Přeskočit navigaci

Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání

82 – 46 – P/02 Současný tanec

Vydalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy dne 13. 11. 2012, č. j. 49829/2012-212

Rámcové rozvržení obsahu vzdělávání

Délka a forma vzdělávání: 6 let, denní


Vzdělávací oblasti a obsahové okruhy

Minimální počet vyučovacích hodin za celou dobu vzdělávání

týdenních

Celkový

Jazykové vzdělávání

1.      český jazyk

2.      cizí jazyk


5

12


160

384

Společenskovědní vzdělávání

5

160

Estetické vzdělávání

5

160

Vzdělávání pro zdraví

2

 64

Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích

4

128

Odborný základ

25

800

Taneční techniky

80

2 560

Taneční tvorba

18

576

Umělecko-pedagogická příprava

8

256

Disponibilní hodiny

68

2 176

Celkem

232

7 424

Minimální týdenní počet vyučovacích hodin v jednotlivých ročnících je 32.


Poznámky:

1.    Rámcové rozvržení obsahu vzdělávání je východiskem pro tvorbu učebních plánů ve ŠVP. Do učebního plánu školního vzdělávacího programu se zařazují vyučovací předměty, které se vytvářejí na základě vzdělávacích oblastí a obsahových okruhů stanovených v rámcovém rozvržení obsahu vzdělávání. Stanovené vzdělávací oblasti a obsahové okruhy a jejich minimální počty vyučovacích hodin jsou závazné, jejich dodržení ve ŠVP musí být prokazatelné.

2.    Disponibilní hodiny jsou určeny pro vytváření profilace ŠVP, realizaci průřezových témat, posílení hodinové dotace jednotlivých vzdělávacích oblastí a obsahových okruhů, pro podporu zájmové orientace žáků, pro zavádění výuky dalšího cizího jazyka.

3.    Minimální počet týdenních vyučovacích hodin za celou dobu vzdělávání je 232, maximální 240.

4.    Povinnou součástí praktické odborné přípravy je umělecká praxe v minimálním rozsahu 2 týdny za celou dobu vzdělávání. Umělecká praxe se organizuje v souladu s platnými právními předpisy.

5.    Povinnou součástí pedagogické přípravy je umělecko-pedagogická praxe v minimálním rozsahu 30 vyučovacích hodin za celou dobu vzdělávání.

6.    Na praktickou odbornou přípravu, uměleckou praxi nebo umělecko-pedagogickou praxi lze žáky dělit na skupiny podle platných právních předpisů. Umělecká a uměleckopedagogická praxe mohou být organizovány také jako praxe individuální.

7.    Je žádoucí, aby škola vytvářela podmínky pro zkvalitňování jazykových znalostí žáků a pro výuku dalších cizích jazyků podle zájmu a schopností žáků a s ohledem na jejich možné pracovní uplatnění.


Zpět