketing – specializační větve např. Vztahy s veřejností, Marketing a reklama, Brand žurnalistika apod.
· mediální projekty – pro studenty, kteří by se chtěli naučit více o tom, jak si postavit vlastní mediální projekt
Zaměření si student vybírá volbou příslušných specializačních modulů v 2. ročníku studia.
Projektově zaměřená výuka
· Jednotlivé moduly (obzvláště specializační a tvůrčí dílny) a jejich výstupy mají přímou vazbu na komunikační, prezentační a partnerské projekty, které ve škole probíhají.
· Projekty jsou typicky pod hlavičkou některé ze školních interních "firem", které je zastřešují (příkladem je třeba průběžný projekt Generace20.cz).
· Studenti si tak vedle tvorby mediálních výstupů zvyknou na práci v produkčním týmu nebo v redakci, s konkrétním harmonogramem, cíli a výstupy podle požadovaného zadání a v požadované kvalitě.