Trhlíkova J., Novotná H.
Národní pedagogický institut České republiky, Praha 2022, 71 stran.
Studie mapuje situaci budoucích absolventů středních škol v závěru jejich studia a jejich přechod na trh práce, případně do terciárního vzdělávání. Data vycházejí z dotazníkového šetření žáků posledních ročníků středních odborných škol, které se uskutečnilo v průběhu roku 2021 a představuje I. etapu longitudinálního výzkumu. Publikace se zaměřuje především na reflexi kariérové volby, spokojenost absolventů s oborem i úrovní vzdělání, zhodnocení získaných kompetencí a rovněž mapuje další pracovní a studijní záměry absolventů. V rámci analýz jsou přitom porovnávány skupiny absolventů středního vzdělání s výučním listem (kategorie H), středního vzdělání s maturitní zkouškou (kategorie M) a středního vzdělání s odborným výcvikem a maturitní zkouškou (kategorie L0) s cílem identifikovat specifika těchto kategorií. Součástí publikace je i zjištění dopadů epidemie coronaviru a distanční výuky na školách na psychický stav žáků a úspěšné ukončení studia a přechod na trh práce.
F-9.0.179_Prechod_absolventu_strednich_skol_na_trh_prace_I._etapa__setreni_2021.pdf
Kliknutím na tuto ikonu si můžete publikaci ve formátu PDF buď otevřít nebo uložit. Pokud nemáte Acrobat Reader, lze jej získat zde.