Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání
82-46-P/01 Tanec
Vydalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy dne 19. 4. 2010, č. j. 1606/2010-23
RÁMCOVÉ ROZVRŽENÍ OBSAHU VZDĚLÁVÁNÍ
Délka a forma vzdělávání: 8 roků, denní
Vzdělávací oblasti a obsahové okruhy |
Minimální počet vyučovacích hodin za celou dobu vzdělávání |
|
týdenních |
celkový |
|
Jazykové vzdělávání a komunikace - český jazyk - cizí jazyky |
15 26 |
480 832 |
Společenskovědní vzdělávání |
14 |
448 |
Přírodovědné vzdělávání |
20 |
640 |
Matematické vzdělávání |
15 |
480 |
Estetické vzdělávání - literární výchova - výtvarná výchova |
14 |
448 |
Vzdělávání pro zdraví |
4 |
128 |
Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích |
4 |
128 |
Společný odborný základ |
25 |
800 |
Odborná příprava dle zaměření |
140 |
4 480 |
Umělecko-pedagogická příprava |
11 |
352 |
Disponibilní hodiny |
30 |
960 |
Celkem |
318 |
10 176 |
Minimální týdenní počet vyučovacích hodin v jednotlivých ročnících je 39.
Poznámky:
1. Rámcové rozvržení obsahu vzdělávání je východiskem pro tvorbu učebních plánů ve ŠVP. Do učebního plánu školního vzdělávacího programu se zařazují vyučovací předměty, které se vytvářejí na základě vzdělávacích oblastí a obsahových okruhů stanovených v rámcovém rozvržení obsahu vzdělávání. Stanovené vzdělávací oblasti a obsahové okruhy a jejich minimální počty vyučovacích hodin jsou závazné, jejich dodržení ve ŠVP musí být prokazatelné. Při zpracování učebního plánu ŠVP rozvrhne škola vymezené vzdělávací oblasti a jejich časové dotace tak, aby byly naplněny požadavky pro získání základního vzdělávání.
2. Disponibilní hodiny jsou určeny pro vytváření profilace ŠVP, posílení hodinové dotace jednotlivých vzdělávacích oblastí a obsahových okruhů, pro realizaci průřezových témat, zavádění výuky dalších cizích jazyků.
3. Do ŠVP se zařazuje povinně výuka nejméně dvou cizích jazyků.
4. Umělecko-pedagogická příprava se zařazuje do poslední etapy vzdělávání tak, aby byly naplněny požadavky absolutoria.
5. Minimální počet týdenních vyučovacích hodin za celou dobu vzdělávání je 318, maximální 320.
6. Pro úspěšnou realizaci vzdělávání je nutné vytvářet podmínky pro osvojení požadovaných praktických dovedností a činností formou praktické odborné přípravy a umělecké praxe. Na praktickou odbornou přípravu, uměleckou praxi nebo umělecko-pedagogickou praxi lze žáky dělit na skupiny podle platných právních předpisů. Individuální výuka žáků je organizována v souladu s potřebami oboru. Obsah praktických činností se odvíjí od vzdělávacích oblastí a obsahových okruhů RVP.
7. Průměrný počet vyučovacích hodin v ročníku za týden je s ohledem na nezbytné dělení žáků na skupiny a na nezbytnou individuální výuku žáků stanoven xx,xx pro každý ročník. Uvedená hodnota ukazatele H je stanovena jako minimální pro určení výše finančních prostředků přidělovaných podle § 160 až 162 školského zákona a vyhlášky č. 492/2005 Sb., o krajských normativech.
8. Do ŠVP musí být zařazena umělecká praxe v minimálním rozsahu 2 týdny za celou dobu vzdělávání. Umělecká praxe se organizuje v souladu s platnými právními předpisy.
9. Do ŠVP musí být zařazena umělecko-pedagogická praxe v minimálním rozsahu 30 vyučovacích hodin za celou dobu vzdělávání.
10. Je žádoucí, aby škola vytvářela podmínky pro zkvalitňování jazykových znalostí žáků a pro výuku dalších cizích jazyků podle zájmu a schopností žáků.